צביקה קעניג | יום כ"ט טבת ה׳תש״פ 26.01.2020

מספר הנספים במגפה בסין עלה ל־42; נשללו מקרים בישראל

ה'קורונה' הווירוס המכה בימים אלו בסין ומאיים על העולם כולו, מוסיף להשתולל ולהתפשט במהירות, וההערכה היא כי אם קצב ההדבקה הזה יימשך, מספר החולים יגיע לרבבות ואולי אף מאות אלפים באזורים הנגועים והמסוגרים. מספר הנספים במגפה הגיע עד כה ל־42 כולם בסין
מספר הנספים במגפה בסין עלה ל־42; נשללו מקרים בישראל
הרב דב הוניג משלוחי חב"ד בסין מתמגן עם בני משפחתו בפני הוירוס

ה'קורונה' הווירוס המכה בימים אלו בסין ומאיים על העולם כולו, מוסיף להשתולל ולהתפשט במהירות, וההערכה היא כי אם קצב ההדבקה הזה יימשך, מספר החולים יגיע לרבבות ואולי אף מאות אלפים באזורים הנגועים והמסוגרים. מספר הנספים במגפה הגיע עד כה ל־42 כולם בסין. 

עם זאת, עיקר החשש הוא שמקרי התחלואה שאותרו במדינות אחרות ייצרו מוקדי הדבקה חדשים בדומה לזה שהתפתח בעיר וואהן שבסין. במקרה כזה, עלול המצב לצאת חלילה משליטה ולהביא להדבקתם של מיליוני בני אדם. 

בין היתר דווח על חשד למקרי תחלואה גם בישראל וברשות הפלסטינית. חולה אחד אושפז בבידוד בבית החולים הדסה וחולה אחר בתל השומר, כך לפי הדיווחים, אבל לאחר שנערכו בדיקות התברר כי הם סובלים ממחלות אחרות שאין קשר בינן ובין הווירוס המדובר. חולה נוספת מאושפזת בבידוד בבית ג'אלה שבשטחי הרשות הפלסטינית, ועדיין לא התקבלו תוצאות לגבי מצבה. 

בסוף השבוע הגיע הווירוס לצרפת, לאוסטרליה, לוייטנאם, מלזיה, נפאל ועוד, זאת בנוסף על מדינות שעוד קודם לכן דיווחו על הימצאותם של חולים ב'קורונה' בשטחיהן, בהן ארה"ב, קוריאה הדרומית, יפן, טייוואן, מקסיקו, תאילנד ועוד. 

בהונג קונג הכריזו בסוף השבוע על מצב חירום לאומי, לנוכח הימצאותם של כמה חולים בעיר, וכן הופסקה תנועת הרכבות והמטוסים מהונג קונג לעיר וואהן.  במקביל נוקטת סין בצעדים נמרצים לעצירת התפשטות המחלה הן בתוך המדינה והן ממנה החוצה.

אתמול דווח כי משרד התיירות הסיני הורה לעצור באופן מיידי ומוחלט יציאה של קבוצות תיירים מאורגנות מסין אל מחוץ למדינה, וכן ניתנה הוראה להפסיק למכור חבילות תיירות ונופש לאזרחי חוץ המבקשים לטייל בסין. 

כמו כן הוכרז אתמול כי הופסקה לחלוטין התנועה הציבורית אל עיר הבירה בייג'ינג וממנה החוצה, אך לעת עתה אין כל הגבלה על נסיעות של תחבורה ציבורית בתוך העיר, וכן על יציאה של כלי רכב פרטיים ממנה. 

אתרי תיירות גדולים בסין נסגרו כולל חלקים מהחומה הסינית העתיקה, 'העיר האסורה', וכן מקומות תרבות ובילוי פופולאריים במיוחד בתקופה הזאת שבהמציינים הסינית את תחילת השנה החדשה לפי המסורת הסינית. 

בתי הספר בכל רחבי המדינה קיבלו הוראה שלא לבצע פעילויות משותפות בבתי הספר, לבטל את כל הטיולים המאורגנים, ולנהוג במשנה זהירות בכל הקשור למגע בין בני אדם. המורים קיבלו הוראה לעודד את התלמידים לשמור על היגיינה גבוהה, ולהישמר ככל האפשר מהדבקה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.