ברל'ה שיינר | יום כ"ג כסלו ה׳תש״פ 21.12.2019

7:43 - המניח הראשון: ברל'ה שיינר עם חוויות מדוכן התפילין

אחרי 10 דקות השעון מצלצל שוב. אני מתעורר, אבל הפעם המצפון שלי מעיף אותי מהמיטה. לא מסוגל •  מגיע יהודי שלפני כמה חודשים ערכנו לו בר מצוה. הפעם השניה שהניח הייתה בערב ראש השנה. הבוקר ניסיתי שוב את מזלי, הוא לא הסכים - ואמר: "רק בערב חג".  "יופי יום ראשון זה חנוכה"... עניתי. היה לו קשה מאוד, אבל עמד במילה • ברל'ה שיינר מספר על עוד יום שישי של הנחת תפילין בלוד 
7:43 - המניח הראשון: ברל'ה שיינר עם חוויות מדוכן התפילין

כל תמונה כאן זה סיפור בפני-עצמו. כל יהודי כאן שניגש, מפשיל שרוול ומקדיש את כמה דקות לקב"ה זה משהו מיוחד שאי-אפשר לתאר במילים.

קשה כל שבוע לכתוב ולספר, אבל היום אכתוב כאן על כמה תמונות.

את הבוקר התחלתי בשעה 5:20. השעון מצלצל, אני מתעורר, קם מהמיטה ואומר למור: "היום אין לי כח ללכת למבצעים". אני בנאדם, אין לי עצבים היום וחוזר למיטה.

אחרי 10 דקות השעון מצלצל שוב. אני מתעורר, אבל הפעם המצפון שלי מעיף אותי מהמיטה. לא מסוגל... והיום צריך לסיים מוקדם, בשעה 9:15, כי למיקה יש מסיבת חנוכה בגן. אז החלטתי שאקדים ואגיע לפני 8:00.

• 7:43 - תפילין ראשון. הבחור מסנן: "אני לא מרגיש טוב ואין לי כל כך מה לקנות אבל הגעתי במיוחד בשביל להניח תפילין". הוא יצא בדיוק מהסניף. אם הייתי מגיע בזמן הקבוע שלי, לא היינו נפגשים.

• שתי דקות אחר כך מגיע אחד המניחים הקבועים שמקדים בחודש האחרון, ולכן לא נפגשנו. אבל הפעם "תפסתי אותו".

תכל'ס עד השעה 8:00 - ארבעה כבר הניחו תפילין.

• בהמשך מגיע יהודי שלפני כמה חודשים עשינו לו בר מצוה. הפעם השניה שהניח הייתה בערב ראש השנה. הבוקר ניסיתי שוב את מזלי, הוא לא הסכים ואמר: "רק בערב חג".

 "יופי יום ראשון זה חנוכה"... לחצתי עליו. 

היה לו קשה מאוד, אבל עמד במילה שלו. הנה הרווחנו עוד יהודי שהניח תפילין בסך הכל בפעם השלישית בחייו!

 בחור נחמד, שבדרך כלל מניח רק לאחר שאני די-לוחץ אותו, הפעם ניגש בעצמו. כשאמרתי לו שאני מופתע, הוא השיב שכבר פעמיים פספס אותי והחליט שהפעם הוא יוזם ומגיע לבד. כבוד!

•  יש יהודי שבמקרה נודע לנו שהוא לא יודע לקרוא ולכן מסרב להניח. מהבושה. כבר תקופה ארוכה הוא לא מפספס, אני אומר איתו מילה במילה והוא מאושר ולא מתבייש!

• והנה מגיע עוד יהודי. אחרי שמסיים להניח תפילין, הוא אומר לנו שבדרך כלל הוא מניח בבית, ובהתחלה כשנגשנו אליו הוא לרגע חשב שכבר הניח - וברגע האחרון התעשת וקלט ששכח היום.

•  ימי שישי של שבת מברכים הם מיוחדים כי יש יהודי מסויים שמניח רק בימי שישי של שבת מברכים. זה ההסכם ביננו. מידי פעם אני מצליח לרמות אותו, וזה ממש כייף כשזה מצליח - במיוחד שהוא מבסוט מזה. לפעמים אני מצליח לשכנע אותו כי יש איזה חג באמצע או משהו בסגנון. לא תמיד זה מצליח.

• התמונה הגדולה באמצע זו תמונה מיוחדת. יהודים שלוקח זמן לשכנע אותם להניח תפילין, פתאום הופכים להיות משפיעים על הסביבה כפשוטו, ומשכנעים אנשים להניח תפילין.

היום הנחנו תפילין ל-13 יהודים וחילקנו 87 ערכות נש"ק לזכות ולרפואת חיה מושקא בת רחל מלכה לרפואה שלימה ולע"נ חמתי היקרה נאוה בת חנוך ולע"נ מאיר הכהן בן אפרים צבי ז"ל.

 

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
כל הכבוד
כ"ד כסלו ה׳תש״פ
ממך יראו וכן יעשו
תודה על השיתוף
2.
מרגש אלוף אחד!!!!!
כ"ד כסלו ה׳תש״פ
3.
יישר כוח!
כ"ד כסלו ה׳תש״פ
4.
שומו
כ"ד כסלו ה׳תש״פ
ואוו!!
איזה מרגש!!
אתם עושים עבודת קודש!!
עלו והצליחו!!
5.
מדהים
כ"ד כסלו ה׳תש״פ
זכות גדולה ובודאי זוכה להתקשר לרבי ולקבל שפע רב
6.
האדם הקטן
כ"ד כסלו ה׳תש״פ
היכולת של האדם הקטן להפיץ יהדות בסביבתו הקרובה! בא נלמד ממנו! אני לא מכיר את האיש הזה אבל כל אחד אם יצא למבצע תפילין מידיי זמן מה יוכל לאסוף סיפורים מדהימים! ודווקט האיש הקטן במלאכתו הקטנה להפיץ אור וקדושה!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.