שלמה מן | יום ג' טבת ה׳תש״פ 31.12.2019

מה עשו שני שוטרים מחופשים לערבים סמוך לגן ילדים בבת עין

ארוע מסוכן בבת עין: שני שוטרים התחזו לטכנאים ערבים ונכנסו אל מרכז היישוב בת עין, סמוך לגני הילדים • נערים מהיישוב, שחשדו כי מדובר בחדירה, תשאלו את "הערבים" - דבר שהוביל לתיגרה, והנערים נעצרו •  עו"ד פולסקי מוחננו: "מדובר בתקופה מתוחה ובאיזור מסוכן. במקום להשקיע במיגור הפשיעה משקיעה המשטרה במשחקי כיפה אדומה ופרובוקציות"
מה עשו שני שוטרים מחופשים לערבים סמוך לגן ילדים בבת עין

שני שוטרים המחופשים לטכנאים ערבים הגיעו היום (שלישי) ליישוב בת עין בגוש עציון.  הטכנאים המתחזים הסתובבו באיזור גני הילדים במרכז היישוב, כאשר הם מחכים לתגובות מצד התושבים. 

נוכחות ה'טכנאים' עוררה את חשדם של שני נערים שעברו במקום, והשניים נגשו אליהם וניסו להבין לפשר מעשיהם.

השוטרים המתחזים לא ענו תשובות ברורות והגבירו את חששם של הנערים. בשלב מסויים החלו דחיפות בין אחד מהנערים ל'טכנאיים', והנער הנוסף שראה כי תוקפים את חברו - נחלץ להגן עליו באמצעות גז פלפל.

השוטרים המחופשים זינקו על הנערים יחד עם שוטרים נוספים שהסתתרו בקרבת מקום.

זוג הנערים, שניהם קטינים, נעצרו ונלקחו לחקירה במשטרת מחוז ש"י. 

יש לציין כי בת עין הינו מבין היישובים היחידים ביו"ש אשר תושביו דוגלים בעבודה עברית, וערבים אינם מורשים להיכנס למקום. כמו כן, לאורך 30 שנות היישוב, הרשויות השונות מכבדות את רצון התושבים ולמקום נשלחים אנשי מקצוע ותחזוקה יהודים בלבד. 

תושבים בבת עין מציינים, כי אך בדרך נס לא חלף במקום תושב חמוש כי אם זה היה מבחין בנערים מותקפים על ידי אדם הנחזה לערבי, הרי שהאירוע יכול היה להסתיים אחרת. 

עו"ד משה פולסקי, המייצג את הנערים מטעם ארגון חוננו:  "לצערנו הרב שוב משטרת ישראל מחוללת פרובוקציה. שוטרים מחופשים לטכנאים ערבים נכנסו ליישוב בת עין וכידוע לכולם מדובר בתקופה בטחונית לחוצה, כאשר במקום ישנם גני ילדים וילדים המסתובבים ללא אבטחה.

"הנוכחות החריגה של מי שנראה כטכנאי, אך לדברי מרשיי נראה היה כי אין להם שום מושג בעבודתם, עוררה חשד אצל נערים במקום כי מדובר באירוע ביטחוני, הם ביקשו לברר, הם נגשו להבין במה מדובר והללו לא ענו שום תשובות ברורות והחשד רק גבר. משם העניין התפתח לדחיפות הדדיות, כאשר נער נוסף שראה את חברו מותקף ביקש לסייע לו ולהדוף את התוקף. 

"לא ברור למה משטרת ישראל מחוללת פרובוקציות ויוצרת אירועים שלולא הכיפה האדומה המשטרתית כלל לא היו באים לעולם. בפרט כאשר מדובר בתקופה בטחונית לחוצה כאשר כל רגע יש חשש להסתננות של מחבל ליישוב. אבל משאבי משטרת ישראל במקום להתמקד במיגור הפשיעה מתמקדים ביצירת פרובוקציות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.