חנן גרינווד, 'ישראל היום' | יום כ"ט טבת ה׳תש״פ 26.01.2020

שליח חב"ד בסין: "האוטובוסים ריקים, פאניקה, העיר משותקת"

הרב דובי הניג, שליח חב"ד בצ'נגדו שבסין,  מספר כי העיר משותקת • הוא בקשר עם יהודים באזורים שנפגעו - וגם עם הורים מודאגים בישראל  • "אנשים כל הזמן רוצים להיפגש איתנו אחד על אחד. הפכנו לכותל המערבי של צ'נגדו"
שליח חב
משפחת הניג בצ'נגדו. צילום: הרב דובי הניג

וירוס הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי סין ומעורר פניקה במדינת הענק. עד כה נרשמו יותר מ-1,400 בני אדם שלקו בווירוס המסתורי ובמדינה עושים מאמצים להשתלט על המצב. בית חולים ענק נמצא בשלבי בנייה מתקדמים והרשויות לא חוסכות במאמצים על מנת להרגיע את הרוחות ולטפל בתושבים שחוששים לחייהם.

הרב דובי הניג, שליח חב"ד לעיר צ'נגדו, מספר לחנן גרינווד ב'ישראל היום' כי למרות שאין בעיה לצאת ולהיכנס מהעיר, שנמצאת כשלוש שעות נסיעה ברכבת מהעיר וואהן, שבו התפרץ הווירוס, התושבים ממעטים לצאת מהרחובות.

במחוז סצ'ואן, שבו ממוקמת העיר, נרשמו עד כה עשרות נפגעים, ומאחר והסיקור התקשורתי המקומי והעולמי מעורר פחד בלב התושבים - הם  מסתגרים בבתיהם.

"כל העיר משותקת", הוא מספר. "הסינים בפניקה מהסיפור הזה. כמעט ואין מוניות והרכבות והאוטובוסים ריקים. מסעדות, בארים ומקומות בילוי נסגרו בהוראת השלטונות. אנשים נזהרים ופחות יוצאים לרחובות. אם הם יוצאים זה רק עם מסכות. גם אנחנו, כמובן, נשמעים להוראות".

התחושות ברחוב נותנות את אותותיהן גם בפעילות היהודית במקום. בעיר, מספר הרב הניג, ישנם כ-400 יהודים, שביום יום הינם כמו משפחה. עם זאת, ביום שישי האחרון היה שפל במספר המתארחים לארוחת שישי. "היו אצלנו תשעה אנשים, אני לא זוכר מצב כזה. תמיד יש עשרות שמגיעים להתארח. אנשים חוששים להתאסף יחד, מפחדים שאולי מישהו שנדבק יגיע".

חרף הפניקה, מנסה הרב הניג להרגיע את הרוחות, עדיין אין סכנה מיידית לחיי התושבים. "מדובר בדרגה 2, בסך הכל דרגה אחת מעל המצב הרגיל. אומנם זה לא מצב רגיל, ולכן אנשים בפניקה וכתוב 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' אבל אם אדם נזהר, שם מסכה, שוטף ידיים ולא מתערבב בציבור בשבוע או השבועיים הקרובים זה פחות מסוכן".

הרב הניג מציין כי בימים האחרונים הוא מקבל פניות רבות מצד הורים מודאגים מישראל, שחרדים לגורל יקיריהם. "אני מקבל המון טלפונים של הורים מודאגים. יש לנו אחריות ונדאג לכל יהודי במקום במקרה של משבר, אבל חשוב להבין – זה מסוכן אבל לא צריך לדאוג יתר על המידה. אשמח להעביר את המסר – כמובן שכהורים יש לדאוג לילדים, אבל זה לא שיש שואה בסין. מנסים לגרום לזה להישמע כאילו כולם הולכים למות – זה לא המצב".

בסין עושים מאמצים משמעותיים לעדכן את הציבור – שולחים הודעות כיצד להתגונן בפני הווירוס ומפנים לבתי חולים במידת הצורך. במקביל הרב הניג וצוות בית חב"ד פועלים בגזרת היהודים בעצימות מוגברת. "דיברנו עם תושב בוואהן שסיפר שהרשויות פנו ובדקו אם מישהו צריך אוכל", הוא מציין.

לדבריו "אין יהודים שנפגעו. אנחנו בינתיים על אש קטנה מבחינת פעילות, אך על אש גדולה מבחינת טלפונים. אנשים כל הזמן רוצים להיפגש איתנו אחד על אחד. הפכנו לכותל המערבי של צ'נגדו", הוא מחייך.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.