מנדי ברגר | יום כ"א כסלו ה׳תש״פ 19.12.2019

תושבי מגדל העמק התוועדו בחג הגאולה של בעל התניא

במוצאי שבת האחרון, לקראת י"ט כסלו התכנסו תושבים מכל רחבי העיר מגדל העמק והסביבה להתוועדות מיוחדת באולם המפואר של ישיבת תומכי תמימים • נשאו דברים: הרב ישראל יוסף הכהן הנדל שליט"א, רב קהילת חב"ד מגדל העמק וחבר בית-דין רבני חב"ד. ראש העיר, מר אלי ברדה שי'. רב העיר, הרב יצחק דוד גרוסמן שליט"א. ורב העיר, הרב אברהם מנחם שליט"א
תושבי מגדל העמק התוועדו בחג הגאולה של בעל התניא
צילום: שמוליק סופר

מזה שנים רבות יודעים תושבי מגדל העמק כי את מוצאי שבת שלפני חג הגאולה י"ט כסלו משריינים ביומן מתחילת שנה. במוצאי שבת האחרון, לקראת י"ט כסלו התכנסו תושבים מכל רחבי העיר והסביבה להתוועדות מיוחדת באולם המפואר של ישיבת תומכי תמימים.

ההתוועדות אורגנה ע"י בית חב"ד מגדל העמק בהנהלת שליח הרבי הרב אליעזר פרסיה ומנהל הפעילות הרב שמואל לוינסון בשיתוף השלוחים ובתי חב"ד בשכונות העיר. את ההתוועדות הנחה בחן מיוחד הרב יענקי דייטש שבכישרון רב ריתק את ציבור המשתתפים בסיפורים נפלאים.

פתח בקריאת מכתבו של הרבי למשתתפי התוועדויות י"ט כסלו השליח הראשי למגדל העמק ומנהל בית חב"ד המרכזי הרב אליעזר פרסיה.

נשאו דברים: 
הרב ישראל יוסף הכהן הנדל שליט"א, רב קהילת חב"ד מגדל העמק וחבר בית-דין רבני חב"ד, שדיבר אודות האחריות שיש לכל תושב במגדל העמק להוסיף במצוות ומעשים טובים ולהביא את הגאולה על פי דברי הרבי על מגדל העמק "יתגלי מלכא משיחא בארעא דגליל"!

ראש העיר, מר אלי ברדה שי', ששיתף את הקהל בתחושותיו אודות הברכה והשמירה שלימוד התורה ושמירת השבת מביאים לעיר והתחייב להמשיך בפיתוח מוסדות חב"ד ומוסדות היהדות. רב העיר, הרב יצחק דוד גרוסמן שליט"א, שעורר על חובת לימוד החסידות לכל יהודי באשר הוא. בין השאר הרב הפליא את מעלת לימוד התניא על ידי סיפורים. רב העיר, הרב אברהם מנחם שליט"א, שסיפר סיפורים מתקופת המאסר של אדמו"ר הזקן וסיפר לקהל על התוועדויות י"ט כסלו במרוקו.

אורח הערב היה רבה הראשי של העיר טבריה, הרב משה צבי בוחבוט שליט"א שהפליא במעלת אהבת ישראל של הרבי מליובאוויטש שדאג ודואג לכל יהודי באשר הוא בכל מקום בעולם. הרב סיפר אודות ימי מחלתו וכיצד לימוד החסידות נתן לו כח באותם ימים ותיבל את דבריו בפרפראות מפרשת השבוע ומפניני החסידות.

ראש ישיבת חב"ד, שליח הרבי הרב יצחק גולדברג שליט"א, התוועד עם הקהל והסביר מה החסידות מוסיפה ליהודי בחיי היום יום שלו, בתפילה ובקיום המצוות והציע לתושבי העיר לקבוע חברותא בספר התניא עם בחורים מהישיבה. במהלך האירוע קם כל הקהל על רגליו לריקודי שמחה עם הזמר ר' אפרים חן ותזמורתו של אמן הקלידים ר' דוידי נחשון. כמו"כ צפה הקהל בסרטונים מעוררים של הרבי.

בסיום ההתוועדות התפזרו המשתתפים לביתם עם החלטות טובות להוסיף בלימוד תורת החסידות.

עוד כיבדו בנוכחותם: הרב יוסף יצחק סגל שליט"א - משפיע בישיבה, הרב זלמן הכט - שליח הרבי ורב שכונת קרית רבין, הרב אשר דדון שליט"א - רב עדת הקווקזים במגדל העמק, הרב מאיר קץ שליט"א - מראשי ישיבת "נחלת ישראל" וחברי מועצת העיר ר' ברוך אביסרור, ר' שוקי כץ ור' יוסי רואש שיחיו.

בית חב"ד מוסר תודה מיוחדת להנהלת ישיבת חב"ד: ר' לוי וילימובסקי ור' ברוך אביסרור, לתלמידי הישיבה שעזרו וסייעו בכל הפרטים ובראשם הת' מענדי אסולין ולקייטרינג מרכז אנ"ש-פרידמן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.