שלמה מן | יום כ"ט טבת ה׳תש״פ 26.01.2020

בכיר בדגל התורה חושף: "אנחנו חברים של טיבי, רואים עין בעין"

יו"ר 'משמרת הקודש' ואיש 'דגל', המחנך מרדכי בלוי על פסילת ח"כ היבא יזבק: "לא לעשות מזה 'טוצאך'. אני יודע שלא כולם אוהבים את זה בציבור החרדי, אבל אנחנו לא לאומניים" • "המיזרוחניקעס, לא יודע אם אפשר לסמוך עליהם. עם הערבים אפשר לסגור עסקים"
בכיר בדגל התורה חושף:
הרב מרדכי בלוי. צילום מסך: קול ברמה

יו"ר 'משמרת הקודש' ואיש 'דגל התורה', המחנך מרדכי בלוי, העניק ראיון ליעקב גרודקה וישראל כהן בתחנת הרדיו 'קול ברמה' - והבהיר כי אין בעיה שאחמד טיבי יהיה שר. 

"בגדול, בנושא המדיני צריך לעבוד בהיגיון ולא בהיפך", קובע בלוי בראיון. וכשהוא נשאל על הפסילה של הח"כית מל"ד הוא השיב: "בעניין הפסילה, הרב שטינמן היה בעד לפסול את חנין זועבי, אבל היא היתה במרמרה. והחשש תמיד היה מפני בומרנג. שלא יפנו את זה נגדנו. בגדול אני אומר, לא לקפוץ, גם אם מגיעים להצבעה ומצביעים כך או אחרת, לא לבלוט. וגם לא לעשות מזה 'טוצאך'. אני יודע שלא כולם אוהבים כי הציבור החרדי בגלל היותו שומר מצוות מערבב קצת בין החרדיות ללאומניות.

"אנחנו לא לאומניים. אנחנו חושבים שאנחנו בארץ ישראל כי זה פלטרין של מלך, כי צריך לשמור פה מצוות התלויות בארץ, להקים מרכז תורה ענק. אבל לא לעסוק בנושאים האלו, גם אם זה כורח המציאות, לא להפוך את זה לעניין, לא לעלות עכשיו לראיונות ולשידורים.

"איך אמר מרן ראש הישיבה  לחברי הכנסת? בשקט. בשקט. לא לדבר על זה. ההשקפה שלנו בנושא מדיני היא לא להתבלט. כנ"ל ההצבעה על החברת כנסת ה'צדקת' ההיא שמעודדת רוצחי ילדים... צריך להיות זהירים. ולא בגלל שאנחנו חברים של אחמד טיבי. זה בסדר, אנחנו כן חברים, אנחנו צריכים, יש דברים שאנחנו רואים עין בעין איתם. בנושא הגיוס הם איתנו, בנושא הצניעות הם איתנו, בכל מיני נושאים הם יהיו איתנו".

ואז הוסיף: "את הברית השפלה של המיזרוחניקעס, אני לא יודע אם אפשר לסמוך עליהם".

על אחמד טיבי אפשר לסמוך ועל המיזרוחניקים לא? הוא נשאל.

"בנושאים מסוימים אתה יכול לסגור איתם עסקים. זה מאד טרנד להגיד, הרשימה המשותפת, שיתוף פעולה עם אשף, זה בסדר בחלק המדיני. בחלק הפרקטי היומיומי של ההתנהלות פה במדינה, אנחנו מיעוט, הם מיעוט, רודפים אותנו, מקפחים אותנו".

יש לך בעיה הרב בלוי שאחמד טיבי יהיה שר פנים? נניח שדרעי מוותר על המשרד.

"אני חושב, חוץ מהאמירות שלו המדיניות, הוא לא מדבר נגד העם היהודי. לעיריות החרדיות יכול להיות טוב אם אחמד טיבי יהיה שר פנים. אבל זה לא יקרה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.