שלמה מן | יום ח' טבת ה׳תש״פ 05.01.2020

העסקן החב"די החליט להיעדר ממצעד נגד האנטישמיות. למה?

תחת הסיסמא "בלי פחד, בלי שנאה" צעדו היום המונים במנהטן ובגשר ברוקלין, כהזדהות וכתמיכה עם תושביה היהודים של ניו יורק הנתונים בשבועות האחרונים תחת בליץ של מתקפות אנטישמיות פיזיות ומילוליות • אלא שהעסקן החב"די יענקי ברמן, הפתיע כשכתב ששוקל שלא להשתתף בעצרת. "אני לא רוצה שארגונים ישתמשו בעצרת כתירוץ ויטענו שעשו משהו, כאשר העצרת היא חסרת משמעות ברמת השטח"
העסקן החב
המצעד נגד האנטישמיות, היום (צילום: מדברים תקשורת)

על רקע המתקפות האנטישמיות, הפיזיות והמילוליות, בתקופה האחרונה כנגד יהודים בניו יורק, צעדו היום המונים במנהטן ובגשר ברוקלין במפגן של תמיכה וסולידריות.

"כל יהודי צריך לבוא ולהשתתף בעצרת הזו", אמרה גב' דבורה הלברשטאם מקראון הייטס, הפועלת רבות למיגור פשעי השנאה, בימים שקדמו לעצרת. "עלינו לעמוד יחד באחדות בתגובה להתקפות האנטישמיות היומיומיות. חברי הקהילה שלנו שואלים מה הם יכולים לעשות. התשובה היא - להשתתף בעצרת".

אולם העסקן החב"די בקראון הייטס, יענקי ברמן, הפתיע כשפרסם ביום שישי האחרון כי עדיין לא החליט האם ישתתף בעצרת. "אנשים רבים שאלו אותי בימים האחרונים האם להשתתף בעצרת של יום ראשון", כתב ברמן. "שמעתי על העצרת רק ביום חמישי ואת הדוא"ל הראשון מהמארגנים קיבלתי בשעה 16:00 ביום שישי. אני עדיין לא יודע מי מדבר, ועדיין לא החלטתי אם אשתתף".

מאוחר יותר הסביר ברמן את החלטתו שלא להשתתף בעצרת. "איני רוצה שהמארגנים ישתמשו בעצרת כתירוץ לכך שהם עושים משהו, כאשר בפועל העצרת היא חסרת משמעות ברמת השטח. אני גם לא אכנס למסיבת עיתונאים שרק תפזר הבטחות".

כזכור, בטור שפרסם כאן באתר COL ביום שישי האחרון כתב ברמן בקשר למתקפות: "מסיבות עיתונאים או פגישות ודיבורים מצד גורמים שונים - לא יעשו כלום. הגיע הזמן להיכנס לעובי הקורה ולטפל במצב ברצינות, מהשורש.


• תקשיבו מה יש לעסקן ב'שכונה' לומר על האנטישמיות הגואה


"אנו חייבים לעשות בדק בית ולבדוק בצורה רצינית ביותר מה קרה, אנחנו חייבים כעת ללמוד בדיוק את המצב. רק כך נוכל לטפל בזה כהוגן, ובעיקר - להחדיר בנוער הצעיר עד כמה מעשים שכאלה מושללים".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.