שלמה מן | יום כ"ד טבת ה׳תש״פ 21.01.2020

תגיד, מהי הסיבה שעדיין הנרות בחנוכייה שהצבת כאן דולקים?

תושבים רבים בשכונת פרוספקט הייטס בברוקלין הרימו גבה בימים האחרונים, נוכח החנוכייה הציבורית בשכונתם שנותרה דלוקה מאז חנוכה • בשלט מיוחד שתלה בחזית החנוכייה הסביר השליח מה גרם לו לעשות את זה • ויש גם נקודה מפתיעה שהשליח מזכיר: "דווקא מקרי האנטישמיות הרבים שמזנקים בתקופה האחרונה - גורמים ליהודים רבים לשוב אל צור חוצבתם"
תגיד, מהי הסיבה שעדיין הנרות בחנוכייה שהצבת כאן דולקים?
צילום: בית חב"ד

למה עדיין החנוכייה הציבורית שהצבת כאן דולקת? אתה ממתין למשהו? זו התעצלות? קנית את המגרש? אתה משאיר את זה עכשיו עד לשנה הבאה? אתה מרחיב את בית הכנסת?

אלו היו פחות או יותר סגנון השאלות שנשאל הרב ארי קירשנבאום, משלוחי הרבי בברוקלין, בשבועות האחרונים. החנוכייה הציבורית שהציב לכבוד חנוכה בשכונת פרוספקט הייטס, בפינת הרחובות פרנקלין וסטרלינג, נותרה דלוקה גם ימים רבים אחרי שנגמר החג - ורבים מהעוברים והשבים הרימו גבה וביקשו הסברים.

השבוע הוא הסביר מדוע עשה כך באמצעות שלט שתלה בחזית החנוכייה. "חנוכה אולי נגמר", זעק השלט באנגלית, "אבל המסר שלו, להתמיד ולפעול בהגברת הטוב על הרע ובהגברת האור על החושך - עדיין רלוונטי, ועכשיו יותר מתמיד. לכן גם עכשיו אנחנו מאירים. עם ישראל חי".

במענה לשאלת אתר COL עוד כמה זמן הוא מתכוון להשאיר החנוכייה דולקת, אמר הרב קירשנבאום: "כל עוד המסר שלה צריך להיות מושמע, מיושם ומוטמע בכולנו - החנוכייה תשאר דלוקה. להיות יהודי זה משהו שכל יהודי צריך להיות גאה בו".

הרב קירשנבאום הוסיף וציין כי קהילתו, כמו קהילות יהודיות רבות אחרות באזור ניו יורק ומחוצה לה, מודאגת ודנה בעליות מקרי התקיפות האנטישמיות על יהודים בתקופה האחרונה.

"יש תחושה של דאגה כללית. מדברים על אמצעי הבטיחות שצריכים להציב בבית הכנסת. אולם באופן מפתיע דווקא המצב הזה והמודעות למה שקורה - גרם ליהודים רבים שבעבר לא היה לנו קשר עמם להגיע לבית הכנסת ולהתחבר מחדש עם מורשתם".

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
יפה מאוד, המשיכו ככה!
כ"ה טבת ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.