מערכת | יום ג' טבת ה׳תש״פ 31.12.2019

מיליון דולר מהנגיד ר' לוי לבייב לאימפריית החינוך בקווינס

במשך שעות ארוכות ישבו נכבדי וראשי העדה הבוכרית בדינר השנתי של אימפריית החינוך 'אור אבנר' אותה הקים הנגיד ר' לוי לבייב,  נשיא קונגרס יהודי בוכרה העולמי • המעמד, שהתקיים בפעם השמינית, איחד את חברי הקהילה שהאזינו לדברי תורה וברכה • השלוחים העומדים בראש המוסדות, הרב זלמן זבולונוב והרב יצחק וולוביק, העניקו אותות הוקרה לאנשי השנה • המשתתפים נהנו משירתם של נערי המקהלה, ונענו למגבית לטובת פיתוח והרחבת המוסדות עקב הביקוש הגדל והולך
מיליון דולר מהנגיד ר' לוי לבייב לאימפריית החינוך בקווינס

בשדרת העסקים הסואנת "קווינס בולווארד" מזדקר לו בניין יפהפה ומואר בשלל צבעים, זהו אולם האירועים "דה מיקל אילאגיו" המארח את הדינר השנתי של רשת מוסדות החינוך החסד והרווחה של הקהילה הבוכרית המעטירה בעיר ניו יורק.

זו השנה השמינית ברציפות, שמאות מבני העדה, נגידים ותומכים, אורחים וידידים, הורים ומורים, מתאספים להביע הוקרה לאימפרייה החינוכית אותה מנווטים ביד רמה השלוחים הרב זלמן זבולונוב הרב יצחק וולוביק והרב שמואל קאגאן, מוסדות חינוך המעניקים מעטפת מושלמת ומושקעת של מורשת יהודית מגיל מוקדם מאוד ועד לסיום התיכון, מוסדות שהוקמו בחזונו הגדול של איל ההון הפילנתרופ הנודע ויקיר העדה, הנגיד ר' לוי לבייב שיחי'.

חמשה מוסדות מרכזיים מהווים אכסניה לאלפי ילדים וילדות, נערים ונערות, המגיעים הנה מכל רחבי ניו יורק הגדולה: בית ספר יסודי "ג'ואיש אינסטטוט אוף קווינס", בית ספר תיכון לבנים, בית ספר תיכון לבנות "אור חנה", מחנות הקיץ "אור אבנר", גני ילדים ומעונות יום "גננו".

מקהלת "עתיד" הכוללת את ילדי הקהילה ותלמידי מוסדות החינוך מנעימה בשירי חנוכה תוך שהקהל הרב מתיישב במקומות, ליד שולחנות ערוכים ברוב פאר והדר, עליהם מוצע שפע של מאכלים ומשקאות, וילד הפלא יצחק פנחסוב מפליא לסלסל בנעימות מסורתיות.

הרב הראשי של העדה הבוכרית בארה"ב וקנדה הגאון הרב ברוך בביוב שליט"א, מכובד בהדלקת נרות חנוכה בהטעמה ובמנגינה מסורתית, ובדברי חיזוק ועידוד קצרים עם מסר מיוחד לחג. אחר כך נוטלים הכל את ידיהם לסעודת המצווה, ומר רחמים נקטלוב מכובד בבציעת החלה הריחנית והענקית המונחת בהדר על שולחן המזרח.

הרב אשר ועקנין, שמכהן כרב קהילת הצעירים של העדה, ומקרב אותם בחבלי נועם ובמאור פנים, מתכבד לקרוא עם הקהל הקדוש את פרק התהלים של הרבי (פרק קי"ח), ופרק נוסף המיוחד לשלום אחינו בני ישראל בכל מקום שהם ובפרט בארץ הקודש, נושא בנעימה מיוחדת עם הקהל הרב יצחק יהושע שליט"א, יו"ר איגוד הרבנים של הקהילה הבוכרית בארצות הברית וקנדה.

בסיום דבריו ערך הרב יהושע תפילת אשכבה לעילוי נשמת שנים מהתורמים החשובים לביסוס ופיתוח המוסדות שהלכו לעולמם בשנה האחרונה: סגן נשיא קונגרס יהודי בוכרה העולמי מר כהן אמינוב ז"ל, וחבר נשיאות קונגרס יהודי בוכרה העולמי מר חיים שטרן ז"ל.

מי שנוטל לידיו את שרביט ההנחייה כעת הוא איש העסקים רודף צדקה וחסד, הנגיד ר' דודי פרקש, שמצהיר בפתח דבריו כי הוא ניצב על הדוכן כשותף מלא וכתורם גאה למוסדות הקרובים לליבו. את הערב מלווה מקהלת "המזמרים" בניצוחו של אמן השירה והנשמה ר' חילו פויזן, יחד עם הזמר החסידי המוכר ר' מענדי ג'ייקובסון.

