שלמה מן | יום י"א טבת ה׳תש״פ 08.01.2020

"לא יעלה על הדעת כי יוטל ספק בכהונתו של הרב לנדא"

לאחר ששמע על המכתב ששיגר עו"ד הראל גולדברג, היועץ המשפטי של הרבנות הראשית לישראל, לרבה הראשי של בני ברק, הגרחי"א לנדא, בו הוא מודיע לו כי הוא מפקיע את סמכותו מלהעניק כשרות מתוקף תפקידו כרב עיר - הגאון הרב שמעון אליטוב, חבר מועצת הרבנות הראשית, שלח מכתב נוקב לרב הראשי הרב יוסף ובו ביקש ממנו להתערב ולהודיע את "המובן מאליו כי לא חל כל שינוי במעמדו הרם של הגאון הרב לנדא"
הראשל"צ והרב אליטוב (צילומים: ארכיון COL)

סערת הכשרות בבני ברק.

היועץ המשפטי של הרבנות הראשית לישראל עו"ד הראל גולדברג הודיע לרבה של בני ברק הרב יצחק לנדא, על הפקעת סמכותו מלהעניק כשרות מתוקף תפקידו, ושמעתה כשרות בד"ץ הרב לנדא היא גוף פרטי שיכול לתת כשרות רק בצמוד לתעודת רבנות מקומית, כך שהרב לנדא יוכל להמשיך להעניק הכשרים בתנאי שבבית העסק תהיה גם תעודת הכשר מטעם הרבנות המקומית.

זמן קצר לאחר פרסום המכתב, שיגר הגאון הרב שמעון אליטוב, חבר מועצת הרבנות הראשית, שלח מכתב נוקב לרב הראשי הרב יוסף ובו ביקש ממנו להתערב ולהודיע את "המובן מאליו כי לא חל כל שינוי במעמדו הרם של הגאון הרב לנדא".

אתר COL מביא את המכתב בפרסום ראשון.

"קיבלנו בתדהמה את מכתבו של היועץ המשפטי של הרבנות הראשית שמודיע כאילו חלילה אין סמכות להגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא שליט"א, הממשיך אבותיו ברבנות, לחתום על תעודות כשרות בעיר בני ברק וכפי החלטת המועצה", פותח הרב אליטוב.

"לא יעלה על הדעת כי יוטל ספק בכהונתו של הגאון הרב לנדא המעמיד הדת על תילה ועומד על ביצור חומת הכשרות וברור הדבר כי מלבד מועצת הרבנות הראשית אין סמכות לאיש לבטל את אשר החלטנו והפה שאסר הוא הפה שהתיר ולהיפך".

את מכתבו חותם הרב אליטוב בבקשה מהראשל"צ. "באתי בזה לבקש את התערבות כת"ר ולהודיע את המובן מאליו כי לא חל כל שינוי במעמדו הרם של הגאון הרב לנדא בכל הקשור לחתימה על תעודות הכשרות בעיר בני ברק".

בהמשך למכתב זה, שיגר הרב יוסף מכתב לעורך הדין שבו ביקש ממנו להשעות את ההחלטה על ביטול סמכות הרב לנדא עד לדיון במועצת הרבנות הראשית.

"אין מקום להפקעה הסמכויות לפני קיום דיון מסודר במועצת הרבנות הראשית", כתב הרב יוסף. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.