שלמה מן | יום א' טבת ה׳תש״פ 29.12.2019

ראש העיר בא ל-770 • פעילי השכונה דרשו: הצב מצלמות מעקב

בעקבות שורת מתקפות אנטישמיות בקראון הייטס: ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלסיו, הגיע ביום שישי ל-770, נכנס ל'זאל'  - והתחייב:  תהיה נוכחות משטרתית  ליד בתי כנסת ובאזורים קריטיים אחרים •  פעילים ביקשו שיתקין מצלמות מעקב ברחבי השכונה • ביום חמישי בצהרים תקפה שחורה שלוש נערות שצעדו בקינגסטון • ביום שישי נכנס שחור  אל תוך 770 - ואיים "לירות באנשים"
ראש העיר בא ל-770  • פעילי השכונה דרשו: הצב מצלמות מעקב
צילומים: שלום סרוגו

ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלסיו, הגיע ביום שישי אל מרכז חב"ד העולמי-770 בשכונת קראון הייטס, כדי להתחייב בפומבי להיאבק בשורת ההתקפות האנטישמיות שחווים תושבים בשכונה.

"בנוסף לנראות מוגברת של שוטרים, יתקיימו סיורים ליד בתי כנסת ובאזורים קריטיים אחרים בקהילה", הבטיח דה בלסיו לפני מסיבת העיתונאים שקיים ביום שישי אחר הצהריים.

ראש העיר אף ירד ונכנס פנימה אל 'הזאל' הגדול.  

"אנטישמיות היא התקפה על ערכי העיר שלנו - ואנחנו נתמודד עם זה חזיתית", צייץ ראש העיר. "לאור התקפות אנטישמיות שהתקיימו לאחרונה, משטרת ניו יורק תגדיל את נוכחותה בבורו פארק, קראון הייטס וויליאמסבורג. כל מי שמטיל אימה על הקהילה היהודית שלנו יעמוד בפני משפט"

המתקפה האחרונה התרחשה ביום שישי בבוקר, כאשר איש שחור נכנס אל תוך 770 - ואיים "לירות באנשים".

מתקפה נוספת התרחשה ביום חמישי בשעה 13:00 בצהרים, כאשר 3 נערות יהודיות טיילו על שדרות קינגסטון.  שחורה ניגשה אליהם וסטרה להם.

הקורבנות הזעיקו את מתנדבי ה'שמירה' לעזרה, שעקבו אחר התוקפת עד פינת שדרת קינגסטון ורחוב קראון - שם נעצרה והואשמה בהטרדה מחמירה כפשע שנאה.

לתוקפת יש היסטוריה של בעיות פסיכולוגיות.

במהלך ביקורו של ראש העיר, ביקשו עסקני השכונה חנינא ספרלין ואלי כהן, ממועצת הקהילה היהודית בקראון הייטס, כי העירייה "תתקין מצלמות מעקב שיסייעו לתפוס תוקפים אנטי-יהודיים".

בשיחה עם אתר COLlive, אמר ספרלין: "נכון לעכשיו אנו מסתמכים על צילומי מצלמות אבטחה המותקנים בבתים פרטיים, חנויות, 770, מוזיאון הילדים היהודי והפנימיה של 1414. אבל עדיין יש הרבה מקומות שנמצאים בחושך. אם קורה משהו, אנו זקוקים לצילומים של החשודים כדי לסייע להעמדתם לדין".

הוא אמר כי ראש העיר שוקל את בקשתו, וכי הוא מחכה לשמוע תשובה חיובית.

אשת הקונגרס איווט קלארק, המייצגת את קראון הייטס, אמרה בהצהרה במיוחדת: "אני נחרדת עמוקות מהשורה האחרונה של פשעי שנאה אנטישמיים בעירנו, במיוחד בחנוכה, עונת חגיגת האור שלנו להתגברות על החושך. אני גאה לשרת קהילה מגוונת שהתאגדה להתעלות מול שנאה ולהגן עלשכנינו - זו הדרך של ברוקלין.

"מחוז 9 בניו יורק הוא ביתם של כמה מהקהילות היהודיות הוותיקות באמריקה, ואמשיך להילחם כדי להבטיח את תרבותם בכבוד ושהקהילה שלהם תהיה מוגנת. לא נסבול אלימות כלפי הקהילה היהודית שלנו בשום פנים ואופן. משרדי ימשיך לפקח ולעבוד עם גורמים מקומיים ואכיפת החוק, כדי לסיים את האלימות ואת מעשי השנאה ולהעמיד את העבריינים לדין".

 

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
מה יעזרו מצלמות
א' טבת ה׳תש״פ
מה יעזרו מצלמות אבטחה?
לאחרונה בשכונה קראו הרבה מקרים אי אנטישמיים, לא עזרו מצלמות האבטחה.
למה אין שוטרים הפרוסים בשכונה?
צודק
ב' טבת ה׳תש״פ
יש שוטרים פרוסים, אבל להציב שוטרים בכל בלאק זה קשה מאוד. צריך אבטחה ב 770 וגם שיהיו כמה נושאי נשק
2.
בנוסף לכל
ב' טבת ה׳תש״פ
הפעולות הגשמיות חשובות.
אבל אין לשכוח ש"אנחנו בשם ה'.."
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.