אברהם לביא | יום י"א טבת ה׳תש״פ 08.01.2020

ה'גדול' הליטאי דיווח לחב"ד: "הרבי חי ונמצא בעיר ורשה"

שלשום, פרסמנו ב-COL את דיווחי העיתונות בשנת ת"ש על מצבו של הרבי הריי"צ, את הידיעות המדאיגות, ההכחשות עליהן, ואת הבשורה המשמחת לפיה הרבי ופמלייתו הצליחו לצאת את פולין ולהגיע לריגה • היום אנו מפרסמים עובדה לא ידועה, שפורסמה בעיתון 'הארץ' ביום ד' בכסלו ת"ש, ימים ספורים אחר פרסום הידיעה המדאיגה, וסיפרה כי הגאון הרב חיים עוזר גרודזנסקי הוא אשר דיווח כי הרבי חי ונמצא בוורשה • ר' חיים עוזר היה הבולט והדומיננטי בין גדולי התורה בליטא, כיהן כנשיא מועצת גדולי התורה, והיה שותף פעיל למאבקיהם של הרבי הרש"ב והרבי הריי"צ לשמירת היהדות ברוסיה
ה'גדול' הליטאי דיווח לחב
מימין: הגאון ר' חיים עוזר גרודזנסקי

שלשום, פרסמנו ב-COL את דיווחי העיתונות בשנת ת"ש על מצבו של הרבי הריי"צ. הבאנו את הידיעות המדאיגות, ההכחשות עליהן, ואת הבשורה המשמחת לפיה הרבי ופמלייתו הצליחו לצאת את פולין ולהגיע לריגה.

היום אנו מפרסמים עובדה לא ידועה, שפורסמה בעיתון 'הארץ' ביום ד' בכסלו ת"ש, ימים ספורים אחר פרסום הידיעה המדאיגה, וסיפרה כי הגאון הרב חיים עוזר גרודזנסקי הוא אשר דיווח כי הרבי חי ונמצא בוורשה.

ר' חיים עוזר היה הבולט והדומיננטי שבין גדולי התורה בליטא, כיהן כנשיא מועצת גדולי התורה, והוביל בעוז מאבקים ופעלתנות למען יהודי רוסיה.

הוא היה שותף פעיל למאבקיהם של הרבי הרש"ב והרבי הריי"צ לשמירת והפצת היהדות ברוסיה ובמלחמה נגד הרוחות הזרות שנשבו  בקרב יהדות רוסיה וניסו לגדע את שמירת התורה והמצוות.

בדיווח של 'הארץ' סופר, כי ר' חיים עוזר שלח לאגודת חסידי חב"ד בתל אביב מברק מווילנה, בו הודיע כי הרבי הריי"צ חי ובריא בוורשה.

הימים היו ימי השואה, ור' חיים עוזר עמל באותה שנה למען בני הישיבות הרבים שנמלטו מהמדינות שנכבשו על ידי הנאצים לוילנה.

חודשים ספורים לאחר מכן, בה' אב ת"ש - נפטר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.