על המסכים מוקרנים כעת דברים נרגשים של פטרון המוסדות ומי שזכה להקים אותם, ובכך להיות הנחשון שחזה את העתיד ואת הצורך הדחוף לבנות מסגרת שם יהיה אפשר להעניק חינוך יהודי שורשי לאלפי ילדים בני העדה, הנגיד ר' לוי לבייב. בסיום דבריו הוא מפתיע את הנוכחים כשהוא מכריז על תרומה בסך מיליון דולר! לפיתוח והרחבת המוסדות, על פי התכנון של הנהלת המוסדות לשנת הלימודים הקרובה. מחיאות כפיים סוערות נשמעות ברחבי האולם, והמנחה מדרבן את נגידי העדה המסובים בשולחנות הכבוד בקדמת האולם, להצטרף ולהתגייס למימוש היעד שהציבו ראשי המוסדות לערב זה, גיוס של שלושה מיליון דולר.

בזה אחר זה נקראים "אנשי השנה" לקבל אותות הוקרה והערכה על תרומתם לקהילה ולמוסדות החינוך במיוחד: מר אלכס ואלה יעקובוב – עיטור החינוך הצעיר, אותו הם מקבלים מידי מר בוריס ונינה קנדוב נשיא קונגרס יהודי בוכרה בארה"ב וקנדה; מר רוני ודניאלה בן-ישי – עיטור החינוך למתבגרים, אותו הם מקבלים מידי מר אליהו (ליאון) ואסתר נקטלוב נשיא ה"סנטר" המרכז היהודי הקהילתי של יהודי בוכרה בארה"ב; ואיש החינוך הותיק ר' מאיר לייבוביץ' מקבל אות כנציג צוות ההוראה במוסדות, מידי מר גבריאל וחגית סופיוב, סגן נשיא קונגרס יהודי בוכרה העולמי, חתנו ובתו של הנגיד הנכבד ר' לוי לבייב.

לצד אותות ההוקרה, הם מקבלים גם עיטור ממלכתי מטעם נציג השלטון המקומי מר דוד וופרין, שמתמסר בעזרה ככל הניתן למען מוסדות החינוך. אמן החושים איציק מרקו שהגיע היישר מישראל מהנה את הקהל במשחקי חברה, מתח וצחוק מתערבבים להם, ותשואות נשמעות לאחר הסיום המפתיע בכל פעם מחדש.

את המשא המרכזי מוזמן לתת המרצה הנודע, פה מפיק מרגליות, הוגה דעות ומו"ל של ספרי הדרכה והשקפה, ר' שת טאוב שיחי'. הקהל מרותק לדבריו המתובלים בסיפורי חסידים, ובמסרים חזקים על חשיבות ביצור חומות החינוך היהודי, דווקא מול האתגרים החדשים הצצים מידי פעם בעידן המודרני.

השלב האחרון של אירוע הגאלה הנוצץ היה אולי המרגש מכולם. מצגת המוקרנת על המסכים, סוקרת בקצרה את סיפור ההצלחה של מוסדות החינוך, גרפים עולים ועולים עם מספרים ונתונים מדהימים. כשהמצגת מסתיימת, אלומות האור מתרכזות על דוכן הנואמים שם עומדים כעת תלמיד מבי"ס התיכון לבנים, ותלמידה מבי"ס התיכון לבנות, שמכריזים "זה לא רק מספרים. זה סיפור חיים". במילים קצרות הם מספרים איך נגאלו מלימודים בבית ספר כללי ציבורי ללא שום ידע על יהדותם, איך גילו את אור היהדות במוסדות החינוך, איך החיים שלהם ושל בני משפחותיהם השתנו מן הקצה אל הקצה. ההגשה הפשוטה, הישירה והכנה, הרימה את כל הנוכחים מכסאותיהם שמחאו כפיים וגם מחו דמעה מהלחיים.

מסר דומה עלה גם מהסרט המושקע שמוקרן כעת על מסכי הענק בצדדי האולם, המצלימה של "קייקוב מדיה" עוקבת אחר סדר יומם של חמשה נערות שהגיעו עם העליה הגדולה ממדינות חבר העמים והשתלבו במוסדות. עם סיום ההקרנה עלו הנערות אל הבימה, במראה שונה מאשר בסרט הוידאו. כאן הם כבר לא תלמידות יסודי או תיכון, אלא נשים נשואות ומאושרות, עם כיסוי ראש הולם לראשם המעיד יותר מאלף עדים כי זכו זה מכבר להקים בית נאמן בישראל, בית של תורה וקדושה על יסודי התורה והמצווה. נציגות אלו של "מחזור 2011" קיבלו גם הן אותות הוקרה מיוחדים, יחד עם מנהלת התיכון אשת החינוך הותיקה הגב' שרה אמינוב.

השעה מתאחרת, והצינה הניו יורקית של חודש כסלו מצליפה בפנים, אבל בתוך ההיכל המפואר חם וגועש. השלוחים המתמסרים בלב ונפש למען הצלחת המוסדות ולמען חינוכם של הילדים והילדות באופן אישי, יוצאים בריקוד חסידי נלהב, כשאל המעגלים מצטרפים בהתלהבות התומכים והידידים שמקרוב ומרחוק באו. 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.