מערכת COL | יום ד' טבת ה׳תש״פ 01.01.2020

ארליך: "הסרטון של קושניר – שילוב של בורות ואנטישמיות"

סרטון ההסתה  של ח"כ אלכס קושניר מ'ישראל ביתנו': על רקע התגובות הקשות שספג מכל עבר - התראיין היום העיתונאי אריה ארליך, סגן עורך 'משפחה',  ביומן הצהריים של אמיר איבגי בגל"צ - והגדיר את הסרטון: "עלילה ששזורה בה נימה של אנטישמיות מובהקת"
ארליך:

בעקבות הסערה שחולל סרטון ההסתה שהפיק ח"כ אלכס קושניר מ'ישראל ביתנו' נגד הציבור החרדי, התראיין היום (רביעי) העיתונאי אריה ארליך, סגן עורך עיתון 'משפחה' ביומן הצהריים של גל"צ, בהגשת אמיר איבגי, והגדיר את הסרטון כ"עלילה שזורה בה נימה של אנטישמיות מובהקת".

בסרטון יוצא קושניר נגד שירות מסובסד המוענק לנשים המקפידות על טהרת המשפחה בקופות. 

"חברים, זו לא בדיחה", אומר קושניר בסרטון. "קופות החולים מסבסדות את הבדיקות האלה, התור נקבע מעכשיו לעכשיו - והתוצאה מדווחת לרב. זה קורה על חשבון תקציב הבריאות. זה קורה על חשבון אותם אנשים ששוכבים במסדרונות בבתי החולים. זה קורה על חשבון אלה שמחכים לבדיקות רפואיות חודשים.  זה קורה על חשבון אלה שמחכים לחיסון לשפעת.

"תגידו לי, התחרפנתם? מה יהיה השלב הבא? ישלחו אנשים לקולונוסקופיה כדי לוודא שהם אכלו כשר?  או תעצרו אנשים ברחוב כדי לוודא שיש להם ברית מילה? אנחנו חייבים לעצור את זה. חייבים לעצור את הכפיה הזו".

הסרטון ספג ביקורת קשה מכל קצוות הקשת הפוליטית, כולל גורמים ב'ישראל ביתנו,' שהשמיעו קולות של התנערות מהסרטון, וביקשו ממנו להסירו ולהתנצל - אולם הח"כ מסרב. 


במענה לשאלת המראיין, האם לדעתו 'הכל כשר' בשיח הציבורי, ענה ארליך: "מחללים כבודן של נשים מאמינות. ואני לא שומע שום מחאה מארגוני זכויות הנשים במדינת ישראל.. לומר שבגלל השירות הלגיטימי שמקבלים בקופות, יש מחסור בחיסונים ותרופות ל'זקנה במסדרון', זה כמו שנאשים את חגיגת הפרישה של אלכס קושניר ממשרד הקליטה בסיבה לקריסת מערכת הבריאות".

הוא הוסיף: "אם דברים כאלו ייאמרו על יהודים באירופה, איך זה יתקבל?"

האזינו לראיון המלא:
 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.