הרב נחמיה וילהלם | יום כ"ח כסלו ה׳תש״פ 26.12.2019

מה גילה השליח שחזר הביתה בהרגשת כישלון אחרי הדלקה

הרב נחמיה וילהלם מבית חב"ד בנגקוק תאילנד ממתיק את שבת פרשת מקץ עם סיפור לצד הסבר חסידי • מדוע ההדלקה צריכה להיות על פתח ביתו מבחוץ, ולמה זמן ההדלקה הוא דווקא  משתחשך? • ויש גם בקשה בנימה אישית
מה גילה השליח שחזר הביתה בהרגשת כישלון אחרי הדלקה

חברים יקרים, היום אני רוצה לדבר איתכם על חנוכה ועל בית...

השליח באגורה הילס בקליפורניה, הרב משה בריסקי, מסר פעם שיעור על אמונה - ולקראת סוף השיעור הוא הבחין שלאחד מהמשתתפים זולגות דמעות.

אחרי השיעור, ניגש אליו אותו יהודי ואמר לו: 'אני רוצה לשתף אותך בסיפור שקרה לי. לפני כשנתיים, אשתי ושלוש בנות שלנו עברו תאונה קשה - ושתי בנות נהרגו. החיים שלי נהרסו לגמרי ונכנסתי ממש לדיכאון, ואם זה לא הספיק, גם אשתי כבר לא יכלה לשאת יותר את המצב ועזבה את הבית.

'נשארתי רק עם הבת הקטנה. אבל זה דרש ממני הרבה כוחות שלא היו לי, ויום אחד החלטתי לשים קץ לחיי. התוכנית היתה שאקח את הילדה לסרט, אפרד ממנה יפה, ואז אקח אותה לאמא שלה ואעשה מה שרציתי.

'לקחתי אותה לקניון פלזה בעמק סימי, וכשבאתי להיכנס לסרט אני פתאום שומע מוזיקה. מיד זיהיתי שזו מוזיקה יהודית. פניתי לכיוון וראיתי קבוצה של חב"דניקים עומדים ליד חנוכיה גדולה ורוקדים. עוד לא הספקתי לקלוט מה קורה והם משכו אותי לריקודים יחד איתם.

'תוך כדי הריקודים הסתכלתי על הילדה וראיתי אותה מחייכת ושמחה. אמרתי לעצמי: 'אני מבטל את כל התוכניות, אני לא יכול למחוק לילדה הזו את החיוך מהפנים'.

הוא מסיים את הסיפור ורואה שהרב בריסקי בוכה.

לתמיהתו אומר לו הרב: בא אני אספר לך את החלק השני של הסיפור ותבין איך הקב"ה מנהל את העולם. ישבנו כמה ימים לפני חנוכה והחלטנו שצריכים השנה להרחיב את הפעילות. החלטנו שנעשה השנה חנוכייה גדולה בעמק סימי. צלצלתי לקניון פלאזה, לבקש אישור והם שאלו אותי: 'אתה בטוח שאתה רוצה לעשות את זה אצלנו?' ואמרתי כן. הם מיד הסכימו.

הגענו באותו ערב להדליק את החנוכייה ולהפתעתנו מסתבר שזה קניון בסגירה ורק הקולנוע נשאר פתוח, התאכזבנו מאוד. אבל בלית ברירה העמדנו את החנוכייה שם ליד הקולנוע, הפעלנו מוזיקה, רקדנו קצת ובקושי היו אנשים. חזרתי הביתה בהרגשת כישלון - והנה עכשיו אני מגלה שהדלקת הנר הקטן שם, הצילה חיים של יהודי.

אנחנו יודעים שחנוכה הוא חג של בית, יש לנו מצווה להדליק את נרות החנוכה "נר איש וביתו"

בהדלקת הנרות ישנם כמה הלכות שמלמדים אותנו הרבה מאוד לחיים,

א. ההדלקה צריכה להיות על פתח ביתו מבחוץ, מה שמלמד אותנו שאדם לא יכול להגיד: אני אדליק את האור בבית שלי ובזה אצא ידי חובה, אלא עלינו לדאוג להדליק גם בחוץ אצל מי שצריך את עזרתנו.

ב. זמן ההדלקה הוא משתחשך, דווקא כשנהיה חושך זה הזמן להדליק אור, לא להיבהל מהחושך ולא להילחם איתו. פשוט להדליק אור והחושך ייעלם מעצמו.

ג. הדלקת האור צריכה תמיד להיות בסימן של הוספה ביום הראשון נר אחד, ביום השני שני נרות וכך הלאה, מה שמלמד אותנו גם בחיינו שברוחניות אסור לנו להסתפק במה שיש ועלינו תמיד להתקדם ולהוסיף באור.

והימים האלו נזכרים ונעשים: כמו שהקב"ה עשה לנו נסים בימים ההם, גם בימים אלו עלינו להמשיך להדליק את האור ולהוסיף שמחה לכל עם ישראל.

ועכשיו בנימה אישית, אני רוצה לדבר אתכם על הבית שאנחנו מקימים ביחד.

כפי שאתם יודעים אני הרב של בית חב"ד בבנגקוק. בבית חב"ד שלנו עברו עד היום קרוב לשני מליון יהודים מכל העולם. האחדות שנוצרת כאן היא בית ספר לאהבת ישראל לכל תפוצות ישראל. כל שבת יושבים מאות יהודים ביחד, מכל הגוונים של עם ישראל, וכולם מרגישים שזה הבית שלהם. להמוני יהודים נדלק האור הראשון דווקא כאן בבנגקוק ומכאן הם המשיכו והדליקו עוד נר ועוד נר, עד שהגיעו לחנוכייה השלימה.

אחרי 25 שנים שאנחנו פועלים במרץ ממקומות שכורים ויקרים מאוד, הגיע הזמן לבית של קבע שלנו, של כולנו.

בימים אלו אנחנו בונים את הבניין של בית חב"ד בנגקוק, ואני פונה לכל אחד מכם בואו תתרמו ותהיו חלק מהבניין החדש שלנו, כל תרומה תתקבל בברכה גדולה.

אנא התקשרו עכשיו או שלחו וואטסאפ למספר 050-8815770

או כנסו ללינק פה ותזכו להיות שותפים בפעולות הרבות של קירוב לבבות בעם ישראל וקירוב ישראל לאביהם שבשמיים,

בזכות העשייה של כולנו והשותפות בהבאת אור לעם ישראל נזכה להדלקת הנרות במנורה הגדולה בבית המקדש שייבנה במהרה בימינו.

שבת שלום וחנוכה שמח

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.