יענקי ברמן | יום ו' טבת ה׳תש״פ 03.01.2020

תקשיבו מה יש לעסקן ב'שכונה' לומר על האנטישמיות הגואה

העסקן החב"די בשכונת קראון הייטס יענקי ברמן כותב על שורת התקיפות האנטישמיות שחוו תושבי השכונות היהודיות בניו יורק, ובייחוד שכונת קראון הייטס, בשבועות האחרונים • מה קרה לפתע שזה זינק, מהי הדרך להתמודד, ומהן הפתרונות הפרקטיים במצב הנוכחי
תקשיבו מה יש לעסקן ב'שכונה' לומר על האנטישמיות הגואה
יענקי ברמן (צילום ארכיון: איציק רויטמן)

הדיבורים והתקיפות המילוליות כנגד יהודים בניו יורק - אינם חדשים. זה כמה שנים אנחנו, עסקני השכונות היהודיות, צועקים ומתריעים על כך שדיבורים כנגד יהודים יובילו בסופו של דבר גם למעשים חס ושלום. כך הזהרנו כל הזמן וזה מה שאמרנו למשטרה בכל השנים. לצערנו, ה'תחזית' הולכת ומתגשמת בתקופה האחרונה. כולנו ראינו מה היה לפני שבועות אחדים בניו גר'זי ובמוצאי השבת האחרונה במונסי.

המצב הזה גורם פחד רציני בשכונות היהודיות. משפחות מפחדות, אנשים מפחדים. אני לא זוכר שהיה כזה פחד רציני בתוך הקהילה. ואני לא מדבר רק על שכונת קראון הייטס כי אם על כל השכונות החרדיות בסביבה כגון בורו פארק וויליאמסבורג. לכולם יש פחד.

אולם השאלה האמיתית הנוגעת כעת היא מה עושים הלאה. זה מה שחשוב.

הטענות השקריות כנגד היהודים בניו יורק - ידועות. אומרים שאנחנו קונים את בתיהם של האפרו-אמריקנים וזורקים אותם משכונותיהם ועוד כהנה וכהנה. טענות שכאלה תמיד נשמעו אולם הסתכמו בדיבורים בלבד. כעת אנו רואים שהמצב התדרדר, ושהקריאות הללו, כאמור, הגיעו לידי מעשים שלא יעשו. אנו חייבים לעשות בדק בית ולבדוק בצורה רצינית ביותר מה קרה, אנחנו חייבים כעת ללמוד בדיוק את המצב. רק כך נוכל לטפל בזה כהוגן, ובעיקר - להחדיר בנוער הצעיר עד כמה מעשים שכאלה מושללים.

מסיבות עיתונאים או פגישות ודיבורים מצד גורמים שונים - לא יעשו כלום. הגיע הזמן להיכנס לעובי הקורה ולטפל במצב ברצינות, מהשורש.

וכעת, לכמה נקודות פרקטיות: אין מה לעשות, המצב הוא שישנם כאלה שכל מה שעומד בראשם הוא להרוג יהודים, "עשו שונא ליעקב", כמו שראינו במונסי ובניו ג'רזי, וההיסטוריה שלנו מלאה בכאלה. ולכן אין מנוס וחייבים להתחיל להחזיק כלי נשק בבתי כנסת. בניו יורק קשה מאוד לקבל אישור לכך, אולם אפשר לרתום ארגוני שמירה או שוטרים לצורך הענין.

נקודה נוספת: כיום דלתות בתי הכנסת פתוחות לרווחה. אולי זהו המצב האידיאלי בימי שגרה, אך במצב הנתון מדובר בפרצה ביטחונית. הדלתות צריכות להיות סגורות. כמו כן, ראוי להציב מגנומטר בכניסה שיבדוק את הנכנסים, מי נושא באמתחתו כלי נשק מזיק. ובפרט במקומות המוניים, כגון 770 ועוד, שרבים ומגוונים הם הנכנסים.

לצד כל זאת כמובן אסור לנו לשכוח ש"הכל בידי שמים", ואנו עושים רק את ההשתדלות.

 

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
לצערי זה לא מספיק
ו' טבת ה׳תש״פ
אנחנו באים כעת מחנוכה. תארו לעצמכם מה היה קורה אילו החשמונאים היו מסתפקים בלהחזיק נשק לצורך הגנה עצמית ובלנעול את הדלתות. נס חנוכה לא היה קורה.
כמובן שהכל בידי שמים, אבל דווקא הפעולה של החשמונאים מלמטה להילחם בשונאי ישראל ולבער אותם מן העולם, היא זאת שבסופו של דבר גרמה לנס מלמעלה של "גיבורים ביד חלשים" ואף לנס המנורה.
לכן אל לנו להתחיל להתחבא מאחורי דלתות נעולות בתקווה שזה יעזור. צריכים יותר מזה...
ויחד עם זאת
ח' טבת ה׳תש״פ
אין לשכוח שהחשמונאים היו צדיקים וממילא הייתה להם סייעתא דשמיא.
גם אנחנו צריכים לחזק את הקשר שלנו עם הקב"ה ועם הרבי..
2.
היכן קיום מצוות 7 בני נוח?
ח' טבת ה׳תש״פ
ב"ה

האם אנו עושים ככול יכולתינו כדי להשפיע עליהם לקיים 7 מצוות בני נוח?

וד"ל
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.