שלמה מן | יום י"ח כסלו ה׳תש״פ 16.12.2019

ראש הישיבה במיאמי הכריז: נעלה לרוסטוב לקראת ב' ניסן

תלמידי ישיבת 'תומכי תמימים' במיאמי שבפלורידה, ישתתפו בעלייה הגדולה לציונו של כ"ק האדמו"ר הרש"ב נ"ע, לקראת ב' ניסן - שנת המאה להסתלקות, לצד רבנים, שלוחים, אנ"ש ותמימים מכל רחבי העולם • ראש הישיבה, הרב שפירא, לאתר COL: "הביקור יביא להתעוררות גדולה והתחזקות לבחורים כשהוא יהיו שם. אני בטוח שזה יביא לנחת רוח לרבי בכך"
ראש הישיבה במיאמי הכריז: נעלה לרוסטוב לקראת ב' ניסן
עלייה לציון כ"ק אדמו"ר הרש"ב. (ארכיון COL)

תלמידי ישיבת 'תומכי תמימים' במיאמי שבפלורידה, ישתתפו בעלייה הגדולה לציונו של כ"ק האדמו"ר הרש"ב נ"ע, לקראת ב' ניסן - שנת המאה להסתלקות. 

ההחלטה על ההשתתפות בעלייה, התקבלה בעקבות התוועדות שנערכה בישיבה הגדולה, בראשות הגה"ח הרב לייבל שפירא, ראש הישיבה, רב קהילת חב"ד במיאמי ביטש וחבר ועד רבני ליובאוויטש הכללי, במטרה לגרום לנח"ר לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.

לצד התמימים ממיאמי, ישתתפו בעלייה הגדולה רבנים, שלוחים, אנ"ש ותמימים מכל רחבי ארה"ב, ארץ הקודש והעולם כולו. 

יצויין כי בפרסומים של הרב שפירא לקהל אנ"ש, הוא סיפר ועורר על היחס המיוחד והשטורעם המיוחד של הרבי בשנת החמישים להסתלקות כ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע.

"במלאות 200 שנה להסתלקות של הבעל שם טוב בשנת תש"כ, הרבי עשה עניין גדול מכך", אומר הרב שפירא, "באגרות קודש באותה שנה, הרבי היה מזכיר את התאריך ואפילו היה מוסיף 'שלא לשכוח שאנו בשנת המאתיים לבעל שם טוב'.

"אחר כך, בשנת תשכ"ג, במלאות 150 שנה להסתלקות אדמו"ר הזקן, היה עשה מכך עניין גדול וכינה זאת 'שנת הק"ן'. הרבי אמר אז שחמישים זה יובל ויובל זה עולם, והיארצייט זה שלוש פעמים יובל לאדמו"ר הזקן. כשהגיע 100 שנה להסתלקות הצמח צדק, הרבי שוב דיבר על כך".

"לפני חמישים שנה, במלאות חמישים שנה להסתלקות הרבי הרש"ב, הרבי דיבר על כך ועשה עניין גדול. הרבי אמר אז שצריכים לעשות חשבון נפש ולזכור שמדובר בחמישים שנה ומה חמישים מסמל וכו'".

מוסיף הרב שפירא ואומר: "עכשיו, במלאות 100 שנה להסתלקות הרבי הרש"ב, ברור לי שהרבי היה מאוד שמח אם אנחנו עשינו מכך עניין גדול. זהו זמן מיוחד להתחזק בלימוד החסידות והשייכות שלנו לרבותינו נשיאנו וכמובן, לחיזוק ההתקשרות שלנו לרבי.

"מה יכול להיות יותר מתאים מאשר לקחת ישיבה - שהיא סניף של תומכי תמימים - למקום איפה תומכי תמימים היה ואיפה הרבי הרש"ב נמצא?

"הביקור יקשר את תומכי תמימים של היום עם תומכי תמימים של פעם ברוסטוב. זה המקום איפה שהרבי הרש"ב נפטר ואיפה הוא נטמן. זה יהיה דבר גדול לנטוע, באופן זמני כמובן, את הישיבה שלנו שם כדי לקבל את ההשפעה של תומכי תמימים המקורי וליישם את ההשפעה הזו בחיינו".

עוד אומר הרב שפירא, כי "הביקור יביא להתעוררות גדולה והתחזקות לבחורים כשהוא יהיו שם. אני בטוח שזה יביא לנחת רוח לרבי בכך שאנחנו עושים עניין גדול כשם שהרבי היה עושה מתורתו של הרבי הרש"ב. לבקר שם ולהרגיש את המקום יביא לחיזוק בעניינים של חסידות ולהביא את ההתקשרות לתוך חיינו.

"כשדיברנו על הביקור, ראינו מיד ההתעוררות אצל הבחורים שהבינו האת ההזדמנות המאוד מיוחדת בזמן מאוד מיוחד. אנחנו מתכננים בישיבה הכנות ושיעורים בתורתו של הרבי הרש"ב לקראת ב' ניסן. חלק מהשיעורים יהיו מבוססים על ההוראות שהרבי נתן לבחורים שחיפשו דרך בעבודה ללמוד בקונטרס עבודה ובקונטרס התפילה של הרבי הרש"ב. הביקור הזה ימחיש את הדברים לידי מעשה".

הרב שפירא מציין את תודתו לתורם הנדיב ר' זלמן פעלליג "שתורם את נסיעת הישיבה הגדולה של מיאמי לרוסטוב ואנחנו בטוחים שכל מי שיהיה שם בב' ניסן יתחזק בעבודה, בהתקשרות אל הרבי ובחיזוק השייכות לחסידות".

בתוך כך, בית חב"ד המרכזי בעיר רוסטוב, בראשות השליח הרב חיים דנצינגר, ממשיך להיערך במלוא המרץ לקראת בב' ניסן, לכבודו של בעל ההילולא ומייסד 'תומכי תמימים'. 

"ציון תאריך זה נוגע לרבי ולכל הרביים", אומר השליח ומצטט קטע משיחת קודש של הרבי במלאות 100 שנים להולדת כ"ק אדמו"ר הרש"ב: "בעמדנו בשנת המאה להתחלת הנשיאות דבעל יום ההולדת – יוסיף כאו"א בכל עניניו של בעל יום ההולדת".

כזכור, כפי שדיווחנו, בשבועות האחרונות הושק על ידי השליח אתר מיוחד, בו מרוכזים הפרטים המרכזיים הקשורים ביום נעלה זה.

להתרשמות מהאתר החדש >> לחצו כאן <<

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.