מערכת COL | יום ט' סיון ה׳תשס״ה 16.06.2005

יום עיון ארצי למנחות משפחה במכללת "בית רבקה"

במכללת "בית רבקה" פועל מספר שנים "בית הספר החסידי להורות ומשפחה", במסגרת המרכז ללימודי המשך והשתלמות, תחת ניהולה של הגב' דובה רסקין. את בית הספר יזמה, הקימה ומרכזת, הגב' אסתר מייזליש, ובו לומדות מעל 100 תלמידות בשני מסלולים – הורות ומשפחה והנחיית הורים, כאשר בשנת הלימודים הקרובה יפתח בע"ה מסלול נוסף ויוקרתי, הנחיית משפחה. במהלך השנה האחרונה, סיירו בבית הספר אנשי האגף לחינוך מבוגרים במשרד החינוך, בראשות הגב' רינה כהן, וחלקו שבחים רבים למקצועיות התכנים ואיכות הלמידה והלומדות. במהלך סיור זה, הועלה רעיון לקיים את המפגש השנתי של מנחות משפחה מכל רחבי הארץ המתקיים מטעם האגף לחינוך מבוגרים, במכללת "בית רבקה".
יום עיון ארצי למנחות משפחה במכללת
ואכן, במכללת "בית רבקה" הרימו את הכפפה. ביום שני האחרון, ז' סיון, הגיעו למכללה למעלה מ – 100 מנחות משפחה מכל רחבי הארץ, ליום עיון שכותרתו: "העצמת ההורות והמשפחה בראי תורת החסידות".

הקשת החברתית שאפיינה את המשתתפות, היתה רחבה ביותר. מנשים חרדיות, עד לתושבות קיבוצים שונים שזו להן הפעם הראשונה בחייהן בכפר חב"ד.

את התוכנית פתח ראש המכללה הרב משה חפר בהרצאת מבוא על הביוגרפיה של הרבי ועל מפעל השליחות העולמי שהקים. בהמשך היום נשאו דברים: הרב יצחק ערד – ראש מכון "דעת", הגב' אסתר מייזליש – מרכזת "בית הספר החסידי להורות ומשפחה", הגב' תרצה בוטמן – שליחה ברמת השרון ולומדת בעצמה במסלול ההנחיה והרב יוסף קרסיק – רבו של הישוב בת חפר. לקראת סיום הועלה - על ידי מספר תלמידות המכללה – קטעי מחזה מסך/במה המציג את גלגולו של הניגון "שאמיל", בליוויו המוסיקלי של הכנר החסידי הרב מאיר רוזן.

ההרצאות התאפיינו באיכות יוצאת מן הכלל, הן מבחינת עומק התכנים והן מבחינת צורת ההגשה שלוותה בהמחשה ויזואלית – כל אלה, בהנחייתה של הגב' דובה רסקין שעשתה זאת בחן ובכשרון.

בשיחה עם ראש המכללה, הביעה מנהלת האגף לחינוך מבוגרים הגב' רינה כהן, התפעלות יוצאת דופן מן האירוע ותכניו. "אין לכם מושג עד כמה רחוקות מהשקפת עולמכם חלק מן המשתתפות, ועד כמה הצלחתם לקדש את שם חב"ד ולהאהיב אותה עליהן כתוצאה מאירוע זה. חבל שבימים אלה המאופיינים בכל כך הרבה מתח חברתי ושחיתות, אנשים אינם מודעים לעומק ולעושר המדהים בעולמה של חסידות חב"ד, כפי שהוצגו לפנינו היום", אמרה.

הגב' כהן הביעה את משאלת המשתתפות לקיים את הכנס בשנה הבאה שוב במכללת "בית רבקה", אך הפעם במסגרת סמינריון ממושך בן מספר ימים. את הנהלת המכללה לא היה צריך לשכנע כדי להסכים...
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
לבאבי
ט' סיון ה׳תשס״ה
הצלחה רבה!

חיה, פראג
2.
ישר כח
ט' סיון ה׳תשס״ה
בתקופה זאת יותר מתמיד חשוב להראות את הצד היפה שלנו כל הכבוד למכללת בית רבקה שעשתה זאת
3.
כל הכבוד
י' סיון ה׳תשס״ה
קורסים כגון אלו הנעשים ברמה מקצועית כמו קורס זה גורמים לקדוש ה'
הרבה הצלחה בהמשך
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.