שלמה מן | יום כ' טבת ה׳תש״פ 17.01.2020

המטרה: להנגיש הליך הרישום לישיבה קטנה לכל הורה חב"די

כמדי תקופה התכנסו השבוע בכפר חב"ד נציגי מוסדות רשת 'אהלי יוסף יצחק', לאסיפה מיוחדת שבמהלכה נידונו שורת נושאים חינוכיים חשובים העומדים על הפרק • במרכז האסיפה נחשפו שני מיזמים מהפכניים שבימים אלה קורמים עור וגידים - הסדרת הרישום לישיבות קטנות בצורה מסודרת ויעילה, והכנה נאותה לבר מצווה בשלל דרכים והיבטים • אתר COL עם כל הפרטים על מה שהתרחש באסיפה ועל הבשורות החינוכיות המהפכניות שיצאו ממנה
המטרה: להנגיש הליך הרישום לישיבה קטנה לכל הורה חב
צילומים: רשת אהלי יוסף יצחק

עשרות רבות של מנהלי תלמודי התורה ומחנכי הכיתות הגבוהות של רשת 'אוהלי יוסף יצחק' התכנסו בסוף השבוע בכפר חב"ד, לכנס המנהלים התקופתי שנסוב הפעם כולו סביב אתגרי החינוך בשכבת הגיל של התלמידים 'המתבגרים'.

המפגש נפתח בהתכנסות המנהלים והמחנכים לארוחת ערב עשירה ולתפילת ערביתץ. את המושב הראשון פתח לאחר מכן הרב אליהו קריצ'בסקי, מנכ"ל רשת אהלי יוסף יצחק, שהביא את דבריו של הרבי על אודות היחס שיש לתת למתבגרים ועל אודות ניצול הכוחות והאנרגיות שיש להם לקדושה ולפיתוח מנהיגות, אחריות ושליחות.


מנכ"ל הרשת הרב אליהו קריצ'בסקי נושא דברים בפני נציגי המוסדות


לאחר דברי הפתיחה, החל סבב שבמהלכו הציגו כל אחד מנציגי המוסדות הרבים פרוייקטים אישיים שלהם בחינוך עם הכיתות הגבוהות. חלק סיפרו על יוזמות שלהם לעידוד לימוד הגמרא בצורה חוויתית. האחרים על העצמת הכיתות הגבוהות על ידי הענקת אחריות בתוכניות בתלמוד תורה, על שימוש בעזרים טכנולוגיים, על שימוש בכשרונות של הילדים הבוגרים וניצולם להנאת הכתות הנמוכות יותר. כאשר מנהלי המוסדות והמחנכים חולקים אחד עם השני ורושמים בהתלהבות רעיונות ליישום במוסדות שלהם עצמם.

כמו כן התקיים שיח פורה בין נציגי המוסודת ודיון על שאלות כמו מהי הדרך הנכונה לחינוך הילדים לאחריות? האם וכיצד לשלוח את תלמידי הכיתות הגבוהות למבצעים ביום שישי? מה היא רמת ידיעת לימוד הגמרא או החסידות שנדרשת מנער כהכנה לישיבה וכדומה.

כמה מנהלים סיפרו לאתר COL שכבר למחרת הכנס, החלו בקידום בפועל של יוזמות חינוכיות חדשות, אליהן נחשפו במהלך הכנס.



לאחר סיום המושב הראשון, הועלו לדיון בפני המנהלים שורה של מיזמים שבימים אלה קורמים עור וגידים באגפי ה'רשת' השונים ומהם:

> דיון וגיבוש נהלים ברישום לישיבות קטנות

על מנת להסדיר את תהליכי הרישום לישיבה הקטנה ולהנגיש אותם לכל הורה במוסדות חב"ד, וכן על מנת לדאוג שיהיה תיאום ומידע לכל הגורמים הנוגעים בדבר - יש לדעת מבעוד מועד על מצבו של כל תלמיד בתהליך הקבלה לישיבה לעזור, לייעץ ולהתאים לו את המקום עבורו. ובמיוחד בשביל לדאוג שאף נער לא יישאר ללא מסגרת ישיבתית.

על כן, חף נחשף, יוקם מערך רישום אלקטרוני מסודר ומעודכן עבור המוסדות ועבור ההורים, שיאפשר מעקב אחר תהליכי הרישום וסיוע במידת הצורך בזמן אמת. התוכנית הוצגה בפני המשתתפים, ונערך דיון על הדרך הנכונה ביותר ליישום והצלחת התוכנית. אנשי הצוות הגיבו התלהבות רבה. "מדובר במהפכה של ממש", התבטא אחת מהמנהלים.

> וחזקת והיית לאיש

עניין נוסף עליו דובר באסיפה, נגע בהכנות לבר המצווה. במטרה להנגיש לתלמידים את כל היידע והמיומנויות הנדרשות להם מגיל הבר מצווה ואילך כבוגרים החייבים במצוות, עלתה לדיון תוכנית מיוחדת, במסגרתה ילמדו התלמידים את כל היידע ההלכתי, החסידי והמעשי הנדרש בכל תחומי החיים הרלוונטיים החל מגיל בר מצווה ואילך - הלכות תפילה, תפילין, בית כנסת, קריאת התורה, מבצעים ועוד. כל אלה מלווים בתכני העשרה רבים ומגוונים ועזרי למידה איכותיים למורה ולתלמיד.



אחד האתגרים הגדולים בחינוך של 'מתבגרים' ועבודה בכיתות הגבהות הם עניינים הנוגעים להלכות צניעות. בפנאל מיוחד בהשתתפות הרב מנחם מענדל גלוכבסקי חבר הנהלת הרשת ומזכיר בי"ד רבני חב"ד, ור' דובי ברוד פסיכולוג ומנחה הורים, עלו לדיון דרכי הטיפול וההתמודדות הנכונים עם האתגרים השונים, בהתאם להוראות הרבי במשך השנים, וגובשה מדיניות בסיסית לכלל המוסדות בתחומים אלו, אשר תפותח כמערך חינוכי מוסד לצותי החינוך. הדיון העשיר את המשתתפים ונתן להם כלים מקצועיים וחסדיים כיצד לטפל ולחנך בנושאים אלה מתוך יראת שמים ורגישות ושם דגש על הצורך והחיוב לטפל בנושאים אלה. 

בסיום הכנס התיישבו יחד סביב שולחנות ערוכים המנהלים והמחנכים להתוועדות הכנה ליום הבהיר י' שבט - שבעים שנה -  שבת אחים יחד עם המשפיע הרב מיכאל טייב שחיזק את הצורך בעבודת החינוך וההתמודדות עם אתגרי הדור, בהקשר של י' שבט והתקשרות לרבי - המשלח.

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
מה עושים תכלס שאף אחד לא יישאר מחוץ לישי...
כ' טבת ה׳תש״פ
כתוב שהמהלך נעשה בשיתוף ראשי הישיבות.
אם ככה זה באמת מהפכני
2.
יישר כח ! מדהים.
כ' טבת ה׳תש״פ
סוף סוף ישנם אנשים שיושבים על פתרונות לדברים הבוערים שעל סדר היום.

יישר כח למנהלים עבודת קודש
3.
תמונה יפה של הרב טייב
כ"ב טבת ה׳תש״פ
תענוג. חשוב שהרב טייב יתוועד עם אנשי חינוך.
אחד מהאנשים היותר אמיתיים בליובאוויטש!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.