מנדי ברגר | יום כ"ג טבת ה׳תש״פ 20.01.2020

מהן הערים היקרות בעולם - ומה זה הזכיר לשליח חב"ד?

ב'כלכליסט' פורסמה רשימת הערים היקרות בעולם • שליח חב"ד בעיר באזל שבשוויץ, הרב זלמן וישצקי, ראה כי עירו היא מהיקרות בעולם - ונזכר בסיטואציה מאחד מ'כינוסי השלוחים' הראשונים בהם השתתף 
מהן הערים היקרות בעולם - ומה זה הזכיר לשליח חב

הבוקר (שני) פורסמה ב'כלכליסט' רשימת הערים היקרות בעולם, אותן פותחות חמשת הערים במדינת שוויץ - ציריך, באזל, לוזאן, ג'נבה וברן. אחריהם ברשימה - תופסות מקום הערים - סטאבנגר, טרודנהיים, אוסלו וברגן שבנרווגיה. בארה"ב ניתן לראות ברשימה את הערים: ניו-יורק, ברוקלין, סאן פרסיסקו, הונלולו ואף את וושינגטון.     

שליח חב"ד בעיר באזל שבשוויץ, הרב זלמן וישצקי, שראה את הידיעה ב'כלכליסט' בה נכתב, כי עירו היא מהיקרות בעולם, נזכר בסיטואציה מעניינת, שאירעה לפני שנים רבות. 

"ישבנו ככה במעגל וכל אחד סיפר איך נראים חייו", סיפר הרב וישצקי. "זה היה באחד מ'כינוסי השלוחים' הבין לאומיים הראשונים בהם השתתפתי כשליח חב"ד מן המניין.

"ובכן, אחד סיפר שבשביל מקווה הם צריכים לטוס, השני סיפר שבית ספר יהודי יש רק און ליין, השלישי סיפר כמה לא קל להם להשיג חלב כשר, והרביעי דיבר על מניין לתפילה שכמעט ואין להשיג בעירו.

"כשהגיעו אלי - ניסיתי להתחמק, לא נעים, אני גר בבאזל, עיר ואם בישראל, כל הדברים שהוזכרו קודם נמצאים במרחק הליכה של חמש דקות מהבית. יותר קל לי לקנות שוקולד שמערלינג טרי מאשר לחלק מחברי באותו הפאנל לרכוש חלב או לחם כשר. אבל החב"דניקים העקשנים שם לא נתנו לי להתחמק - אז ככה סיפרתי בשקט, בלי להרחיב ובלי לפרט שיש ב"ה הכל בבאזל".

הרב וישצקי נזכר כי "אחד קם ואמר לי: 'זלמן, אתה חי בגן עדן'. קמתי אחריו ואמרתי: 'שמע, זה אולי גן עדן אבל אני רוצה לומר לכם שגן עדן זה מקום מאוד מאוד יקר'. 

"והנה", הוא מסיים, "הקטע שדיווח הבוקר ב'כלכליסט' סגר את המעגל". 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.