מאיר כץ | יום כ"ב כסלו ה׳תש״פ 20.12.2019

מחזה מרהיב: כ-20 אלף צעירים בפעילות 'צמאה'. "נותן לנו כוח"

לאן רצו קבוצות של בני נוער עם טבלטים בידיהם? • תכנית ייחודית של מדרשת 'מעיינותיך' הביאה לבנייני האומה מדי יום אלפי תלמידי ישיבות תיכוניות ותלמידות אולפנה, בימים נפרדים • בני הנוער למדו על החסידות בדרכים חדשניות, שמעו שיעורים בכינוס החסידות, ושרו בשמחה באירועי הניגונים הגדולים  
מחזה מרהיב: כ-20 אלף צעירים בפעילות 'צמאה'.
צילומים: חיים טויטו

הרבבות שנהרו לבנייני האומה בשבוע החסידות "צמאה" באו לשם רק אחר הצהריים ובערב, אבל המתחם היה שוקק חיים גם בשעות הבוקר והצהריים, וזאת לפעילות ייחודית לתלמידי ישיבות תיכוניות, אולפנות ותיכונים. 

הפעילות הזאת תוכננה ואורגנה על ידי מדרשת "מעיינותיך", הפועלת במשך כל השנה בהעברת פעילויות ושיעורים בתורת החסידות לבני הנוער (המנוהלת על ידי הגב' חיה ולס וצוות המדרשה: הגב' רבקה נוימן, חיה קרישבסקי, דבורה מן ונחמה כהנא). 

במהלך ימי הפעילות השתתפו בה כ-20 אלף תלמידים ותלמידות, בימים נפרדים.

ההרשמה וההגעה לימי הפעילות נעשתה דרך מוסדות הלימוד, שהוציאו את התלמידים ליום העשרה רוחני בבנייני האומה, מתוך ראיית החשיבות הרבה לבניין הרוחני של תלמידיהם.

חודשים של תכנון וחשיבה הושקעו מאחורי יום הפעילות הזה, בשאיפה להצליח לתת לתלמידים חוויה משמעותית, איכותית ולימודית.

לצורך כך פותח ותוכנן מתחם לימודי אינטראקטיבי מיוחד באולמות השונים, שעסק בתפילת "נשמת כל חי" ובנושאים מהותיים בתורת החסידות.

בארבעה אולמות, שכל אחד מהם הכיל 200 תלמידים, התקיים בכל מחצית השעה שעשעון טריוויה אינטראקטיבי סביב תפילת "נשמת כל חי". דרך השעשועון למדו התלמידים על מהות התפילה, על ההודיה לבורא על כל הפרטים המופלאים בעולמנו, ועל פירושים חסידיים לתפילה הזאת. 

במבואות הכניסה והמסדרונות התרוצצו בהתלהבות התלמידים עם טבלטים בידיהם, שהובילו אותם מנקודה לנקודה באמצעות חידות. המבנה של בנייני האומה שלבש כולו צורה חסידית וחגיגית בהתאם למתרחש בו בשבוע הזה. 

בתחנות למדו התלמידים על הדרגות בתפילה, נחשפו לחשיבותה של השמחה ואיך היא נוגעת לחייהם, למדו על מושג השליחות והפצת המעיינות, ביקרו בעץ החסידות המרשים, ודרכו הכירו את גדולי החסידות לענפיהם ואת ספריהם והתורות שלהם.

המורים וצוותי ההוראה היו אחוזי התפעלות ממידת ההשתתפות וההנאה של התלמידים, וכפי שציין אחד מהם: "מדהים לראות את מידת ההנאה והלמידה של התלמידים. בזכות האינטראקטיביות והרלוונטיות הם מצליחים להיחשף לנושאים מהותיים כל כך בדרך חיובית". 

לאחר סבב המשחקים שארך כשעתיים וחצי, התכנסו התלמידים לכינוס חסידות מעמיק. במהלכו למדו את פרק כו בתניא, ושמעו שיעורים מהרב יוסף יצחק ג'ייקובסון, הרב יהושע שפירא והרב דודי דודקביץ. קבוצות נבחרות התוועדו עם הרב שבתי סלבטיצקי.

במהלך הכינוסים וההתוועדויות תלמידי הישיבות שרו ניגונים עם הזמר אהרון רזאל, ותלמידות האולפנות שרו עם הזמרת והיוצרת רוחמה בן יוסף. את כינוס הבנים הנחה הרב בנימין וילהלם, וכינוסי הבנות על ידי הגב' מרים סלפושניק.

התלמידים הקשיבו רוב קשב ועניין ולמדו מושגים ונושאים חדשים הרלוונטיים להם לחיי היום יום. 

לאחר כל זה הם עלו להתוועדות הגדולה והמרכזית - המופע הגדול עם הזמרים אברהם פריד וישי ריבו, שבמהלכו נשאו דברים הרב שלמה עמאר, רבה של ירושלים, והרב שמואל אליהו, רבה של צפת. 

במהלך המופע שולבו קטעי תוכן ייחודיים שהוסיפו תוכן מדויק ומעצים למופע המרגש. 

התלמידים והתלמידות לקחו חלק פעיל מאוד בהתוועדות. הם שרו ברגש ובכוונה את ניגון ד' בבות, והשתתפו בשמחה חסידית עוצמתית בניגונים השמחים.

זה היה מחזה מרהיב וכמו שאמרה תהילה, אחת המשתתפות: "כמי שמשתתפת במופעים רבים במהלך השנה, הדבר המיוחד באירוע הזה, שהוא נותן לי כוח להמשיך לחוש גאווה בהיותה דתיה!". 

המוסדות המשתתפים קיבלו לספריית בית הספר את ספרי "נשמת כל חי". 

וסיכם ניצן, בן 17 מהשומרון: "האורות של צמאה ממשיכים להאיר בי ונותנים לי כוח לכל השנה, וכל פעם מתעורר בי רגש של געגוע לדבר העוצמתי הזה ופשוט נותן לי כוח. הלוואי שיהיה צמאה יותר פעמים בשנה".

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
וואווווווווווווווווו
כ"ב כסלו ה׳תש״פ
פשוט מדהיםםםםםםםםםםםם איזה קידוש חבד
2.
ואו
כ"ה כסלו ה׳תש״פ
ואו ואו ואו
אין דברים כאלה בעולםם!
טירוףף
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.