שלמה מן | יום כ"ג טבת ה׳תש״פ 20.01.2020

"למה אתם ככה לבושים?" שאל אפרו-אמריקני שהגיע ל'שכונה'

משקיעים בדור הבא: כמאה נערים, רובם אפרו-אמריקנים, מבתי הספר הציבוריים בברוקלין - צעדו השבוע בקראון הייטס נגד האנטישמיות הגואה • במוזיאון הילדים המפורסם במרכז השכונה נהנו הצעירים מסעודה חלבית כשרה ושאלו שורה של שאלות מפתיעות על יהדות • "בסופו של יום - הם אלה שידברו ויפעלו נגד האנטישמיות או כל אלימות אחרת שיכולה להפציע", אמר אחד מהמפקחים על בתי הספר בברוקלין, שאף היה ממארגני הצעדה. "הם הדור הבא"
צילומים: שלום סרוגו

קבוצה של כמאה תלמידים מבתי הספר התיכוניים הציבוריים בבורקלין צעדו השבוע בשכונת קראון הייטס תחת הסיסמא: "אהבה, לא שנאה".

הצעדה, שאורגנה בידי מייקל פרייאור, המפקח על הבתי הספר הציבוריים בבורקלין, ובידי הגב' דבורה הלבשטאם, פעילה נמרצת בקהילת חב"ד בקראון הייטס וממייסדי מוזיאון הילדים המפורסם בצומת קינגסטון ואיסטרן פארקווי - הגיעה על רקע התקיפות האנטישמיות הרבות שחוו תושבי השכונה בתקופה האחרונה.

"הדור הצעיר - הוא חלק עיקרי במיגור כל אותן תקיפות", אמר מייקל לאתר COL. "בברוקלין יש קבוצה גדולה של ילדים טובים שמפיצים אור. אנו רוצים שקולותיהם ישמעו".

קבוצת הנערים, המגיעים מרקעים שונים, רובם אפרו-אמריקנים - צעדו במעלה שדרת 'איסערן פארקווי', מרחוב 'פרנקלין' ועד לרחוב 'קינגסטון' - מרכזה השוקק של השכונה החב"דית.

כשהגיעו למוזיאון הילדים קיבלה הקבוצה ארוחת צהרים בדמות פיצה כשרה ולאחר מכן סיירו באגפי המוזיאון ונהנו מהתערוכות השונות. 

בהמשך נשא דברים בפני הקבוצה מפקד המשטרה החדש באזור ואמר כי "כולנו יכולים להיות שונים מסביבתנו. זה מה שעושה אותנו גדולים".

כמו כן הגברת הלברשטאם והמחנך ר' מענדל קרסניאנסקי השיבו על שאלותיהם של בני הנוער. אחד מהנערים שאל מדוע לבושים היהודים תושבי השכונות החרדיות כפי שהם לבושים, שאלות אחרות עסקו במנהגים היהודיים ובהיסטוריה היהודית.

אחד מהמורים בבתי הספר, שהשתתף בביקור, אמר לאתר COLlive: "מדובר בצורך הכרחי לדעת איש על תרבות רעהו. ודווקא באזור הזה שבו חיים אנשים מגוונים מכל הסוגים. כאשר לא מכירים או יודעים זה יכול להוביל לשנאה".

במענה לשאלה האם הוא מרגיש שהצעדה הזו תסייע ביצירת שינוי באקלים החברתי הנוכחי, אמר מייקל פרייאר, כזכור, ממארגני המצעד: "בהחלט. התלמידים הרגישו מועצמים".

מייקל הוסיף כי, "העניין הוא שבסופו של יום - אותם בני נוער הם אלה שידברו ויפעלו נגד האנטישמיות או כל אלימות אחרת שיכולה להפציע. הם הדור הבא, ואי אפשר לדעת אילו השפעות מרחיקות לכת יכולות להיות לביקור הזה כאן".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
הלוואי ויעזור ולו במשהו
כ"ד טבת ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.