יום א' שבט ה׳תש״פ 27.01.2020

מחקר מקיף על הציבור בישראל הוצג בכינוס. והנתונים מפתיעים

הסוקר הבכיר ד"ר רפי סמית הציג היום מחקר מקיף ומעמיק על פעילות התוכן של בתי חב"ד בארץ הקודש - במהלך הכינוס הארצי שנערך במלון ניר עציון על ידי 'צעירי אגודת חב"ד' > בין היתר נשאלו הנסקרים על שיעורי התורה שהיו רוצים לשמוע, על תכנים יהודיים שמדברים אליהם ועל שירותי התוכן השונים שמעניקים בתי חב"ד ברחבי הארץ
מחקר מקיף על הציבור בישראל הוצג בכינוס. והנתונים מפתיעים
צילומים: צעירי חב"ד

המחקר המקיף ביותר שנעשה עד היום בנושא תוכן עבור בתי חב"ד בארץ הקודש - הוצג היום (שני) לראשונה בכינוס השלוחים הארצי המאורגן על ידי 'צעירי אגודת חב"ד' ונפתח בתחילת השבוע במלון ניר עציון.

המחקר המיוחד כלל בתוכו שלושה סקרים מקיפים וכן עשר קבוצות מיקוד בקרב מקורבי השלוחים והוא הוצג במושב סגור על ידי הסוקר הבכיר ד"ר רפי סמית.

בסך הכל השתתפו בסקר מאות גברים ונשים ו"אחוז הענות היה גבוה בהשוואה לסקרים אחרים", סיפר ד"ר סמית.

הסקר, ביוזמת צעירי חב"ד, נערך בקרב שלושה ציבורים מרכזיים: הציבור הכללי, הציבור הדתי-מסורתי ומבקרי בתי חב"ד, וחשף נתונים מרתקים.

בין היתר נשאלו הנסקרים על שיעורי התורה שהיו רוצים לשמוע, על תכנים יהודיים שמדברים אליהם ועל שירותי התוכן השונים שמעניקים בתי חב"ד ברחבי הארץ. כך, למשל, נשאלו הנסקרים: באילו נסיבות משתתפים בפעילויות בחב"ד, שביעות הרצון מהפעילויות בבית חב"ד, באיזו נושאים מעוניינים להרחיב את הידע, מדוע מעוניינים ללמוד יהדות, באיזו תדירות מעוניינים להשתתף בשיעורים, ועוד.

מהמחקר עולה כי הקהל הישראלי שקשור לחב"ד ורואה בו את החממה היהודית-הטבעית ביותר עבורו - הינו רחב ביותר ומקיף קהלים אדירים.

עוד עולה מנתוני המחקר, כי הסטיגמות שיש לאנשים על אנשים דתיים - נופלים כשמדובר בחב"ד, המזוהה עם הססמה המפורסמת "עם כל הלב לכל אחד".

בין היתר, עולה מהסקר כי 86 אחוז מהציבור הדתי-מסורתי בארץ היו מעוניינים להרחיב את הידע היהודי שלהם בבית חב"ד. 48 אחוז אמרו כי חשוב להם "במידה רבה" ו-38 אחוז "במידה מסוימת".

בסקר הנרחב, שכולל סוגיות רבות וחיוניות הקשורות לפעילות התוכן של בתי חב"ד, נבדק מדוע אנשים מעוניינים להרחיב את הידע ביהדות. 38 אחוזים אמרו כי "זה גורם לי להרגיש מחובר ליהדות שלי" ו-27 אחוזים אמרו ש"אני רוצה להכיר את התרבות שלי".

הסקר מציג נתונים על עוצמת המותג של בתי חב"ד וממנו עולה כי לישראלים רבים יש תודעה רגשית עמוקה מאוד לחב"ד.

המחקר המלא - ובו נתונים מפתיעים רבים - הוצג בפני מאות שלוחי הרבי במהלך הכינוס הארצי, ולאחריו נערכו דיוני עומק על הנתונים וההשלכות.

בקרוב יושקעו משאבים רבים על ידי צעירי חב"ד בכדי שהשלוחים יוכלו ליישם את תוצאות המחקר ויביאו להעצמת הפעילות.

"מטרת הסקר, להעניק לו סיוע וכלים להצלחת פעילות התוכן לאורך כל ימות השנה", אומר יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב.

במושב הגדול, בהשתתפות מאות שלוחי הרבי, הודו בצעירי חב"ד למסייעים במחקר המקיף: קרן מרומים באמצעות ר' שמואל רוזנשיין ולשליח ובעל החסד הרב יצחק משען.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.