מנדי ברגר | יום כ"ו טבת ה׳תש״פ 23.01.2020

האם בלונים עם מטעני חבלה נפלו בבית השליח בשדרות?

"הפתעה" לא נעימה ציפתה בצהריים לשליחה בשדרות - בכניסה לבית המשפחה • צרור בלונים שנחשדו כממולכדים, עם מטען חבלה שנשלח מרצועת עזה • ומה אמרו במשטרה?
האם בלונים עם מטעני חבלה נפלו בבית השליח בשדרות?
צילום: דוברות המשטרה

"הפתעה" לא נעימה ציפתה בצהריים לשליחה בשדרות הרבנית סימה פיזם - רעייתו של השליח הראשי בעיר הרב משה זאב פיזם - בכניסה לבית המשפחה: צרור בלונים שנחשדו כממולכדים, עם מטען חבלה שנשלח מרצועת עזה. 

בימים האחרונים סובלים תושבי שדרות והאזור מהפרחה של בלונים נושאי מטעני חבלה במשקלים שבין עשרות גרמים ל-200 גרם. עד כה, בחסדי שמים, לא היו נפגעים. הבלונים הממולכדים גורמים לבהלה רבה בקרב התושבים בעוטף עזה. השליחה פיזם בדקה קודם כל בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית אם מי מילדיה אח נכדיה המתגוררים בעיר השאיר את הבלונים בחצר הבית וכשנעתה בשלילה הזעיקה את המשטרה. שוטרים שהגיעו למקום במהירות מצאו כי לא חובר לבלונים מטען חבלה וההערכה היא שהוא התנתק בדרך הקצרה מעזה לשדרות ונפל בשטח פתוח. מפקד תחנת שדרות סגן ניצב מייק כהן אמר כי תחנת שדרות עיבתה כוחות כדי להגיע לכל זירה של בלונים חשודים במהירות.

קצין החבלה של מרחב לכיש במשטרה, רב פקד אייל הלברון אמר ביום ראשון, בראיון ל'רדיו דרום' כי "הסדרה האחרונה שראינו בימים האחרונים הם בלונים שמגיעים לטווחים מאוד רחוקים ובמטענים שיכולים לפגוע משמעותית ולגרום נזק לבני אדם אם מתעסקים איתם ולכן חשוב מאוד לא להתקרב אליהם, להרחיק סקרנים מהסביבה ולהתקשר למוקד 100 של המשטרה".

לדברי הלברון, "אנחנו רואים מטעני חבלה שנישאים על ידי בלונים. גם באשדוד הבלונים נשאו מטען חומר נפץ עליו, כמו בשדרות. מדובר במטענים עשרות גרמים של חומר נפץ שבהחלט יכולים לגרום נזק". הקצין הוסיף כי "אין לנו אפשרות לדעת האם יש למטעני החבלה מנגנון שיפוצץ אותם באוויר או כאשר יפגעו בקרקע, לכן אנחנו מבקשים שיתרחקו מהם".

יצויין כי הבוקר, כדור רגל מחובר למטען חבלה, שנשלח מרצועת עזה עם צרור בלונים, אותר בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. חבלן שהגיע אל הזירה פיצץ את המטען.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.