שלמה מן | יום ט"ו כסלו ה׳תש״פ 13.12.2019

טוב ליהודים? זה מה השלוחים בבריטניה מספרים על ג'ונסון

בבחירות שהתקיימו אמש בבריטניה רשמה המפלגה השמרנית שבהובלת בוריס ג'ונסון ניצחון מהדהד, בעוד המפלגה היריבה בראשות ג'רמי קורבין, מבקר חריף של ישראל ויהיו שיאמרו אנטישמי - התרסקה • בראיון מיוחד שהעניקו לפני חודשים אחדים, גוללו שניים משלוחי הרבי בלונדון את מסכת הקשרים של ג'ונסון עם הקהילה היהודית. אל תחמיצו
טוב ליהודים? זה מה השלוחים בבריטניה מספרים על ג'ונסון
ג'ונסון. צילום מסך

משב רוח קריר עטף את כיכר טרפלגר המרכזית בלונדון. המוני יהודים, אנשים נשים וטף, התגודדו במרכז הכיכר, אל מול חנוכיית ענק שהוצבה שעות אחדות קודם לכן בידי בית חב"ד המקומי, והאזינו לדבריו של ראש העיר שכיבד כמדי שנה את האירוע בהשתתפותו.

"אני מודה לכם מאוד על ההזמנה לבוא ולהשתתף כאן יחד עמכם", אמר ראש העיר באותם ימים - בוריס ג'ונסון. "הצבת המנורה הזו בכיכר העיר מאפשרת לכל הלונדונים, גם אלה שאינם יהודים, לחוש במורשת התרבותית והעשירה של העם היהודי".

בירידתו מהבמה הגבוהה, ניגש ג'ונסון והחל לחלק סופגניות ולביבות לקהל. רגע מעניין נוסף נרשם במהלך חג חנוכה, כאשר בתור מחווה יפה חיבק ג'ונסון מול המצלמות את הסביבון הגדול שנשא בחזיתו את סמל בית חב"ד. בתמונה אחרת, שהפכה במהירות לוויראלית, נראה ג'ונסון לצד האחים השלוחים לבית סודאק, כשהוא חבוש בכובע קנייטש חב"די...

אם תרצו, דוגמאות קטנות אלו יכולות להסביר את אנחת הרווחה שנשמעה הלילה בבריטניה.

אמש (ליל שישי), בסיום יום הבחירות שנערכו ברחבי הממלכה המאוחדת, רשמה המפלגה השמרנית שבהובלת ג'ונסון ניצחון מהדהד, בעוד המפלגה היריבה בראשות ג'רמי קורבין, מבקר חריף של ישראל ויהיו אך שיגדירו אנטישמי - התרסקה.

שלוחי הרבי, עסקנים חב"דיים ותושבים בלונדון העניקו לפני כחמישה חודשים ראיון מיוחד לכתב אתר COL ושבועון 'כפר חב"ד' מנדי קורטס - שבו גוללו את הקשר החם של ג'ונסון עם היהודים והשלוחים הפועלים בממלכה.

השליח ומנהל המוסדות בעיר, הרב בן-ציון סודק, בנו של השליח הראשי והבלתי נשכח בממלכה המאוחדת הרב נחמן סודק ע"ה, סיפר: "בשבתו כראש העיר לפני שנים אחדות, הגיע ג'ונסון מדי שנה לאירועים שערכנו מטעם הקהילה היהודית. הוא השתתף במסיבת חנוכה של חב"ד ליובאוויטש באנגליה, הגיע לבקר אף בבתי הספר שלנו ובשאר המוסדות, והתנהג בצורה מאוד יפה ונחמדה. הוא איש חם מזג, והיה לנו קשר טוב עמו אותה תקופה. באחד מביקוריו הוא סיפר לנו על שורשיו היהודים ועל הקשר שחש ליהדות ולעם היושב בציון".

הרב אריה סופרין, שליח הרבי באילפורד שבלונדון מזה עשרות שנים, קשר אף הוא במהלך תקופת שליחותו קשר עם ראש הממשלה ג'ונסון, כאשר האחרון הגיע לאירוע מיוחד שארגן בבית חב"ד.

"היה זה אירוע ענק לקראת פסח לקהילה היהודית, שארגנו כאן לפני כשמונה שנים", סיפר הרב סופרין. "בוריס ג'ונסון, שבאותם ימים היה כאן ראש העיר, הגיע במיוחד להשתתף ונשאר במקום לכבד את האירוע במשך שעה ארוכה. הוא מאוד התרגש מהדיבורים ואף נשא מילות ברכה בעצמו. התנהג בצורה חמה מאוד".

השליח מוסיף ומשחזר: "ג'ונסון שאל שאלות רבות על פסח. הוא רצה להבין כל פרט שעושים בליל הסדר וגמע את ההסברים בקשב רב. אני סבור שבחירתו כעת תהיה טובה מאוד ליהודים כאן, ותפילתנו שיצליח ויקדם את כל הנושאים שעליהם דיבר במשך השנים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.