צבי סופר | יום י"ז טבת ה׳תש״פ 14.01.2020

זה מה שגרם לרב מאזוז לאחל לרב וולפא שיחיה כמו מתושלח

מדוע איחל ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון הרב מאיר ניסים מאזוז לרב שלום דובער הלוי וולפא "שיחיה כמו מתושלח"? • ואיך זה קשור לאירוע השקת הכרך השמיני בסדרת 'הרמב"ם השלם'?
זה מה שגרם לרב מאזוז לאחל לרב וולפא שיחיה כמו מתושלח
הרב מאזוז והרב וולפא (צילומי ארכיון COL)

הרב שלום דובער הלוי וולפא, המשיק ביום חמישי הקרוב את הכרך השמיני בסדרת 'הרמב"ם השלם', שיגר לפני ימים אחדים באמצעות שליח מיוחד את הכרכים האחרונים של הסדרה לגאון הרב מאיר מאזןז מבני ברק..

בשיעורו השבועי והפופולרי המתקיים מדי מוצאי שבת, הזכיר השבוע הרב מאזוז את האירוע. "חסידי חב"ד לומדים בכל יום משנה תורה להרמב"ם", אמר הרב מאזוז. "אי אפשר יום בלי פרק אחד ברמב"ם".


האזינו לקטע ההקלטה המיוחד:
 


ואז אמר הרב מאזוז: "ישנו חכם אחד שמו, הרב שלום דוב וולפא, שכותב פירוש על הרמב"ם. אבל הוא מאריך מאוד, צריך שיחיה 'שנות מתושלח' לסיים את הפירוש על הרמב"ם..."

"הרמב"ם השלם" הינו פרוייקט תורני, רב-ממדים, האמור להקיף ביסודיות רבה את כל ספרי הי"ד החזקה להרמב"ם. הפרוייקט, הנמצא עתה בעיצומו, ואשר עד כה לא נעשה דוגמתו ובהיקפו, אמור להימשך שנים רבות, תחת ידיהם האמונות של חברי מכון "הרמב"ם השלם", אברכים מופלגים, ממיטב תלמידי החכמים ביהדות התורנית, וזאת במסגרת כולל "זכרון יהוסף – אהל מייטא", הנושא את שמו וזכרו של הגה"ח רבי יוסף גדליה רלב"ג ז"ל רבה של קרית יובל ואמו מרת מייטא ע"ה.

המשימות העיקריות של פרוייקט "הרמב"ם השלם", אשר זוכה לברכתם ולהסכמתם הנלהבת של גדולי ומאורי הדור זצוק"ל ויבלח"ט, הן: עיון וסיכום שיטות הראשונים בכל הלכה והלכה, תוך פירוט החולקים על הרמב"ם והמסכימים לדבריו; נתיביהם של רבותינו הראשונים בהבנת סוגיות הגמרא השייכות להלכה, ומתוך זה הבנת שיטת הרמב"ם ודיוק לשונו; ההלכה הפסוקה למעשה בספרי הפוסקים, החל מהטור והשולחן ערוך, שולחן ערוך הרב, משנה ברורה וגדולי הפוסקים שאחריהם, השקלא וטריא שיש בראשונים ובאחרונים בכל הלכה, כולל גם מגדולי ופוסקי זמננו, ובתוך כך, ציון מראי המקומות והמקורות לכל דבריו הספירים של הרמב"ם, כדי להורות ללומדים, על אלו אדני-קודש ביסס הנשר הגדול את דבריו היצוקים בסלע. כל זה מהווה תועלת עצומה למעיינים, שכן עד היום, טרם נעשתה עבודה מושלמת כזו. ועל כל מעלות אלו, משובץ ביאור ופירוש בתוך לשון הרמב"ם עצמו (בסדר אותיות מיוחד), בכדי להקל על הלומד להבין את ההלכה לעומקה ועל בורייה.

מדובר בפרויקט תורני ענק ומורכב, ומן השמים גלגלוהו לדורנו, כדי לעודדנו ולהחכימנו בתורת הנשר הגדול, מורה נבוכי כל הדורות, הרמב"ם ז"ל, כאשר על מלאכת בית ד', מנצח הרב שלום דובער הלוי וולפא ראש המכון היוזם והעורך הראשי, המדריך ומכוון, מנווט ומתווה את עבודתם התורנית והמחקרית של חבורת האברכים, הנמנים על טובי הת"ח בחסידויות קרלין סטולין, סלונים וחב"ד.

הכרך השמיני במפעל הכביר 'הרמב"ם השלם', יושק באירוע חגיגי ביום חמישי הקרוב אור לכ' טבת, יום ההילולא של הרמב"ם, באולם 'אבני חן – סלונים' ברחוב יסוד העבודה 12 בביתר עילית, סביב שולחנות ערוכים, ובהשתתפות רבנים חשובים, אישי ציבור, קהל שוחרי התורה ולומדיה.

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
הרב וולפא יהודי ענק בקנה מידה של דורות
י"ז טבת ה׳תש״פ
ה' יתן לו בריאות הגוף והנפש וימשיך לעסוק בתורה. באמת כבוד לחב"ד
אמן!
י"ט טבת ה׳תש״פ
2.
הרב וולפא לוחם אמיתי למען כבודו של הרבי
י"ח טבת ה׳תש״פ
צעירי הצאן אולי שכחו, אבל ספריו הגאוניים: יקם שערה לדממה, דעת תורה על המצב בא"י, והספר הדוחה לחלוטין את "ביאורי" הראש ישיבה מבני ברק - על הרמב"ם. ספרים אלו בשנות הממי'ים היו הוכחה ניצחת שבחבד יודעים ללמוד.
3.
"אורך ימים ושנות חיים יוסיפו לך"
י"ט טבת ה׳תש״פ
להשלים את הפרויקט הענק מתוך בריאות נכונה ונחת
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.