משה כהנא, COL | יום כ"א כסלו ה׳תש״פ 19.12.2019

"זה מה שראיתי ב'יום המורה' בכפר": ראש המועצה מדבר

בעיצומו של 'יום המורה' שמע COL מראש מועצת שדות דן דוד יפרח, על ההשקעה והפרוייקט שהופעל לראשונה בכפר חב"ד, במתכונתו הנוכחית • ההיערכות הייחודית בכפר חב"ד, התגובות והיקפי ההשקעה של המועצה ומחלקת החינוך • ד"ר שרה זילברשטרום, מנהלת אגף החינוך במועצה, מעניקה זווית חינוכית ייחודית על הפרוייקט שמעצים את העשייה החינוכית וההשקעה לטובת דור העתיד • וכמה אחוזים מכלל התקציב במועצה מושקע בחינוך?
ראש מועצת 'שדות דן' מר דוד יפרח

תושבי כפר חב"ד הופתעו אתמול (רביעי) לראות שלטי חוצות, תחת הסלוגן "פשוט לומר תודה", לקראת יום המורה, שחל היום.

תלמידים בבתי הספר ותלמודי התורה עמלו על הכנת מכתבי תודה אישיים, במועצה ואגף החינוך עמלו על הפקת סרטוני 'תודה' והערכה, חדרי המורים בת"תים והמורות בבתי הספר קושטו - והוכנו גם חפיסות שוקולד מעוצבות עם הקדשה.

בחלק מהמוסדות הורים אף הפתיעו את צוות המורים עם ארוחת צהריים מושקעת...



עוצרים הכל, ופשוט אומרים תודה.

תודה למורה שמשקיע יום יום, בתלמידים, ומכין אותם לקראת עתידם, באהבה ובמסירות. את הפירות לא רואים בטווח הקצר, ועבודת ההוראה נחשבת  - ובצדק יש לומר – כאחת התובעניות והקשות שיש.


את ראש מועצת 'שדות דן' דוד יפרח, תפסנו בהפוגה לאחר ביקורו במוסדות בכפר חב"ד ורגע לפני סיור נוסף באחד מיישובי המועצה.

דוד יפרח, מה עומד מאחורי המבצע הזה, שבמתכונתו הנוכחית קורה לראשונה בכפר חב"ד, והאם יש מאפיינים מיוחדים בהפעלת תלמידי מוסדות החינוך בכפר חב"ד במסגרת המבצע, ביחס ליישובים אחרים?

דוד יפרח: "אכן, זהו יום שמוקדש למורה ולמורה, לגננת ולסייעת. יום לומר תודה עם משהו קטן ומתוק, פרח, מכתב תודה אישי של תלמיד, ומילות הערכה. הסתובבתי בשטח יחד עם אנשי אגף החינוך, בראשות ד"ר שרה זילברשטרום, רק כדי לומר תודה, ועד כמה אני מעריך את ההשקעה והמסירות, לצוות שמכשיר את המורים, אנשי ההיי-טק, והמנהיגות של הדור הבא, בהשקעה יומיומית.

"פגשנו בהפסקת הצהריים הורים שהגיעו עם ארוחת צהריים עבור המורים."

בסיור 'יום המורה' היום, בתלמוד תורה בכפר חב"ד

לגבי הייחודיות של כפר חב"ד ביישובי המועצה, אומר  יפרח: "בעבר הקונספט כלל כנס הערכה, אך בגלל מורכבות הדברים והייחודיות של כל יישוב במועצה, החלטנו לתת מענה ייחודי לכל יישוב, והקונספט השתנה. התאמנו לכל חתן את ה'חליפה' המתאימה לו, ומבחינתנו היום המורים הם 'חתני השמחה'. כפר חב"ד יש לו תכנים חינוכיים משלו, כשרויות משלו, ונערכנו בהתאם. יום המורה כלל שילוט נרחב, סיורים בשטח, הערכה של הורים, תלמידים וצוות אגף החינוך. את התוצאה החיובית וההיענות המצויינת ראינו היום בסיור".

איזה תפקיד מובילה המועצה לאורך השנה בטיפוח המוסדות בכפר, ואיך מתבצע שיתוף הפעולה בשטח עם הנהלות המוסדות במבצע הזה?

"יש לציין ששיתוף הפעולה היה יוצא מן הכלל. ההתרגשות היתה גדולה, באנו לומר 'תודה' והמורים ואנשי הצוות ביקשו לומר לנו תודה בחזרה... על ההשקעה הגדולה של המועצה בחינוך. המועצה רואה ותמשיך לראות את החינוך בראש מעייניה, עמלים לתת את הכלים הנדרשים למחנכים, ורואים את הפירות. אנחנו נמצאים במקום טוב יותר, מידי יום יש התקדמות. בלי להתייחס למה שקורה במקומות אחרים, אוכל לציין שאצלינו ב'שדות דן' ההשקעה התקציבית בחינוך היא כ-50 אחוז מסך כל התקציב, וזה אומר הכל..."

