מערכת COL | יום י"ז כסלו ה׳תש״פ 15.12.2019

טויוטה הפתיעה: הקורולה הזו מציגה תוכן ופנים חדשות לגמרי

כמה סיבות גרמו לכתב הרכב של COL  להוציא את גרסת הסטיישן של הטויוטה קורולה החדשה, המכונה 'קורולה ספייס'  • למרות שמדובר ברכב סטיישן, המראה לא נפגם, ותא הנוסעים המודרני מהווה גם הוא קפיצת מדרגה • איך ההספק והאם היא חסכונית? כל הפרטים 
טויוטה הפתיעה: הקורולה הזו מציגה תוכן ופנים חדשות לגמרי

כמה סיבות גרמו לי להוציא את גרסת הסטיישן של הטויוטה קורולה החדשה, המכונה 'קורולה ספייס' ולכתוב עליה במדור הזה.

קודם כל, מדובר במכונית ותיקה ומוכרת שעכשיו יצאה בדגם חדש, מחודש לגמרי. לכך יש להוסיף שמדובר במכונית שניצבת בדרך כלל בראש רשימת המכוניות הנמכרות ביותר בעולם; יש להוסיף גם את העובדה שהיא מכונית עממית, שלא צריך לפשוט את הרגל, כדי לרכוש אותה; וסיבה נוספת - מכונית סטיישן מתאימה יותר למגזר החרדי.

כפי שכבר הבנתם, טויוטה קורולה בגרסתה החדשה היא לא רק מכונית סדאן משפחתית כבעבר. כעת היא מוצגת גם בגרסת האצ'בק (רכב משפחתי קטום מאחוריו ללא תא מטען בולט) ובגרסת סטיישן.

 פנים חדשות

בצעד הזה החליטה טויוטה לסיים עם דגמי ה'אוריס' שהיו לה בתצוגת סטיישן והאצ'בק, ולהכניסם תחת קטגוריית הקורולה.

באופן רשמי, מדובר בהתרחשות המגיעה בעקבות הפיכת דגמי הקורולה להיברידיים (מלבד הדגם הנמוך): כיוון שמה שבידל את הקורולה והאוריס עד היום היה הנושא ההיברידי, אם הקורולה הופכת להיברידית – הרי שהאוריס מתייתרת.

סיבה נוספת היא כזו שאותה מציעים כתבי רכב, ולפיה טויוטה רוצה להחזיק את המותג קורולה עם התואר "המכונית הנמכרת ביותר בעולם" ולכן הכניסה תחתיו דגמים נוספים...

תהיה הסיבה אשר תהיה, בטויוטה הצליחו להפתיע. בדיוק כפי הדגם הקודם, שהיה קפיצת מדרגה לעומת הדגם שקדם לו, כך גם הפעם. הקורולה הזו אינו דומה לאחותה היוצאת, אלא מציגה תוכן ופנים חדשות לגמרי.

למעשה, הדגמים של טויוטה מזמן הפכו להיות דומים לחברת הבת לשעבר לקסוס. החרטום כאן, המלווה בגריל בולט ובפנסים מעוצבים ומשוכים לאחור, בהחלט נראה לקוח מליגה אחרת. כך גם הפרופיל ובמידה נכרת גם הפנסים האחוריים.

הגם שהפעם מדובר ברכב סטיישן, המראה לא נפגם.

בטיחות, נוחות ומה שביניהם

תא הנוסעים המודרני מהווה גם הוא קפיצת מדרגה. הדבר הבולט ביותר הוא מסך מולטימדיה גדול - הכולל כמובן ווייז, מצלמת רוורס ופיצ'רים נוספים דוברי עברית רהוטה - המוצב בצורה לא בדיוק שמרנית, כפי שניתן היה לצפות מטויוטה.

היפנים של טויוטה הבינו שעליהם לזרום אל מחוץ לקופסא, כדי להתאים את עצמם אל המתחרות העיקשות מקוריאה ומאירופה. מתחת למסך ניתן למצוא את לחצני בקרת האקלים ומתחתיו מטען הטענה אלחוטי למכשירים מתקדמים ובורר מצבי נהיגה.

ההגה אמנם נשאר כשהיה, אבל מותקנים עליו לחצני שליטה על האודיו והרדיו, הפעלה וכיבוי של המערכת האקטיבית לתיקון סטיה, מערכת ההתראה מפני התנגשות וקרוז קונטרול.

מה שעוד בלט היה לוח מחוונים דיגיטלי שנחשב ליקר המציאות ברכבים ברמה הזו.

ואם כבר באבזור דיגיטלי עסקינן, בקורולה החדשה תמצאו גם בקרת שיוט אדפטיבית, פנסים שמתכווננים אוטומטית בהתאם לתנאי הדרך (מדליקים אור גבוה בדרך חשובה ומכבים אותו אם נתקלים ברכב הנוסע לפניכם או מגיע ממול), התנעה וכיבוי ללא מפתח ומערכת המזהה תמרורי דרך רלוונטיים.

כסאות הבד השחורים מתגלים כנוחים הן ליושבים מלפנים והן ליושבים מאחור, איכות החומרים טובה ואיכות ההרכבה של הדשבורד ותא הנהג, מיותר לציין, טובה גם היא.

מנוע ממוצע, הרגשה טובה

כדרכנו, בשלב זה אנו אצים אל הנסיעה עצמה.

על הנייר ההספק של הקורולה לא מלהיב במיוחד כיוון שהיא מגיע מ-0 ל-100 ב-.11.1 שניות, אבל למרות זאת ההרגשה שמועברת לנהג מרגישה טובה יותר.

המנוע בנפח 1.8 ליטרים מצויד ב-122 כוחות סוס ועם מעברו מנסיעה התחלתית על הבטרייה (מצב היברידי) משיג מנוע הבנזין שלו מומנט של 14.5 קג"מ ב-3,600 סל"ד. זה לא מונע מהנסיעה להרגיש חווייתית ודינאמית ולתת לנהג תחושה של נהיגה במכונית קופקטית זריזה.

ולמרות שהקורולה ספייס הזו יודעת לתת עבודה על הכביש, באותה נשימה היא מתגלה כחסכונית כפי שניתן לצפות ממנה. בתנאי מעבדה הקורולה צורכת סדר גודל של ליטר דלק לכל 30 קילומטרים, אבל בנסיעת המבחן שלנו שכללה כמה מקטעים מאומצים הצריכה עמדה על 18.7 קילומטר, כל זאת כשכל חמשת המושבים מאוישים ותא המטען כמעט מלא.

נהגים בגיל העמידה, שמהווים את נתח השוק העיקרי של הקורולה, ושמטבע הדברים נוהגים בצורה רגועה מאוד, יוכלו להגיע גם למצב של ליטר דלק לכל 22-24 קילומטר לליטר.

אכן, עידן חדש של קורולה לפנינו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.