צבי סופר | יום י"ב טבת ה׳תש״פ 09.01.2020

שליח חב"ד מתריע: "ישראל לא קוראת נכון הרגישות בפולין"

החלטה ישראלית שלא לאפשר לנשיא פולין לנאום בכנס הבינלאומי, שייערך בירושלים בסוף החודש, לציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה הגרמני אושוויץ-בירקנאו, עוררה משבר ביחסים בין המדינות, ונשיא פולין דודה טוען כי פולנים רבים הסתירו יהודים בשואה וכי ההחלטה "מוזרה ותמוהה" • שליח חב"ד בפולין הרב שלום בער סטמבלר: "ישראל לא קוראת נכון את הרגישות בפולין"
שליח חב
שליח חב"ד הרב שלום בער סטמבלר (משמאל) עם נשיא פולין אנדז'יי דודה (ארכיון Col)

החלטה ישראלית שלא לאפשר לנשיא פולין לנאום בכנס הבינלאומי, שייערך בירושלים בסוף החודש, לציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה הגרמני אושוויץ-בירקנאו, עוררה משבר בין היחסים של שתי המדינות.

יש לציין כי בתחילת 2018 למניינם, אישר הסיים והסנאט של פולין הצעת חוק שתאסור לייחס "לעם הפולני או לממשלת פולין" אחריות לרצח העם היהודי, וכן תאסור על שימוש בביטוי "מחנה השמדה פולני". החוק אושר על ידי נשיא פולין. החוק הפולני גרר ביקורת קשה ונוקבת בישראל ובעולם.

"מוזר ותמוה שבאירוע בירושלים ינאמו נשיאי גרמניה ורוסיה, שתי מדינות שחתמו על הסכם ריבנטרופ-מולטוב, שהביא לפרוץ מלחמת העולם השנייה, אך לא נשיא פולין", כך אמר הנשיא הפולני אנדז'יי דודה, בפגישה עם נציגי ארגונים יהודיים בפולין.

"נכון, היו אנטישמיים בפולין, איננו מכחישים זאת", טען נשיא פולין, "אבל הם לא היו הקול השולט והחשוב בציבוריות הפולנית". לדבריו של דודה, בזמן השואה, הצלת יהודים בפולין היתה כרוכה בעונש מוות, ולמרות זאת היו פולנים רבים שהסתכנו והצילו יהודים, ומהם היו רבים שנרצחו בשל כך בידי הגרמנים.

שליח חב״ד בפולין, הרב שלום בער סטמבלר, התריע לפני המפגש עם הנשיא דודה מפני הידרדרות מיותרת ביחסי ישראל עם פולין. ״ישראל לא קוראת נכון את הרגישות בפולין וקיימת דאגה בקרב יהודי פולין״, אמר הרב סטמבלר, ״לא ברור מה הקריטוריונים והשיקולים של מארגני הטקס בירושלים - קרן פורום השואה העולמי בשיתוף עם יד ושם - למנוע דוקא מנשיא פולין מר דודה לנאום, בשעה שמנהיגים בינלאומיים אחרים כן יישאו דברים בטקס הזה.

"ההתנהלות הזו נתפסת בפולין בצורה מאוד שלילית. אני קורא ליד ושם: 'אל תהיה צודק תהיה חכם', סיכם הרב סטמבלר.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
אנטישמים צריך להחרים
ט"ו טבת ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.