שלמה מן | יום כ' כסלו ה׳תש״פ 18.12.2019

בתיווך השליח: הולנדים תרמו לשדרות חנוכייה בגובה 11 מטר

שכונת המוסיקה החדשה בשדרות  זכתה בימים האחרונים למיצג אדריכלי ענק: חנוכיית מגן דוד בגובה של 11 מטרים •  הגר"ב יעקובס: "מדובר בקבוצה שהנמנים עליה הם חסידי אומות העולם אוהבי ישראל. לפני שמונה שנים הצעתי להם, בבדיחות הדעת, לבנות חנוכיית ענק שתבטא את נס פך השמן. לתדהמתי כעבור שנה הם הציגו לי את החנוכיה" •   "בשש השנים האחרונות החנוכיה הודלקה במקומות שונים בהולנד, וכעת הועברה לשדרות"
בתיווך השליח: הולנדים תרמו לשדרות חנוכייה בגובה 11 מטר
הגאון הרב בנימין יעקובס עם התורמים

שכונת המוסיקה החדשה בשדרות, אשר נמצאת בתנופת בנייה גדולה, זכתה בימים האחרונים למיצג אדריכלי ענק: חנוכיית מגן דוד בגובה של 11 מטרים עם משקל בסיס של 6 טון.

החנוכייה הוצבה במקום מרכזי בעיר, בסמוך לשכונה חדשה שאוכלסה לאחרונה. "אין ספק שזו התשובה הכי טובה לטרור מעזה", אמרו תושבים. "מדובר בשכונה חדשה ואין יותר סמלי מתשובה כזאת לטרור".

מי שעומדים מאחורי היוזמה הם ארגון נוצרים ציוניים אוהבי ישראל מהולנד, שבימים אלה מקיימים ביקור בישראל ומסיירים בשדרות יחד עם הגאון הרב בנימין יעקובס, חבר מועצת מרכז רבני אירופה ויו"ר ועד הרבנים בהולנד.

מי שמימן את הקמת החנוכיה הוא אריין לונט, מיליונר מהולנד.

מדובר בחנוכייה הגדולה באירופה, לפי דברי המתכננים, שהועברה לעיר כאות הזדהות עם תושביה הסובלים ממתקפות טילים מעזה.

בשש השנים האחרונות החנוכיה הוצבה בטקסי הדלקת נרות חנוכה שערכו חברי קבוצת 'נוצרים למען ישראל' ברחבי הולנד. מנורות השמן המקוריות של החנוכיה הוחלפו בנורות חשמל והיא מעוגנת לקרקע באמצעות ארבע קוביות בטון במשקל שני טון כל אחת. "אחרי שהם עוברים סבל בל יתואר זו הדרך שלנו להגיד לתושבי שדרות שהם לא לבד ואנחנו איתם", אמר לונט.

הגר"ב יעקובס: "מדובר בקבוצה שהנמנים עליה הם חסידי אומות העולם אוהבי ישראל שתורמים בתיווכי לקהילות יהודיות ברחבי אוקראינה ומסייעים ותומכים בהם. לדוגמא, לרבנים במריופול שהיא עיר במלחמה הם סייעו המון. לפני שמונה שנים בשיחה שקיימתי איתם הצעתי להם, בבדיחות הדעת, לבנות חנוכיית ענק שתבטא את נס פך השמן. הם גילו עניין בפרטים איך צריכה להיראות חנוכיה. הסברתי להם מעט על הנושא וחשבתי שבכך סיימנו. לתדהמתי כעבור שנה לקראת חנוכה הם הציגו לי את החנוכיה. להלכה היא כשרה להדלקה.

"בשש השנים האחרונות החנוכיה הודלקה במקומות שונים בהולנד. בשנה שעברה היא הוצבה והודלקה ליד בית הדין הבינלאומי בהאג. משם היא הועברה השנה במתנה לשדרות, כאות הזדהות עם התושבים, ובה היא תהיה מהשנה והלאה.

"כחלק מההערכה שלהם לתושבי שדרות הם גם יצאו בפרוייקט להענקת תמיכה כספית למי שזקוקים לכך מבין תושבי המקום. בימים אלה הם מסיירים בעיר, לומדים על מה שהתושבים זקוקים והם ישתדלו לתמוך ולסייע.

"באופן כללי הם אוהבי ישראל במובן הפשוט של הדברים. הם נלחמים באנשי ה-BDS ומנהלים מולם מאבק מתמיד. לדוגמא, בחנויות המזון של מי שנמנים על אנשי הקבוצה, יש להם תומכים ואוהדים ב-40 מדינות שונות בעולם, הם מוכרים ומשווקים מוצרים שמיוצרים מעבר לקו הירוק ללא הסימון שזה מיוצר שם. כאשר היה פעם חרם על יין מאחת ההתנחלויות הם הפיצו הודעה לכל התומכים שלהם בעולם ללכת ולרכוש את היין הזה כאות הזדהות. כל היין נמכר ביום אחד. כאשר אחד העיתונים בהולנד כתבה נגד ישראל הם ניהלו קמפיין אגרסיבי נגד העיתון. ואלה רק חלק מהדוגמאות".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.