נחשף כת"י תימני בן 500 שנה - וכך מצויירים בו קני המנורה
מפורסמת היא דרכו של הרבי על אודות צורת קני המנורה בבית המקדש, שהיו אלכסוניים ולא בצורת חצי עיגול.
בהתוועדות שבת פרשת מטות מסעי של שנת תשמ"ב, הקדיש הרבי ביאור נרחב ביותר לבאר כיצד היו קני המנורה בבית המקדש, ובגאונות מדהימה צולל לאורכה ולרוחבה של הלכה, ומוכיח בבירור כי מוכרח להיות שקני המנורה היו באלכסון, כפי שמשמע מרש"י, ומציור הרמב"ם שהתגלה באותה תקופה, שצייר בכוונה תחילה את מנורת בית המקדש כאשר הקנים היו באלכסון. באותה שיחה הרבי גם ביאר ותירץ את כל הקושיות בנידון. כולל שאלות שנובעות מהעלם והסתר של הגלות גופא.
במהלך השנים היו שניסו, בטענות שונות, לערער על גישה זו.
בימים האחרונים, הגיע לידי אתר COL צילום מכתב יד תימני עתיק של מדרש על פרשיות התורה, 'אלוגיז אלמג'ני', משנת 1595, הכתוב בעברית ובערבית-יהודית - ובו מופיע תרשים המנורה עם קנים אלכסוניים. כתב היד עלה לאחרונה לארכיון הספרייה הלאומית.
מחבר הספר הינו דוד בן ישע. הלה חי במחצית השנייה של המאה ה-15 ומוצאו בחמדה שבתימן. כונה גם 'אלעדני' על שם ששהה תקופה מסוימת בעדן. חניך האסכולה המימונית ומאחרוני חכמי תימן שיצירתם כתובה בהשפעת הספרות העברית בספרד בימי הביניים. משכיל מובהק שהתעניין בתחומים רבים וברדיפתו אחר החכמה הרבה לנדוד ברחבי תימן. מבחינה כלכלית ומשפחתית לא שפר חלקו והוא חי חיי דחקות.
באתר הספרייה הלאומית מפרטים את רשימת חיבוריו: 'אלוג'יז אלמגני' (מהדורת י' קאפח, קרית אונו תש"ס); 'שרח אלקואעד' - פירוש יג עיקרים להרמב"ם (כתב יד); ביאור על ה'יד החזקה' להרמב"ם בצורת שאלות ותשובות (עד פרק טו מהלכות מאכלות אסורות. כתב יד); 'שרח אלפאט' מן אלחבור' - פירוש מלים קשות ב'יד החזקה'. כתב יד); 'פירוש הלכות קדוש החדש להרמב"ם' (הדפיסו צבי לנגרמן, המדעים המדויקים בקרב יהודי תימן, ירושלים תשמ"ז); פירוש על 'זיג' אלממתחן אלמט'פרי' - הערות לספר תכונה ערבי (כתב יד); פירוש על 'מעאריג' אלפכר אלוהיג" - כנ"ל (כתב יד); פירוש על 'אלתבצרה לאלכ'ארקי' - כנ"ל (כתב יד); 'שרח גיאת" - ביאור הלכות שחיטה להרמב"ם (כתב יד); 'אלג'אמע' (=המאסף) - 'מילון עברי-ערבי למשנה וליד החזקה' (מהדורת ש' גמליאל, ירושלים תשמ"ח); פירוש ס' המצוות להרמב"ם (ידוע רק מאזכורי המחבר בס' אלוג'יז אלמגני); שלוש פרודיות בסגנון המקאמה ו-19 שירים, רובם עוסקים בגורלו האישי.
לעומת זאת לכתוב שהרמבם כתב הלכה ולא ניסה לתאר המנורה בבית המקדש זו חוצפה.
דבר ב' מה שאמרת שהרמב''ם רק פסק הלכה ובשאר הדברים זה עגול הרי אדרבה בבתי כנסיות זה לא חייב להיות מדויק כי הם לא באים ללמד כלום אבל הרמב''ם שבא ללמדנו שם זה אמור להיות הכי מדויק. ודו''ק
אין טעם לרוץ ולכתוב לפני שמכירים (לפחות באופן שטחי) את הסוגיא