צבי סופר | יום י"ב טבת ה׳תש״פ 09.01.2020

ראש הממשלה במרכז השליטה: "אל תלכו לצפות בשטפונות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר במרכז השליטה של אגף התנועה של משטרת ישראל בבית דגן, הביע תנחומיו למשפחות הנספים בשטפונות, הנחה לפתח טכנולוגיות חדשות וביקש מאזרחי ישראל: "אל תלכו לצפות בשיטפונות"
ראש הממשלה במרכז השליטה:
צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר במרכז השליטה של אגף התנועה של משטרת ישראל בבית דגן, יחד עם השר גלעד ארדן, וקיים הערכת מצב עם כלל גופי החירום וההצלה לאור מזג האוויר הסוער.

ראש הממשלה נתניהו קיבל סקירות על פריסת הכוחות וההיערכות המוגברת בשל מזג האוויר הסוער. ראש הממשלה שוחח עם המוקדנים במוקד החירום על עבודתם ועל הטיפול באירועים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום הסיור:

"האסון הזה, הגשמים האחרונים גבו מאיתנו מחיר כבד מאוד וטרגי של שבע נפשות. אני רוצה לשלוח תנחומים בשם כל אזרחי ישראל, למשפחות, גם למשפחתו של מוטי בן שבת, גיבור.

יש לי בקשה אחת – היעד הראשון שלנו לפני כל דבר אחר הוא הצלת חיים. כדי להציל חיים, כדי למנוע את רוב המקרים, אני מבקש מכם להישמע להנחיות המשטרה וגופי החירום. אם תישמעו לדברים האלה, זה בדיוק כמו מתקפות טילים – אתם יודעים שאם אתם שומעים להנחיות, אתם ברוב המקרים, כמעט בכולם, לא תימצאו בסכנה. לכן זו הבקשה הראשונה.״

 על אסון המעלית, אמר נתניהו: "האסון הזה קרע את הלב של כולנו, אני לא חושב שיש מי שהיה יכול להישאר אדיש למוות הטרגי הזה. הדבר הזה נחקר כרגע ובודקים אותו. מוקדם מדי לתת מסקנות. כשימצו את הבדיקות הם יפורסמו.״

עוד אמר רה״מ: ״יש לי רק בקשה אחת: יהיו שיטפונות בנגב – אל תלכו לראות אותם. אל תעמדו בשולי הנחל, מניסיון אני אומר לכם – הנחל עולה על גדותיו במהירות עצומה. אל תלכו לצפות בשיטפונות.״

ראש הממשלה התייחס בדבריו לסיוע לעיר נהריה: ״מנכ"ל משרדי יעמוד לרשות ראש העיר כדי לעזור בסיוע מיוחד.״

ראש הממשלה נתניהו הנחה לפתח גישות חדשות ומערכות טכנולוגיות חדשות בכדי להתמודד עם מצבים מסוג זה.

בהערכת המצב השתתפו מ״מ מפכ״ל המשטרה ניצב מוטי כהן, נציב כבאות והצלה רב-טפסר דדי שמחי, מ״מ נציב שב״ס גונדר אשר וקנין, מנכ״ל מד״א אלי בין, רמ״ט פיקוד העורף תא״ל איציק בר, יו״ר השלטון המקומי חיים ביבס, נציג השירות המטאורולוגי וגורמים נוספים.
 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.