‎הרב זלמן וישצקי | יום כ"ט כסלו ה׳תש״פ 27.12.2019

כשצלחתי את הניסיון שאתגר אותי ורקדתי ליד נרות החנוכה

השבוע ברוך ה' צלחתי את הניסיון שאתגר אותי וכשרקדתי אל מול נרות החנוכה ושרתי ׳על ניסך ועל נפלאותיך ועל ישועותיך׳, לפתע הבנתי אחרת את הדברים • הטור השבועי במגזין שישי של COL: הרב זלמן וישצקי, שליח הרבי בבאזל שוויץ, עם זווית אישית
כשצלחתי את הניסיון שאתגר אותי ורקדתי ליד נרות החנוכה

לפני כמה שבועות ביקשתי דבר מאוד נוגע מהקב"ה.

אמון על החינוך אותו קיבלתי באתי מוכן עם משהו לתת. כלומר, יודע הייתי שבשביל לבקש מהקב"ה ברכה בעניין שנוגע לי מאוד, עלי לתת משהו שנוגע לי מאוד. אני לא מדבר על כסף, אני מדבר על החלטה טובה ומשפיעה בהתנהלות היום יומית שלי. לפעמים לוותר על הרגל מסוים יכול להיות מאוד מאוד קשה.

‏‎ובכן, עמדתי באוהל של הרבי, ביקשתי והבטחתי לתת משהו לא קל בחזרה.

‏‎אבל אז שמתי לב למשהו מעניין, שלא לומר מרתק ממש. מרגע שקיבלתי את ההחלטה, החלו לצוץ מהמורות וקשיים, מה שנקרא בעגה החסידית 'מניעות ועיכובים'.

סיפרתי לרעייתי על ההחלטה כדי שתתמוך בי, ויחד ראינו כיצד פעם אחר פעם צצות היתקלויות ובעיות. ההרגשה הייתה כאילו אני מתמודד אל מול כוח חזק, שיש לו אינטרס למנוע ממני לעמוד בהחלטתי.

לא ביקשתי על משהו רפואי או כלכלי, גם לא הבטחתי משהו כזה. ביקשתי על דבר רוחני והבטחתי דבר רוחני, או כזה שמשפיע על צמיחתי הרוחנית. ובכן, גם ה'היתקלויות והבעיות', מה שאנו קוראים ניסיונות, היו בעיקר בתחום של 'בין אדם למקום'.

‏‎כמעט שהתייאשתי. אבל למזלי, זה כמה שבועות שאני לומד בעיון את מאמר החסידות 'נתת ליראיך נס להתנוסס', שאמר הרבי בתשל"ו, חודשים ספורים לפני שנולדתי.

המאמר כולו עוסק בניסיונות שבאים לפתחו של אדם בימי חייו. שלב אחרי שלב יורד שם המאמר לנבכי הנפש מחד ולסוגי הניסיונות מאידך. הוא מדבר על נסיונות שכביכול יש להם קיום, ועל אלה שמקורם במחשבות ובדמיונות שלנו. אחרי פירוט סוגי הניסיונות, מה שבעצם מאפשר ללומד המאמר להכיר את האתגרים שמולו ולזהותם כניסיונות ולא כבעיות של אמת, הוא גם מציע דרכי גישה כיצד להתמודד עם מה שבא. לא הכל קל, לא הכל מובן ומופנם מיד. לרוב כדאי ללמוד את הדברים שוב ושוב, אבל בסופו של דבר אם באים מנקודת אמת, הרי שהדברים מחלחלים, משפיעים ומהווים מקור של עוצמה פנימית אל מול המניעות והעיכובים.

‏‎לא רק דרכי התמודדות המאמר מלמד, בראש ובראשונה הוא נותן לנו להבין שהניסיונות שבאים לפתחנו הם בחינת מתנה שניתנת לנו, כמו שאמר דוד המלך "נתת ליראיך נס" כשהמילה נס באה במשמעות של ניסיון ובהמשך המאמר הוא מחבר את הפסוק הבא בתהילים שאומר "למען יחלצון ידידיך". כלומר, אם תדע להבין אל נכון את המתנה שבניסיון, הרי שתגיע לדרגה של 'יחלצון', תיחלץ מהמצב שאתה בו כעת ותוכל לצמוח הלאה, מעלה, לשלב הבא.

• 

השבוע ברוך ה' צלחתי את הניסיון ההוא שאתגר אותי וכשרקדתי אל מול נרות החנוכה ושרתי ׳על ניסך ועל נפלאותיך ועל ישועותיך,׳ לפתע הבנתי אחרת את הדברים. ׳על ניסך׳, במשמעות של על נסיונותיך שנתת לנו, הם אשר מקדמים ומעלים אותנו שלב בעבודה הפנימית ובעז״ה נזכה בזכותם לישועות בבחינת ׳למען יחלצון ידידך׳.

שבת שלום וחג חנוכה שמח
 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.