מנדי ברגר | יום כ"ט טבת ה׳תש״פ 26.01.2020

מה אמר נשיא רוסיה לרב בערל לאזאר לאחר ביקורו בישראל?

יהודי רוסיה הביעו סיפוק רב מביקורו של הנשיא ולדימיר פוטין בישראל, במסגרת אירועי 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ על ידי כוחות הצבא האדום • פוטין שמח לשמוע מהרב הראשי לרוסיה, הרב בערל לאזאר, על הכינוס המיוחד של ״איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה״ שייערך השבוע במוסקבה, בו ישתתפו נציגים של יותר מ-200 קהילות יהודיות 
מה אמר נשיא רוסיה לרב בערל לאזאר לאחר ביקורו בישראל?
צילום: מבשר טוב - מוסקבה

יהודי רוסיה הביעו סיפוק רב מביקורו של הנשיא ולדימיר פוטין בישראל, במסגרת אירועי 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ על ידי כוחות הצבא האדום. 

פוטין השתתף בחנוכת אנדרטה בגן סאקר בירושלים לזכר המצור על העיר לנינגרד.

יחד עם פוטין, הגיע רבה של רוסיה הרב בערל לאזאר, כחלק מהמשלחת הממלכתית שהגיעה מרוסיה לשרשרת האירועים. 

בדבריו באירוע המרכזי ב׳יד ושם׳, אמר פוטין בפני עשרות הנשיאים ומנהיגים בעולם: ״היום אנו זוכרים את כל קורבנות הנאצים, בהם שישה מיליון יהודים שנספו במחנות ההשמדה, שנרצחו על-ידי הנאצים, מתוכם 40% הם אזרחי ברית המועצות לשעבר. לכן, השואה הייתה ועדיין הפצע העמוק שלנו. זוהי טרגדיה שנזכור לעד. פשעי הנאצים, הפעילות המחושבת שלהם - כפי שהם קראו לה ׳הפתרון הסופי של הבעיה היהודית׳ - היא למעשה אחד הדפים הנוראים בתולדות האנושות. יש לזכור שהיו משתפי פעולה למעשים הנוראיים האלה, ואכזריותם עלתה על האכזריות הנאצית״.

הנשיא עדכן את הרב הראשי על פגישתו בביתו של נתניהו עם יפה יששכר, ואת הדברים שאמר לה על בתה נעמה הכלואה במוסקבה. 

בפגישה עצמה אמרה יפה לפוטין: ״בעשרת החודשים האחרונים, שהיתי בקהילה היהודית במוסקבה, שם הבנתי כמה הקהילה היהודית רוחשת לך כבוד, ושאין כל אנטישמיות ברוסיה רק בגלל המאמצים שלך״. 

דברים אלו באים על רקע המהלכים השקטים שניהל הרב הראשי הרב לאזאר למענה, יחד עם העזרה הרבה שהקהילה היהודית במוסקבה העמידה למשפחה מרגע המעצר, כמו לכל אסיר או אסירה הזקוקים לעזרה. 

עם סיומם של האירועים, התבטא פוטין בפני הרב לאזאר, כי האירועים גרמו לו להתרגשות והנאה גדולה, והוא שמח לשמוע מהרב הראשי, על הכינוס המיוחד שייערךהשבוע במוסקבה של ״איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה״, בו ישתתפו נציגים של יותר מ-200 קהילות יהודיות ברוסיה, המעניקים את כל שירותי הדת למאות אלפי יהודים ברחבי המדינה. 

הנשיא ציין בפני הרב הראשי, כי אין היום ברוסיה מצב של אנטישמיות, לעומת אירופה ואפילו ארה״ב בהן האנטישמיות גואה, ואילו ברוסיה משתפרת האווירה בפעילות אינטנסיבית של הממשל ופעילות הקהילה היהודית, תוך שיתוף פעולה הדדי, אשר גורם כבוד רב ליהודי רוסיה החיים בשלום עם כל העמים וכל הדתות שבמדינה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.