צביקה קעניג | יום כ"ט טבת ה׳תש״פ 26.01.2020

כ-1,200 אברכים התעמקו במבחן ארצי בשו"ע אדמוה"ז

במעמד אדיר ורב רושם התקבצו תחת קורת גג אחת, כאלף ומאתיים אברכים מכל חוגי היהדות התורנית ומכל קצות הארץ, בסמיכות לתאריך כ"ד בטבת, יום הילולת רבנו הזקן, למבחן ארצי בשו"ע אדמוה"ז  
כ-1,200 אברכים התעמקו במבחן ארצי בשו
צילום: מאיר אלפסי
במעמד אדיר ורב רושם התקבצו תחת קורת גג אחת, כאלף ומאתיים אברכים מכל חוגי היהדות התורנית ומכל קצות הארץ, בסמיכות לתאריך כ"ד בטבת, יום הילולת רבנו הזקן, למבחן ארצי בשו"ע אדמוה"ז.

במשך כשעתיים תמימות גדשו את האולם הענק והגדול של 'היכלי מלכות' בבני ברק, מאות רבות של אברכים עמלי תורה כשהם שוקדים על המבחן הגדול והמאתגר.

המעמד הגדול, לרבות כל מסכת ההכנות שקדמה לו, אורגן בידי הוועדה להנחלת שו"ע הרב שע"י מוסדות 'תפארת רפאל' בראשות הרב אברהם אלאשוילי.

במשך שלושת החודשים האחרונים מאז הוכרז על המבחן נושא המלגות, נרשמו למעלה מ-1900 אברכים מכל קצות הארץ למבחן. כל אברך שנרשם קיבל חוברת מיוחדת המכילה את הסימנים שעליהם נערך המבחן, הלימוד הפעם התמקד בחלק העוסק בהלכות מוקצה של הל' שבת.

מדהים, מרגש ומפעים היה לראות את הרצינות הרבה ועמל התורה שהתבטאה מארשת האברכים כולם, בעודם רכונים, במשך שעתיים תמימות, על המבחן שמנה 50 שאלות בשיטה אמריקנית.

בדיוק בשעה 20:30, אחרי שעתיים תמימות שהוקצו למבחן עצמו, ולאחר איסוף כל דפי המבחנים, הקריא הרב אלאשווילי את התשובות הנכונות.

יצויין שהרוב המכריע של המשתתפים עבר את ציון המינימום שמזכה אותם במלגה כספית נאה, אם כי לכלל מאה אחוז לא הגיעו בגלל קושי המבחן והמאתגר. יש לציין שאת הציון הכי גבוה קבלו שני אברכים כשאחד מהם הוא הרב ישראל דוד מעטוף מנחלת הר חב"ד, דבר שזיכה אותו במילגה של 1200 ₪.

כל אחד מהמשתתפים קבל בסוף האירוע כרך חדש של שו"ע אדה"ז המבואר (על סי' ח'-מ''ה) שיצא לקראת מאורע חשוב זה, זהו כבר כרך רביעי בסדרה בהוצאת הרב אלאשוילי.

את המעמד הנחה לכל אורכו הרב מנחם קעניג מראשי ישיבת חב"ד בלוד. הרב קעניג פתח בדבריו במעלת היגיעה בתורה כדרישתו של הרבי דבר שבא לידי ביטוי בחיבורו של אדה"ז, כמו גם במבחנים הנערכים מידי שנה בשו"ע אדה"ז.

צוות מיוחד של משגיחים ורכזים, פיקח על הסדר המופתי לכל אורך המעמד בראשות הרב מרדכי קורן.

לסיום, היה זה ערב מרנין לכבודה של תורה, ולכבודו של בעל יום הילולא כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע, שלבטח לא יישכח מקרב כל מי שזכה ליטול בו חלק.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.