צבי סופר | יום כ"ד כסלו ה׳תש״פ 22.12.2019

שני חסידי חב"ד ברשימת 50 היהודים המשפיעים בארה"ב

שני חסידי חב"ד נבחרו באתר 'פורוורד' ברשימת 50 היהודים המשפיעים ביותר בארה"ב וזכו לשבחים: הרב אלי כהן יו"ר מועצת שכונת קראון הייטס, ושליח חב"ד בפוואי הרב ישראל גולדשטיין שהתפרסם בנסיבות טרגיות לאחר הפיגוע בבית חב"ד
שני חסידי חב
מימין: הרב אלי כהן. משמאל: הרב ישראל גולדשטיין

שני חסידי חב"ד נבחרו באתר 'פורוורד' ברשימת 50 היהודים המשפיעים ביותר בארה"ב וזכו לשבחים: הרב אלי כהן יו"ר מועצת שכונת קראון הייטס, ושליח חב"ד בפוואי הרב ישראל גולדשטיין שהתפרסם בנסיבות טרגיות לאחר הפיגוע בבית חב"ד.

הראשון הוא הרב אלי כהן:

קראון הייטס, עם ההיסטוריה הרוויה מתחים בין יהודים לשחורים ששיאן המפורסם במהומות שפרצו לפני כ-30 שנה, חווה השנה גרף אלימות גואה, בחלקו על רקע פלילי, אולם מקרים רבים ארעו לאחרונה על רקע אנטישמי המוגדרים כ'פשעי שנאה'. החל מהקיץ הזה, הרב אלי כהן, מנכ"ל המועצה היהודית בשכונה, התאגד עם פעיל שחור בולט, ג'פרי דייוויס, כדי להיפגש עם יותר מאלף תלמידים, מהגן ועד בית הספר התיכון.

חלק מהשיחות התמקדו במניעת סטראוטיפים מזיקים שיכולים להניע מתח גזעי. בכנסים מסוימים הדיונים התרכזו בבריונות, דיכוי וצורות האלימות אליהם נחשפים התלמידים. "לא רצינו להרצות להם, רצינו באמת להבין מה הם מרגישים", אמר הרב כהן, בן 64. "עיצבנו דוגמאות לחיקוי בין שנינו", הוסיף. "זה עצמו היה מסר חזק מאוד."

זיכרון משנת 2019: הלכתי עם ג'פרי דייויס לערוך קריאה של ספרו בגני ילדים במזרח פלאטבוש. התיישבנו עם הילדים על השטיח בפינת הקריאה שלהם. ילדה קטנה הצביעה על זקני ואמרה, "אני מפחדת ממך." המורה הרגיעה אותה והתחלנו לקרוא. אחרי שבילינו כמה דקות עם הילדים, הילדה הקטנה ליטפה את שרוול הז'קט שלי ואמרה לנו שהיא לא מפחדת יותר.

"מה הדבר האהוב עליך בלהיות יהודי?" נשאל הרב כהן, וענה: יש לנו תורה מדהימה כל כך לחלוק עם העולם. בכל פעם שאני מדבר במסגרת חילונית אני מנסה לכלול משהו חשוב מהתורה וזה כמעט תמיד מתקבל יפה.

"איזו אפליקציה אינכם יכולים לחיות בלעדיה?" והוא ענה: הגיליון האלקטרוני של ימי הולדת משפחתיים.

"טקס סוף שבוע?": ישיבה בשולחן השבת עם ילדים ונכדים.

כאמור, החסיד השני שנבחר היה הרב ישראל גולדשטיין:

באחרון של פסח, בעיצומה של התפילה – אנטישמי לאומני נכנס לבית הכנסת של חב"ד פוואי עם רובה טעון, והרג את לורי גילברט-קיי הי"ד מנשות הקהילה ופצע שלושה נוספים, ביניהם הרב ישראל גולדשטיין, שאיבד אצבע. למרות שנורה, גולדשטיין, בן 57, המשיך בדרשתו, ואמר לקהילתו מסרים חיובים ומעודדים ו"עם ישראל חי". המסרים החיוביים של גולדשטיין הקוראים "להרבות במעשים טובים" הוקלטו ממיטת בית הרפואה שם היה מאושפז לאחר פציעתו, ואז שוב בבית הלבן לצד נשיא ארה"ב העניק השראה ליהודים ושאינם יהודים ברחבי העולם.

גולדשטיין, שפרש מחב"ד פאווי לאחר הירי, לא השיב לשאלון שלנו, אבל הנה כמה דברים שחשוב לדעת עליו:

איך צמחה הקהילה שלו? גולדשטיין היה בן 24 כשהקים את חב"ד פאווי בשנת תשמ"ו, אחד מאלפי השלוחים של הרבי שהפיח יהדות ברחבי העולם. הוא הקים את הקהילה במהירות ובסופו של דבר בנה מרכז בן 20,000 מ"ר, עם גן ילדים, בית ספר יהודי, ספריה, מקווה ובית כנסת בן 770 מקומות ישיבה.

מה הוא עושה עכשיו? הוא החליט לפרוש לאחרונה ובניו ממשיכים וממלאים את מקומו. בן אחד, הרב מנדל גולדשטיין, מנהל את בית הכנסת ובית הספר של חב"ד, ואילו הבן השני, הרב יהושע גולדשטיין, מנהל את מערך תוכניות העשרה ומעגל הידידות לילדים עם צרכים מיוחדים. העיתון "לוס אנג'לס טיימס" דיווח כי החלום של גולדשטיין היה להקים פרויקט חדש שיביא "מיליארד מעשים טובים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.