צבי סופר | יום ט"ז טבת ה׳תש״פ 13.01.2020

נחלת הר חב"ד: מהפכה בלימודי ההוראה בכולל שייסד הרבי

קול התורה שנישא ברמה בכולל 'אהל חנה', מהווה מגדלור המאיר את השכונה החב"דית הדרומית שנוסדה על ידי הרבי לפני יובל שנים • לאור הקיצוץ הממשלתי הדרמטי של 40% מתקציבי הכוללים, יתקיים יום השותפות השנתי של הכולל -  בימים ראשון ושני
נחלת הר חב

בשנה האחרונה ניכרת תנופה מיוחדת בלימודי ההוראה בכולל האברכים בנחלת הר חב"ד - כולל 'אהל חנה', על שם חנה (רסקין) וולבובסקי ע"ה.

עשרות אברכים בכולל הצטרפו למסלולי הלימודים למבחני הרבנות הראשית ושוקדים על לימודי ההלכה בחיות.

במהלך השנה האחרונה נבחנו ברבנות הראשית על הלכות חופה וקידושין ומילה וגירות, וכעת שוקדים על לימוד הלכות שבת והלכות נדה, לפי המסלולים השונים.

קול התורה שנישא ברמה בכולל מהווה מגדלור המאיר את השכונה החב"דית הדרומית שנוסדה על ידי הרבי לפני יובל שנים, בייסוד כולל האברכים למשפחות הראשונות שייסדו את הנחל'ה. מאז, במשך יובל שנים, קיים הכולל המיוחד, ומהווה את אבן היסוד של השכונה המתרחבת והולכת.

על מוסרי השיעורים המיוחדים בכולל, נמנים הגה"ח הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי שליט"א, מרא דאתרא נחה"ח ומזכיר בי"ד רבני חב"ד בארה"ק, הרב דוב טברדוביץ' שליט"א מכפר חב"ד, וכמובן ראש הכולל, הרב שמואל כהן שליט"א, ועוד.

מי שנכנס לכולל בעיצומו של יום, לא יכול שלא להתפעל מהמראה משובב העין של עשרות האברכים השוקדים על לימוד התורה בחשק ובחיות.

הכולל שנוסד על ידי הרבי ועומד בנשיאותו, מהווה מזה יובל שנים, בית גידול חסידי לאברכים הנחלאים ולאברכי הערים הסמוכות כמו אשקלון ואשדוד, שלאחר שנות הלימוד בכולל והבחינות ברבנות, יוצאים לשליחות ברחבי העולם, כשהם מוכשרים לתפקיד השליחותי והרבני, כרצון הרבי.

בכולל נמסרים בקביעות גם שיעורים מיוחדים לאברכים על ידי מדריך החתנים הרב מנחם סעיד, וכן הרצאות מפעם לפעם על ידי אנשי מקצוע חסידיים בנושאי הבית היהודי.

לאור הקיצוץ הממשלתי הדרמטי של 40% מתקציבי הכוללים, יתקיים יום השותפות השנתי של הכולל בנחלת הר חב"ד, בימים ראשון ושני, כ"ב-כ"ג טבת הבעל"ט.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
מיוחד!
ט"ז טבת ה׳תש״פ
איך אפשר לתמוך בכולל?
כאן:
י"ז טבת ה׳תש״פ
www.shutaf.im/k17
0543289137
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.