צביקה קעניג | יום ב' טבת ה׳תש״פ 30.12.2019

חגיגה כפולה בברינוא: הדלקת נר וארבע שנים לחנוכת הבניין החדש

בנר ראשון של חנוכה התקיימה בחצר הישיבה בברינוא הדלקה מרכזית בארגון הקהילה והישיבה - בהשתתפות ראש העיר ברינוא וידידי הישיבה • בנוסף לשמחת הדלקה נר, היתה זו שמחה כפולה: ארבע שנים לחנוכת הבנין 'בית ברוך' שנחנך לפני ארבע שנים.
חגיגה כפולה בברינוא: הדלקת נר וארבע שנים לחנוכת הבניין החדש
צילום: דוד קרסנטי

בנר ראשון של חנוכה התקיימה בחצר הישיבה בברינוא הדלקה מרכזית ומכובדת בארגון הקהילה והישיבה, בהשתתפות ראש העיר ברינוא וידידי הישיבה.

בנוסף לשמחת הדלקה נר, היתה זו שמחה כפולה. בארוע זה ציינו בישיבה ארבע שנים לחנוכת הבנין בית ברוך, שנחנך לפני ארבע שנים.

בנין בית ברוך נתרם על ידי הנגיד ר' צבי הירש בוגלובוב. היה זה לפני כעשר שנים, כשמנהל הישיבה הרב מענדל גורעוויטש וידיד הישיבה מר אלן גרין, הזמינו לביקור את ר' צבי הירש בוגלובוב, שקיבל את ההזמנה והגיע בליווי ידידו השליח הרב שמואל קמינצקי, השליח ראשי לדנייפרופטרובסק.

בוגלובוב התרגש מאוד מהביקור בישיבה המיוחדת עם ההיסטוריה העשירה, ואף חזה במו עיניו בתנאים הלא נוחים ללימוד. וברגע של התרגשות החליט לתרום תרומה נכבדת שתאפשר שיפוץ יסודי של הבנין העתיק והמקורי של הישיבה. כאות כבוד והערכה למר בוגלובוב, החליטה הישיבה לקרוא לבנין 'בית ברוך' על שם אביו של מר בוגלובוב.

אחרי השקעה רבה שופץ הבנין ברוב פאר והדר, תוך שמירה על האופי העתיק של הבנין המקורי שהיה בעצם ארמון של משפחת מלכי צרפת. חנוכת הבנין היתה בחנוכה לפני ארבע שנים, ביארצייט של ר' ברוך בוגלובוב, ומצד סיבות טכניות הקשורות באישורים נדחתה תליית השלט וגילוי שמו של הבנין. והשנה, ברוך השם, ארבע שנים לאחר תחילת הלימודים בבנין המפואר, נערך טקס גילוי השלט ברוב פאר והדר.

להסרת הלוט הוזמנו מנהל הרוחני של הישיבה, הרב יצחק נעמאנאוו כשלצידו ראש העיר ברינוא שלא הצליח להסתיר את התרגשותו מהמעמד. מיד אחר כך נשא ראש העיר דברים כשהוא משבח את הקהילה היהודית במקום ואת ידידותו עם מנהל הקהילה והישיבה הרב מענדל גורעוויטש. להדלקת הנר הראשון ושירת הנרות הללו הוזמן בוגר וידיד אמת לישיבה, ר' דוב עייש, המסייע רבות לכל ענייני הישיבה בכלל ובפרט. 

צפו בקליפ וידאו מרהיב:

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.