שלמה מן | יום ט"ז טבת ה׳תש״פ 13.01.2020

החב"דניק רק 'קפץ' לתא הטייס להודות - וזה מה שהוא שמע

הרב קלמן ויינפלד, מאנ"ש תושבי שכונת קראון הייטס ומנהל מחלקת מסעדות, קייטרינג ובתי מלון בארגון הכשרות העולמי OK - מסתובב רבות בעולם ומכשיר מסעדות יהודיות • הבוקר, לאחר שמטוסו נחת באיים הקריביים, ציפתה לו הפתעה בתא הטייס; הפתעה שעד מהרה הפכה לחגיגה שלימה ולריקודים שמחים במיוחד • זמן קצר לאחר החגיגה הוא קיבל טלפון מפתיע שהוביל אותו לשגר מסר מיוחד לכלל אנ"ש
החב
בר המצווה בשחקים (צילום: באדיבות המצלם)

חגיגה יהודית מרגשת במיוחד התרחשה היום (שני) בתא טייס שנחת באיים הקריביים, כאשר אחד מטייסי המשנה, יהודי, הניח תפילין בפעם הראשונה בחייו, בגיל 44.

"טסתי הבוקר לאי בהמאס שבאיים הקריביים, על מנת להכשיר מסעדה בבית המלון המפורסם 'אטלאנטיס', בו מבקרים יהודים רבים במהלך השנה", מספר לאתר COL הרב קלמן ויינפלד, מנהל מחלקת מסעדות, קייטרינג ובתי מלון בארגון הכשרות העולמי OK, ורבו של 'מנהטן ביר'.

"בסיום הטיסה נכנסתי לתא הטייסים בכדי להודות להם על הטיסה. הטייס שהיה שם השיב לי, באידיש, "זיי געזונט".

"שאלתי אותו האם הוא יהודי, והוא הגיב בחיוב ואמר שעד עתה הניח תפילין רק פעם אחת בחייו. כמובן שהצעתי לו כעת להניח שוב והוא מיד נעתר בשמחה".


ממראות החגיגה בתא הטייס


אך כאן זה לא הסתיים.

"תוך כדי הנחת התפילין", מספר הרב ויינפלד, "נכנס לתא טייס המשנה, וסיפר שגם הוא יהודי - וגם הוא נענה בחיוב להצעה להניח תפילין, תוך שהוא מציין כי לעולם לא הניח תפילין, למרות שהוא יודע את תפילת 'שמע ישראל' בעל פה.

"ההתרגשות הייתה בשיאה כשהטייס בן ה-44 חגג בר מצווה לראשונה בחייו בתוך התא בו הוא מטיס יום יום נוסעים רבים", חותם הרב ויינפלד את שאירוע.

כעבור זמן קצר מצלצל מכשיר הטלפון של ר' קלמן. על הקו - אחד מהטייסים שמספר כי משפחת חברו הטייס, שזה עתה חגג בר מצווה, "פשוט משתגעת" במובן החיובי של המילה, מכך שחגג בר מצווה בגיל ארבעים וארבע. לטייס גם הייתה בקשה - להתחיל לשמור על קשר עם הרב ויינפלד בכדי לשוחח על נושאי אידישקייט.

"כל חב"דניק שהולך לעבודה, גם אם הוא לא שליח רשמי, כמוני - צריך לדעת שאיפה שהולכים צריך להתעסק במבצעים ולהפיץ את העניינים של הרבי", אומר הרב ויינפלד. "התוצאות יכולות להיות עצומות, וזו הסיבה שכעת הזדרזתי לפרסם את שאירע".

צפו בתמונות ובקטעי וידאו מהחגיגה המרגשת במטוס:


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.