צבי סופר | יום י' טבת ה׳תש״פ 07.01.2020

נפטר הרב דוד בוסקילה ז"ל - מתרגם ספר התניא לערבית

בשכונת בית וגן בירושלים נפטר  הרב דוד בוסקילה ז"ל, שכיהן כרב בקזבלנקה מרוקו ומנהל  רשת בתי ספר של 'אוצר התורה', שם הכיר את חסידי חב"ד ואת פועלם • נודע כאיש עליו הטיל הרבי את המשימה לתרגם את התניא לשפה הערבית • הלווייתו תתקיים מחר - יום רביעי, בשעה 13:00 בבית הלוויות הספרדי בהר המנוחות
נפטר הרב דוד בוסקילה ז

ברוך דיין האמת: הרב דוד בוסקילה ז"ל, מי שהתפרסם כמתרגם התניא לערבית, נפטר הערב (רביעי) בגיל 88.

המנוח הוא גיס של יבדלח"ט הרה"ג שמעון אליטוב.

המנוח ז"ל היה רב בעיר קזבלנקה שבמרוקו, ומנהל  רשת בתי ספר של 'אוצר התורה'. במסגרת עבודתו נחשף לפעילות של שלוחי הרבי ומסירות הנפש שלהם על חינוך יהודי - והתקשר בעבותות אהבה לחסידי וחסידות חב"ד, ושמר על קשרים חזקים מאוד עם שלוחי חב"ד במרוקו.

בראיון שהעניק בנו, הרב גד בוסקילה,  ל'מפגש שלי עם הרבי'  של חברת JEM, הוא סיפר כיצד אביו תמיד אמר עד כמה הוא מעריץ את עבודת השלוחים, ואפילו קינא "ברוח ההקרבה העצמית שלהם". 

בשלב מסוים התבקש לתרגם את ספר התניא לערבית.

אבל זו הייתה משימה קשה מאוד, מה גם שהוא היה עסוק בניהול בתי הספר. לכן, בתחילה הוא סירב. אבל אז כתב לו הרבי מכתב אישי בו הבהיר לו הרבי כי זו המשימה שלו. המכתב גרם לו לייחס לעניין עדיפות עליונה, ואחרי שלמד את התניא לעומק עם השליח הרב יהודה לייב רסקין - החל במשימה.

בנו סיפר, כי כאשר אביו שעבד על התרגום, הוא נהג לשתף את בני משפחתו בקטעים מהתניא בכל שבת. "ופעם הוא אמר לנו - לכולנו, לעשרת ילדיו - שכל מי שלא ילמד את התניא לעולם לא יידע לעבוד את הקב"ה בדרך הנכונה".

בשנת תש"מ סיים הרב בוסקילה לתרגם את החלק המרכזי -  והרבי הזמין אותו לבוא לניו יורק להתוועדות.

בהמשך הוא סיפר, כי כאשר הוא שוחח עם הרבי, עיניו זרמו דמעות מכיוון שהוא היה כה מבוהל מהנוכחות הקדושה של הרבי -  עד שהשווה אותו ל"מלאך אלוקים".

זמן מה לאחר מכן, כשבנו של הרב בוסקילה נכנס ליחידות עם אשתו, אמר להם הרבי: "כדאי לדעת שבזכות התרגום של הרב בוסקילה את התניא לערבית, הגאולה הסופית תגיע הרבה יותר מוקדם. כתוב שבאחרית הימים יורגש כוחם של הישמעאלים - העמים הערבים בכל רחבי העולם. אך על ידי תרגום ספרינו הקדושים לערבית, אנו מסוגלים להתמודד עם כוחם והשפעתם ולהאיץ את בואו של משיח".

הרב בוסקילה ז"ל נפטר בשכונת בית וגן, כשהוא מוקף בבני משפחתו.

הוא הותיר אחריו את אשתו, אסתר - וילדיו, מרים אלקיס - פריז, הרב גד - פלאטבוש ניו יורק,  אשר - בית וגן, רות סניור - כרתיל צרפת, דן - לורנס ניו יורק, אורי - מעלות ישראל, משה - פלטבוש, עמרם -פלטבוש, יעל רוטנמר - טלז סטון ישראל, ואהרון (אריק) - בית וגן.

הלווייתו תתקיים מחר - יום רביעי, בשעה 13:00 בבית הלוויות הספרדי בהר המנוחות.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.