מערכת COL | יום ח' סיון ה׳תשס״ה 15.06.2005

יום כיף לילדי משפחות נפגעי הטרור

עשרות ילדי משפחות נפגעי הטרור בירושלים השתתפו ביום חוויות והפנינג ססגוני, לציון סיום שנת התנדבות של תלמידות מכון "שושנת ירושלים - חב"ד" בפעילותן השוטפת עם הילדים. במסגרת הפרוייקט שובצה כל אחת מהמתנדבות לפעילות קבועה עם אחת המשפחות. מידי יום חמישי הן הקדישו ארבע שעות לביקור בבית המשפחה, שיחקו עם הילדים, יצרו עימם מלאכות יד ועזרו להם בהכנת שיעורי בית. לקראת חג השבועות הוזמנו עשרות ילדי הפרוייקט, ליום כיף בירושלים, במהלכו צפו בהצגה על מתן תורה, שרו משירי החג, ונהנו ממתקני השעשועים. המחלקה של צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור פועלת זה שלוש שנים במסגרת צעירי-אגודת-חב"ד, בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב, במטרה להקל על סבלם של משפחות נפגעי הטרור. צוות המחלקה עומד בקשר שוטף עם אלפי נפגעי הטרור בישראל, ומגיש לרבים מהם סיוע חומרי ורוחני. במסגרת הפעילות, הוקם פרוייקט מיוחד של קבוצות-קשר קבועות לפעילות שבועית עם משפחות נפגעי הטרור בירושלים. את הפרויקט מפעילות סטונדטיות מחו"ל, הלומדות במכון "שושנת ירושלים- חב"ד", בשכונת 'רמת-שלמה' בירושלים. המשך ב'כתבה מלאה'
יום כיף לילדי משפחות נפגעי הטרור
בנות המכון מבקרות בבתי בבתי המשפחות מידי יום חמישי, למשך ארבע שעות, משחקות עם הילדים, יוצרות עימם מלאכות יד ועוזרות להם בהכנת שיעורי בית.

"פעילותן של המתנדבות מצעירי חב"ד מאפשרת לי להתפנות מעט למנוחה ולאגירת כוחות להתמודדות עם השכול והכאב אותם חווינו על בשרינו" כתבה אחת האמהות. צעירי חב"ד הכשירו את המתנדבות בקורס מקצועי "תרפיה באומנות". בזכות המיומנות שרכשו המתנדבות, הן מצליחות להנעים להורים ולילדים כמה שעות של כיף והנאה מידי שבוע.


קשר חם ואישי עם הילדים

אחת המתנדבות סיפרה כי הילדים נקשרו אליה ונוצרו יחסים מאוד קרובים וכי הילדים עומדים במרפסת הבית וממתינים בקוצר רוח לראותה יורדת מהאוטובוס. בסיום הביקור, מסרבים הילדים ל"שחררה" לביתה.

מתנדבת נוספת ציינה כי היא מבקרת בבית שאב המשפחה נפצע קשה מאוד והילדים נפגעו מכך נפשית באופן קיצוני. בתחילת השנה הם הסתגרו בתוך עצמם ולא היו מוכנים ליצור קשרים חברתיים עם ילדים אחרים. כיום, לאחר השקעה ומאמץ גדול היא מציינת בסיפוק הילדים הרבה יותר נינוחים ורגועים ופתוחים יותר ליצור קשרי חברה תקינים.

אחת האלמנות שבעלה נהרג לפני שנתיים בפיגוע אוטובוס בירושלים מספרת בהערכה שאפילו לבני משפחתה הקרובים אין את הכוחות להתמיד בביקורי התמיכה והחיזוק, כפי שיש למתנדבות הצעירות המרעיפות עליהם חום ואהבה אין סופיים.


יום כיף והפנינג ססגוני

ביום חמישי שעבר התכנסו מתנדבות "צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור" ממכון "שושנת ירושלים" ברמת שלמה ירושלים, ביחד עם עשרות מבני משפחות נפגעי הטרור, להפנינג ססגוני לציון סיום שנת התנדבות הסטונדטיות. הפעילות נערכה ב'מדינת הילדים' "פאן-פאן" שבקניון "רב-מכר" תלפיות, ובמהלכו נערך כינוס ילדים כהכנה לחג השבועות.

הבנות ערכו הצגה על מתן תורה, שרו משירי החג, אמרו את שנים-עשר הפסוקים שהרבי מליובאוויטש הציע לילדי ישראל לשנן בעל-פה, ובסיום צפו במופע של מאחז-עיניים. בהמשך, נהנו הילדים משימוש במתקנים השונים במקום: אומגה, טרמפולינות, קיר טיפוס, בריכת כדורים, מבוך, ועוד.

הרב מנחם קוטנר מנהל המחלקה של "צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור" העלה על נס את פעילותן של המתנדבות וציין לשבח את הרכזת החברתית גב' שרה וייס, והמנהלת גב' יונית גולדשמיד.

אתר צעירי-חב"ד

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.