| יום ה' טבת ה׳תש״פ 02.01.2020

המכתב המקורי ששוגר אל הרבי ובו הדיווח על מכירת הספרים

בהתוועדות ט"ו תמוז תשמ"ה דיבר הרבי בחריפות ובכאב עצום על הביזיון - כאשר הציעו לסוחרים ספרים מהספרייה של הרבי הריי"צ • בתוך הדברים התבטא הרבי: "הלכו למוכרי ספרים! מוכרי ספרים שהולכים למקווה! אבל מי שהלך למקווה וטבל באמת – הוא לא קנה!" • מי הם מוכרי הספרים ומה הקשר להליכה למקווה? • חשיפה ראשונה של המכתב מארץ הקודש שבעקבותיו נאמרו הדברים • לסיפור המלא
המכתב המקורי ששוגר אל הרבי ובו הדיווח על מכירת הספרים

בעבר סיפר הרב מנחם ברוד את הסיפור המופלא על המידע שקיבל במקווה של חסידות באבוב בבת-ים, מפי סוחר ספרים עתיקים - למחרת השיחה הכואבת של הרבי, בה נחשפה לציבור פרשת גניבת הספרים. 

עתה נתגלה המכתב המקורי של הדיווח שכתב הרב ברוד למזכירות הרבי, ובו פירוט הדברים ששמע מפי סוחר הספרים, שבעקבותיו התבטא הרבי ש"מי שהלך למקווה וטבל באמת - לא קנה" (ספרים גנובים)!

וכך סיפר הרב ברוד:

לקראת התוועדות י"ב תמוז תשמ"ה היתה ציפייה דרוכה, כי ידעו שהרבי אמור לדבר על עניין מיוחד, אבל הציבור לא ידע על מה. אני התגוררתי אז בבת-ים, ולפנות בוקר הלכתי לשמוע את השידור.

ואז הרבי דיבר בכאב גדול על פרשת הספרים, אבל מי שלא הכירו את הפרשה לא ממש הבינו על מה מדובר.

לאחר השידור הלכתי למקווה שבקריית באבוב בעיר, ושם פגשתי חסיד באבוב, ר' חיים צבי קופטייל, שעסק אז במסחר בספרים עתיקים. הוא כבר שמע משכנו ר' זמרוני ציק על שיחתו של הרבי, ואני סיפרתי לו ביתר פירוט את מה שהרבי דיבר.

ר' חיים צבי אמר שעכשיו הוא מתחיל להבין דבר שהיה תמוה בעיניו. הוא סיפר שאשתו של גונב הספרים באה לארץ לפני כמה חודשים, והציעה למכירה ספרים עתיקים, שהיה ברור כי הם באו מהספרייה. הוא עצמו היה בניו יורק והלך לביתו של גונב הספרים, שהציע מהספרים למכירה.

הוא התפלא איך ייתכן שמוכרים ספרים משם. כל העסק הריח לו לא טוב, והוא לא קנה, אבל הוא יודע שסוחרים אחרים קנו, וציין כמה ספרים שנמכרו ובכמה נמכרו.

בהגיעי לכפר חב"ד הבאתי את הדברים לידיעתו של המזכיר, הרב לייבל גרונר, והוא ביקש ממני שאעלה את הדברים, עם כל הפרטים, על הכתב ואשלח אליו בפקס. כתבתי את כל הפרטים שהצלחתי לקלוט ולזכור, ובתוך זה גם ציינתי ששמעתי את הדברים מאותו חסיד באבוב בהיותנו במקווה.

כעבור יומיים, בט"ו תמוז, היתה שוב התוועדות, והרבי דיבר בחריפות על הביזיון, שהלכו לסוחרים והציעו להם ספרים מהספרייה של הרבי הריי"צ.

ואז הרבי אמר: "הלכו למוכרי ספרים! מוכרי ספרים שהולכים למקווה! שהלכו קודם לכן למקווה והלכו אחר כך למקווה! אבל מי שהלך למקווה וטבל באמת - הוא אכן לא קנה!".

אף אחד מהשומעים לא הבין מה הקשר של המקווה לעניין, אבל היה מי שהבין זאת היטב...

COL מגיש בפרסום ראשון צילום מהדיווח המקורי שכתב הרב ברוד למזכיר הרב גרונר.

 

לצפיה בדברי הרבי האמורים:
 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.