הרב נחמיה וילהלם | יום י"ב טבת ה׳תש״פ 09.01.2020

מה אמר הרבי לעיתונאי הבכיר בהתוועדות שהותיר אותו המום 

הרב נחמיה וילהלם מבית חב"ד בנגקוק תאילנד ממתיק את שבת פרשת מקץ עם סיפור לצד הסבר חסידי • מדוע יוסף לא מחה כאשר אביו התשחווה אליו, בדיוק כמו שידע למחות על שיעקב הניח את יד ימינו על ראש אפרים הצעיר?
מה אמר הרבי לעיתונאי הבכיר בהתוועדות שהותיר אותו המום 

אחד ממזכיריו של הרבי מליובאוויטש, הרב יהודה קרינסקי, שימש גם כדובר חב"ד בעולם, והשתדל מאוד להעביר את המסרים של הרבי לכלי התקשורת בארצות הברית. הוא הצליח מאוד בהרבה כלי תקשורת, אבל משום מה ל'ניו יורק טיימס', העיתון החשוב והמשפיע באמריקה, הוא לא הצליח לחדור.

לאחר שבדק, נודע לו כי האחראי על תחום היהדות בעיתון, יהודי בשם אירווינג שפיגל - הוא זה שעוצר את הפרסומים.

בעצת אשתו, הזמין את העיתונאי להתארח אצלו בשמחת תורה, ולקח אותו להשתתף בהקפות ובהתוועדות של הרבי. במהלך ההתוועדות, ניגש הרב קרינסקי עם העיתונאי והציגו בפני הרבי. הרבי, פנה אליו ואמר לו: "אתה יכול להשפיע על יותר יהודים ממה שאני יכול להשפיע עליהם".

העיתונאי היהודי היה המום למשמע הדברים.

לפניו יושב הרבי מליובאוויטש, שהשפעתו פרוסה על כל העולם, ועם זאת הרבי אומר לו: "את ההשפעה שאתה יכול להפעיל על קוראיך – רק אתה יכול לעשות".

אפילו לרבי הגדול אין כביכול את הדרך להשפיע עליהם. רק אתה יכול!

הדברים חלחלו עמוק לדעתו ולנשמתו, ופעלו בו שינוי עמוק. מאז הוא כמובן שינה את גישתו, הוא פתח את שערי ה'ניו יורק טיימס' לרווחה בפני המסרים החשובים של הרבי, והוא עצמו ומשפחתו התקרבו מאוד.

בפרשת השבוע אנחנו קוראים על יוסף שמגיע עם בניו ליעקב לפני מותו. התורה מספרת, שכשיוסף נכנס, יעקב קם ומשתחווה אליו. למעשה, זה די צורם לקרוא את זה בתורה. שכן, למרות שיוסף היה משנה למלך, זה לא מתאים שאבא ישתחווה לבנו, וגם אם יעקב מצדו מכבד את יוסף, הרי שיוסף היה צריך למחות בו על כך - ולא להסכים שישתחווה אליו, בדיוק כמו שידע למחות על כך שיעקב הניח את יד ימינו על ראש אפרים הצעיר?

הרבי מליובאוויטש מסביר שההשתחוויה של יעקב היתה יותר כהעצמה ליוסף ונתינת כח לקראת המשימה הקשה שהוא עומד להטיל עליו. יעקב מבקש מיוסף להעלות אותו לקבורה לארץ ישראל. הוא יודע שפרעה יתנגד, מחשש שיוסף ואחיו לא יחזרו למצרים; המצרים יתנגדו שהרי תכננו לעשות מקברו של יעקב אתר עלייה לרגל.

לכן יעקב משתחווה ליוסף, כדי להזכיר לו שהוא מלך ולכן הוא סומך עליו ויודע שביכולתו לעמוד מול כולם ולהצליח למלא את המשימה.

לכולנו יש ילדים, תלמידים וחברים ואם אנחנו רוצים לעזור להם להצליח, עלינו להעביר להם את המסר שאנחנו סומכים עליהם ויודעים שיש להם את הכוחות להצליח.

יהי רצון שנהיה תמיד בביטחון עצמי לקיים את תפקידנו בעולם וביחד נהפוך את העולם למקום הרבה יותר טוב כהכנה לגאולה השלימה שתבוא בקרוב ממש.

שבת שלום

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.