שלמה מן | יום א' שבט ה׳תש״פ 27.01.2020

בן ליהודייה שגדל בעזה, חידש הקשר, עבר לת"א - והחל לרגל

השניים התבקשו עם כניסתם לישראל לרכוש טלפונים סלולאריים וכרטיסי סים, על מנת שיוכלו לעמוד בקשר חשאי מול המפעילים מחמאס • צילמו מתקנים ביטחוניים באזור המרכז, כגון בסיסים צבאיים, מתקנים משטרתיים, מיקומי כיפות ברזל, מידע אודות אנשי כוחות ביטחון - והעבירו  מיקומי נפילות טילים
בן ליהודייה שגדל בעזה, חידש הקשר, עבר לת
צילום אילוסטרציה: י. בלינקו

תשתית ריגול של חמאס מרצועת עזה שהפעילה סוכנים, אזרחים ישראלים - בתוך ישראל, נחשפה וסוכלה על ידי השב"כ והמשטרה בשבועות האחרונים.

מחקירת השב"כ עלה, כי אנשי הזרוע הצבאית של חמאס גייסו אזרחים ישראלים, להם משפחה ברצועת עזה, לטובת איסוף מודיעין ביטחוני בתוך ישראל, שישמש לקידום פעילות טרור נגד מטרות ויעדים ישראלים.

התשתית ניצלה את העובדה שלאותם אזרחים ישראלים אפשרות להיכנס לרצועת עזה, נוכח הימצאות משפחתם ברצועה, דבר אשר הקל על הזרוע הצבאית של החמאס לגייסם.

לפני כשלושה שבועות וחצי נעצרו לחקירת שב"כ שני אזרחים ישראלים - ראמי עאמודי ורג'ב דכה.

עאמודי, בן ה-30, תושב חאן יונס במקור, מתגורר בתל אביב מאז חודש נובמבר 2019. הוא בן לאם יהודייה-ישראלית ואב תושב רצועת עזה, גדל כל חייו ברצועת עזה עם משפחת אביו.

לפני כשנתיים חודש הקשר בינו ובין אמו הישראלית, ובחודשים האחרונים פעל עאמודי בסיוע אמו להוצאת תיעוד ישראלי ועבר להתגורר עמה בישראל.

דכה בן ה-34, תושב עזה במקור, אמו אזרחית ישראלית תושבת לוד, התגורר כל חייו ברצועת עזה ובמהלך 2017 פעל להוצאת דרכון ישראלי על רקע אזרחות אמו.

מאז עבר להתגורר בישראל כאשר אשתו וחמשת ילדיהם מתגוררים ברצועת עזה, אותם נהג לבקר באופן תכוף אחת למספר חודשים.

מחקירות השניים בשב"כ עלה, כי השניים גויסו באופן דומה על ידי אנשי חמאס בעודם ברצועה, ונשלחו מטעם החמאס להיכנס לישראל, תוך שמתקיים עימם קשר מבצעי-חשאי.

עוד העלתה החקירה, כי השניים התבקשו עם כניסתם לישראל לרכוש טלפונים סלולאריים וכרטיסי סים, על מנת שיוכלו לעמוד בקשר חשאי מול אותם גורמי חמאס.

מחקירתו של רג'ב דכה עלה, כי ביצע משימות בהנחיית החמאס הצבאי כאשר צילם מתקנים ביטחוניים שונים באזור המרכז, כגון בסיסים צבאיים, מתקנים משטרתיים, מיקומי כיפות ברזל, מידע אודות אנשי כוחות ביטחון - ואף התבקש להעביר מיקומי נפילות טילים במהלך סבב הלחימה האחרון.

רג'ב פעל בהתאם להנחיות והעביר את התמונות למפעילו בחמאס.

החקירה בשב"כ חשפה את פעילי החמאס אשר עוסקים בתחום הריגול. בחקירה עלה גם כי מתקאל רציע, כבן 32, המתגורר בית להיה, פעיל הזרוע הצבאית של חמאס, הוא זה אשר גייס והפעיל את רג'ב דכה.

היום הוגש כנגד השניים כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז, המייחס להם עבירות ביטחוניות חמורות.

השב"כ: "החמאס ברצועת עזה ממשיך לנצל באופן ציני את מעבר ארז בין רצועת עזה לישראל לטובת קידום טרור בישראל. שירות הביטחון הכללי רואה בחומרה רבה ניצול של אזרחים ישראלים להם גישה לרצועת עזה ולישראל לטובת קידום לפעילות טרור. שב"כ ימשיך לפעול עם שותפיו במשטרת ישראל לנטר ולסכל כל פעילות ריגול עוינת מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה".

עו"ד גלעד ארליך מפרקליטות מחוז מרכז: "מדובר בכתב אישום חמור נגד שני אזרחי ישראל, שגויסו על ידי החמאס, ניצלו את נגישותם לרצועת עזה וסייעו לפעילים בזרוע הצבאית של החמאס לאיתור מטרות רגישות לצורך ביצוע פעולות טרור נגד אזרחי ישראל. אחד הנאשמים אף הצטרף לזרוע הצבאית של ארגון החמאס".

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
בן לאב ערבי ואמא יהודיה
ב' שבט ה׳תש״פ
זאת עבודה ל"יד לאחים", לא לשב"כ.
לא לשכוח שלאנשים אלו יש נשמה יהודית טהורה, הם "תינוקות שנשבו" במובן המקורי של הביטוי, צריך לעזור להם!
2.
ישראל אע"פ שחטא ישראל הוא
ב' שבט ה׳תש״פ
לטעמי אין מחילה ואין סליחה ואין כפרה למי שפוגע בביטחון חיי אחב"י בפרט כאן בארה"ק
א-ב-ל חשוב לזכור שזה תינוק שנשבה שגדל על שנאה עיוורת
וודאי שלא היה פוגע באחיו שהם בשר מבשרו ביודעין
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.