צביקה קעניג | יום כ"ו טבת ה׳תש״פ 23.01.2020

מדוע הופתע הנסיך צ'ארלס מהברכה של שליח חב"ד?

הנסיך צ'רלס אירח קבלת פנים לקהילה היהודית בארמון בקינגהאם, לפני יציאתו לישראל להשתתף בפורום השואה העולמי בירושלים לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ, והופתע מהברכה המשמעותית שהעניק לו הרב בנצי סודאק מחב"ד ליובאוויטש בריטניה
מדוע הופתע הנסיך צ'ארלס מהברכה של שליח חב
הנסיך צ'ארלס משוחח עם הרב בנצי סודאק מחב"ד ליובאוויטש בבריטניה

הנסיך צ'רלס אירח קבלת פנים לקהילה היהודית בארמון בקינגהאם, לפני יציאתו לישראל להשתתף בפורום השואה העולמי בירושלים לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ, והופתע מהברכה המשמעותית שהעניק לו הרב בנצי סודאק מחב"ד ליובאוויטש בריטניה.

הוא אמר שהקשר בין הארמון לקהילה היהודית הוא "משהו מיוחד ויקר", והזכיר את התפילות השבועיות הנאמרות בבתי כנסת ברחבי בריטניה בכל שבת למשפחתו.

הוא אמר שהוא "גאה מאוד" בכך שסבתו, הנסיכה אליס מיוון, קבורה בירושלים, בהר הזיתים. "היא נחשבת לאחת מחסידי אומות העולם בגלל מעשיה בשנת 1943, כאשר באתונה הכבושה בידי הנאצים היא הצילה משפחה יהודית על ידי הכנסתם לביתה והסתרתם", ציין.

הוא נזכר כיצד אביו, כששהה שנה בבית הספר בגרמניה בשנת 1933, עזר לילד מבוגר מבית הספר שהיה מזוהה כיהודי והנערים האחרים התעללו בו קשה. "מעשה החמלה שלו הוא מקור לגאווה רבה והשראה עבורי," הוא הצהיר.

בעקבות דבריו שוחח הנסיך צ'ארלס עם המשתתפים המכובדים. אחד האורחים שהוצג היה הרב בנצי סודאק שליח מחב"ד-ליובאוויטש בריטניה, בנו של השליח הראשי הרב נחמן סודאק ע"ה שבשנת 2001 קיבל את מסדר האימפריה הבריטית מהמלכה אליזבת'.

הרב סודאק שחגג את יום הולדתו ביום קבלת הפנים, בירך את הנסיך ואת משפחת המלוכה. "הנסיך הופתע שביום ההולדת דווקא הוא מאחל איחולים לאדם השני", אמר הרב סודאק ל- COLlive.com, לאחר שבאופן כללי זה הפוך: בדרך כלל מקבלים איחולים טובים ביום ההולדת שלך".

כשראה את תגובתו של הנסיך, הסביר הרב סודאק את המושג "מזלו גובר" המוזכר בתלמוד ירושלמי, כי מזלו של אדם גדל בתאריך הלידה, ואת הכוח לברך את הזולת  דווקא באותו היום. "הוא אהב את הרעיון", ציין הרב סודאק.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.