האם הצלחתם לשלב בצורה מיטבית את ההורים במבצע? ומה התגובות שאתם מקבלים מהם?

"התגובות שאני מקבל פשוט מחממות את הלב. קיבלתי באופן אישי עשרות תגובות נרגשות. ההורים יודעים להעריך את ההשקעה והשותפות, וה'ביחד' תמיד מנצח".

 מסר אישי להורים?

"כמו שציינתי, גיבורי היום הם המורה המורה והגננת. בחרתם במקצוע שנחשב כאחד הקשים, אולי הקשה ביותר. מאוד מכבד את הרצון שלכם להיות חלק מוביל בחינוך ובניית הדור הבא ולהיות חלק מוביל בנתינה והעשייה. אנחנו כעת במקום טוב יותר, ויחד תמיד נשאף למקום עוד יותר טוב".

"בהערכה רבה": ראש המועצה מברך את המורים והמורות לרגל 'יום המורה'​. צפו בוידאו: 

לכל אדם יש מורה שהשפיע עליו בילדותו ועיצב משהו בחייו. תוכל לשתף על המורה שהשפיע עליך במיוחד?

ראש המועצה התקשה לענות על שאלה זו, וניכר שהתרגשות עזה אפפה אותו. "המורה שהשפיע עלי, כבר אינו בין החיים", אומר ראש המועצה ומוחה לחלוחית מעיניו. "אני חב לו את חיי ומה שאני כיום", הוא מסכם, ואץ לסיור הבא ברחבי המועצה.

• • •

כפי שציין ראש המועצה דוד יפרח, אגף החינוך זוכה לתיעדוף משמעותי במועצת שדות דן, וזו גם ההזדמנות לשמוע מד"ר שרה זילברשטרום, מנהלת האגף במועצה, שטרחה ועמלה על הפקת המבצע - על מאחורי הקלעים:

"לא כל כך פשוט לומר תודה"

ד"ר שרה זילברשטרום: "כשמתעמקים במשמעות הסלוגן שנבחר 'פשוט לומר תודה', מבינים שלא כל כך פשוט לומר תודה... הרי הרבה יותר קל לתת ביקורת.

"אנחנו באים כאן ואומרים לעצמינו: נשים לרגע בצד את הדרוש תיקון, ופשוט נאמר תודה. תודה למורים ולמורות שקמים בכל בוקר לחנך את ילדינו בהמון השקעה ומסירות. זאת עבודה שלעיתים מאוד כפויית טובה בטווח הקרוב.

"מילים של תודה נותנות כוח, המורה יודע שיש מי שמעריך אותו ואת השקעתו. התודה היא כמו גשם שמצמיח פרח.

"התודה לא מחליפה את הביקורת, ולא תחליף לתקן, להעיר ולבקר. הכל מתוך הכרת הטוב, מניחים הכל בצד ופשוט אומרים תודה".

כפר חב"ד נוטל חלק הארי במספר תלמידיו מכלל יישובי המועצה, ואי אפשר שלא לציין את דעתו של הרבי לגבי 'יום האם', שכיבוד הורים צריך להיות בכל השנה ולא רק ביום אחד?

ד"ר שרה זילברשטרום: "שאלה מצויינת. על התלמידים מוטלת החובה לכבד את המורים במשך כל השנה, אולם על ההורים מוטלת החובה לפחות פעם בשנה - לבוא ולומר תודה...

היא מוסיפה ומציינת דוגמא מעניין שהרבי העלה על נס: את יום החינוך.

"הרבי הכריז על יום החינוך, כיום שממנו יקבלו השראה לכל השנה. לגופו של עניין, הכוונה כאן להעלות על נס את פעולתם של אנשי החינוך, באופן שיקרין ויעניק השראה על כל ימות השנה."

מסכמת מנהלת אגף החינוך: "כמעט לכל אחד, יש מורה אחד או שניים שנגע והשפיע על חייו. רצינו לעצור ופשוט לומר 'תודה'!"

 

 


מכתב מנהלת אגף החינוך לרגל 'יום המורה'
 


 

 




 

 

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
כל הכבוד לגב' רוחי לייכטר
כ"ב כסלו ה׳תש״פ
על ההפקה המרשימה!!!! אין כמוך!!
2.
כול הכבוד
כ"ב כסלו ה׳תש״פ
כול הכבוד לעירית שדות דן שמעריכים מורים מורות סייעים וסייעות אתם לא יודעים כמה רק המילה תודה או משו טעים או הורים אומרים תודה זה מאוד מאוד חשוב ומחממם את הלב כי יש מי שמעריך אותנו ככה אנחנו מרגישים תודה רבה וכול הכבוד ושבת שלום וחג חנוכה שמח ומאיר לכול אחד ואחד מישראל
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.