מערכת COL | יום ח' סיון ה׳תשס״ה 15.06.2005

משלחת תורמים במסע חסד למען נפגעי הטרור

משלחת תורמים מקהילת "ישראל הצעיר" בסטטן איילנד, בתיאום עם המחלקה של "צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור", קיימו מרתון של ביקורים בכל רחבי הארץ, בבתיהן של משפחות שנפגעו קשה, כלכלית, כתוצאה מפיגועי הטרור בשנים האחרונות. בלוח זמנים קצר ועמוס בחנו התורמים את צרכי המשפחות והעניקו לארבעים מהן תמיכה וסיוע כספי בהיקף גדול. בכך ביקשו חברי המשלחת להביע הזדהות עם בני המשפחות, לא רק במילים אלא גם במעשים של ממש. היקף הסיוע הכולל הסתכם ברבע מליון ש"ח. אנשי המחלקה של "צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור" ניהלו בשבוע שעבר מרתון של ביקורי משפחות אצל נפגעי הטרור בישראל, עם משלחת של תורמים מקהילת "ישראל הצעיר" בסטטן איילנד - ניו יורק. המשלחת הגיעה ארצה לשלושה ימים - לבקר באופן אישי משפחות מנפגעי הטרור, על מנת לסייע להם בתחום הכלכלי. תכנית הביקורים והסיוע נקבעה בצעירי אגודת חב"ד בהמלצת גורמי הרווחה, עובדות השיקום בביטוח לאומי, ומשרד הביטחון.המשך ב'כתבה מלאה'
משלחת תורמים במסע חסד למען נפגעי הטרור
במרתון של לוח זמנים קצר ועמוס, משעות הבוקר המוקדמות, ועד כמעט חצות, הספיקו התורמים מחו"ל לבקר באופן אישי בבתיהם של כארבעים משפחות במעלה אדומים, ירושלים, קיסריה, נתניה, ובערים רבות נוספות. אל הביקורים נלוו מנהלי בתי חב"ד באותן ערים, המסייעים למשפחות בכל ימות השנה, מחזקים את רוחן ועומדים לצידןם בסיוע גשמי ורוחני כאחד.

בביקוריהם הביעו האורחים באוזני בני המשפחות, את אהבתם והזדהותם עימן. הם סיפרו לבני המשפחות כי הם מתפללים לזכותם וכי גם ממרחקים ליבם איתם והם תמיד חושבים עליהם ודואגים לשלומם. המשפחות התרגשו לשמוע מנציגי הקהילה כי לאחרונה נערך בקהילה קונצרט מיוחד שכל הכנסותיו יועדו לסיוע למען משפחות נפגעי הטרור.

במעלה אדומים נפגשו התורמים מחו"ל עם משפחה שבנם נרצח בפיגוע המשולש בכיכר ציון בירושלים. מצבה העגום של המשפחה, לצד בעיות כלכליות מנעו ממנה לחגוג בצורה ראויה את חגיגת הבר מצווה לבנם הקטן, ולרכוש עבורו תפילין. צעירי-חב"ד, בסיועם של התורמים מחו"ל, העניקו לבני המשפחה מענק כספי שיאפשר להם עתה לשמוח עם בנם ביום חגו, ולהעניק לו תפילין מהודרות.

במקרה אחר, העניקו צעירי-חב"ד מענק כספי לפצוע מהפיגוע בקו 14 בירושלים, המתגורר בשכונת נווה יעקב בעיר. האיש שידו נפגעה קשה בפיגוע, סובל מכאבי תופת, וזקוק לרכוש בדחיפות סד תומך לידו. צעירי-חב"ד העניקו לאיש מענק כספי וסיוע ברכישת הסד.


מסע שכולו חסד

הרב מנחם קוטנר, מנהל המחלקה של צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור סיפר כי תרומתם של האורחים מחו"ל סייעה בין השאר לערוך מסיבת בר מצווה לשלושה יתומים, לממן תיקון לרכב לאישה מדרום הארץ כדי שתוכל להגיע, מידי יום, לבית הרפואה 'תל השומר' ולסעוד את בעלה הפצוע קשה, לרכוש כורסא אורטופדית לחייל שנפצע קשה, לשלם שכר דירה לאלמנה המטופלת ביתומים קטנים שנקלעה לקשיים כלכליים, להשתתף בהוצאות חתונה של 5 משפחות שכולות, לממן טיפולים רפואיים ל -6 פצועים קשה, חלקם קטועי רגליים, לממן מעון יום לתינוק של פצוע קשה כדי לאפשר לאשתו לעמוד לצדו בטיפולים הקשים, ועוד.

המשפחות הנרגשות הודו בחום לצעירי חב"ד על התמיכה והסיוע החיוני, ועל היחס החם שהם מקבלים מצעירי חב"ד במהלך כל ימות השנה. פעילות זו היא חלק מהעבודה השוטפת של מחלקת "צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור", שעל-ידי מרכז צעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, המלווה את המשפחות הללו לאורך השנה כולה, בהענקת סיוע נפשי רוחני וכלכלי לפי הצורך. לקראת חגי ומועדי ישראל מקיימת המחלקה פעילות נרחבת בקרב משפחות אלה ומביאה לביתכם את שמחת החג.

אתר צעירי-חב"ד
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.