הרב מנחם ברוד | יום כ"ו טבת ה׳תש״פ 23.01.2020

געגועים לחינוך של פעם? הורים צריכים להסיק מסקנות

כמעט בלי שנרגיש עברה מערכת החינוך בישראל מהפך של מאה ושמונים מעלות. זה הרגע שהורים אכפתיים צריכים להסיק מסקנות
געגועים לחינוך של פעם? הורים צריכים להסיק מסקנות

הרב מנחם ברוד

כמעט בכל שיחה עם הורים אתם שומעים געגועים לחינוך של פעם. לכָבוד להורים ולמורים, לחינוך לערכים, לידע בתנ"ך, לאהבת העם והארץ. כיום יש אכזבה כללית ממצב החינוך. ההורים מרגישים נואשים. נדמה להם שזו גזירת גורל שאין מה לעשות כנגדה.

אבל זו ממש אינה גזירת גורל, אלא הדבר נתון בידי ההורים. ה'חינוך של פעם' קיים גם היום. מאות בתי ספר כאלה פועלים ברחבי הארץ ומעניקים לילדים חינוך שממלא את ההורים גאווה ואושר. אלה בתי הספר שלא נכנעו לרוחות החולפות, אלא נשארו נאמנים למורשת ולערכים שלאורם עם ישראל חי אלפי שנים.

אג'נדות קיצוניות

כמעט בלי שנרגיש עברה מערכת החינוך בישראל מהפך של מאה ושמונים מעלות. בעבר, כאשר התברר לה שאין היא מצליחה להנחיל ערכים לתלמידיה, התפתחה גישה שהמערכת אינה צריכה לעסוק בערכים כלל. את הערכים יקבלו הילדים בבית. בבית הספר הם ירכשו השכלה וכלי למידה.

אף היו מי שמכונים 'פילוסופים של החינוך' שהפכו את הכישלון לאידיאל. איזו זכות יש לנו בכלל לחנך את הילדים? טענו הללו. מי קובע שהערכים שאנחנו דוגלים בהם הם הנכונים בעבור התלמידים? אנחנו ניתן להם כלים, והם יבחרו לעצמם דרך וערכים.

וכך 'מערכת החינוך' שינתה את שמה ל'מערכת ההוראה'. אין היא מתיימרת כלל לעסוק בהנחלת ערכים, וממילא אי-אפשר לייחס לה כישלון בתחום הזה. היא שואפת להימדד בהישגים לימודיים בלבד. אם יש בעיה של ערכים, זו בעיה של הבית ושל ההורים.

אבל בשנים האחרונות המגמה התהפכה. המערכת בהחלט מתיימרת לעסוק בערכים – אבל אילו ערכים? ה'ערכים' של הטרור המחשבתי הליברלי השוטף אותנו מכל עבר. אג'נדות של גורמים קיצוניים, מקצתם במימון זר, נהפכו למצפן הערכים של בתי הספר בישראל. יהדות? חס ושלום! הרי זו 'הדתה'.

מפעם לפעם אנו רואים מחאות של הורים לנוכח הסחף המתחולל בבתי הספר הממלכתיים לכיוונים האלה, מחלוקת ספר 'בראשית' בעל דפים ריקים לתלמידי כיתות ב, ועד שטיפות מוח מגדריות לילדים כבר בגילי גן. אבל אין בכוחן של המחאות האלה לעצור את דהירת העגלה אל התהום.

מחיר 'נסבל'

זה הרגע שהורים אכפתיים צריכים להסיק מסקנות. גם אם אין הם שומרי מצוות באורח חייהם, כדאי שישקלו מתן חינוך דתי לילדיהם. רבבות הורים ברחבי הארץ כבר קיבלו את ההחלטה הזאת, והם מרוצים עד מעל לראשם.

נכון, יש לזה מחיר מסוים. הילד או הילדה יכולים לבקש מהאם שתדליק נרות שבת ושהאבא יעשה קידוש. הם גם עשויים לברך ולהודות לבורא לפני הארוחה ואחריה. זה מחיר 'נסבל' בהחלט תמורת הערכים שהם יקבלו בבית הספר, הידע שירכשו במורשת ישראל, הכבוד שהם ייתנו להורים, והרעות החולות שייחסכו מהם.

הורים, אל תרימו ידיים. אתם יכולים לבחור ולהעניק לילדיכם חינוך שתהיו גאים בו. קבלו החלטה אמיצה ותרוויחו נחת לדורי דורות.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כל הכבוד לרב מנחם ברוד!!! כל שבוע אני נה...
כ"ו טבת ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.