דוד ארגמן | יום י"ד כסלו ה׳תש״פ 12.12.2019

זה ספר כמו התכנית של עמי: תוכן ישיבתי, וזרימה של מסיבה

ביום ראשון הקרוב ייצא לאור הספר 'חידודון' שכתב שדרן 'קול ברמה', מי שמכונה "שר השמחה" - עמי מימון • הספר מכיל כ-750 שאלות והוא עוסק בשאלות תורניות, ש"רבות מהן הן מתוך שיחותיו של הרבי" • הסופר חיים ולדר, שהוציא לאור את הספר, בראיון מיוחד לאתר COL: "אני כבר שנים גרופי של החידות של עמי וגם שלו עצמו. בחור מלא טוב. כינויו 'שר השמחה', הוא כינוי מדויק" • "הלכתי על הספר הזה כי העיניים שלי מזהות משהו טוב"
זה ספר כמו התכנית של עמי: תוכן ישיבתי, וזרימה של מסיבה
חיים ולדר. צילום: באדיבות במצלם

בסוף השבוע הקרוב יוצא לאור ממכבש הדפוס הספר 'חידודון', שנכתב במשך כ-10 שנים, על ידי שדרן תחנת הרדיו 'קול ברמה', שר השמחה עמי מימון.

הספר, כ-300 עמודים, מכיל כ-750 שאלות והוא עוסק בשאלות תורניות שנשאלו במשך השנים בתכנית 'חידודון'.

"המון מהשאלות הן מתוך שיחותיו של הרבי", אומר עמי בשיחה עם אתר COL. 

על ההוצאה של הספר הופקד הסופר חיים ולדר - שאומר: "מאוד התרגשתי להוציא את הספר הזה, ואני רואה בו תחושת שליחות. זה ספר ראשון עם חוויה תורנית אמיתית, שיכול להתאים לכל שולחן שבת בישראל".

לדברי מימון, את הספר הגיה הגאון הרב מאיר מאזוז, והוא מלווה בהסכמות של גדולי ישראל, ובהם מלמד הגר"מ מאזוז, הראשון לציון הגאון הרב שלמה משה עמאר רבה של ירושלים, הרב הראשי הרב דוד לאו, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון הרב שמעון בעדני, ועוד.


שר השמחה, עמי מימון. צילום: יחצ


חיים, איך נוצר השידוך בינך לבין עמי מימון?

ולדר: "אני אוהב כבר שנים את החידות שלו. עמי משקיע בהן, ויש בהן חן וידע. אני בא מעולם הספרים, והוא פנה אלי להתעניין על ספר, ואני מיד נדלקתי והצעתי לו שאני אוציא לו בהוצאה לאור שלי. אני די גרופי של החידות שלו וגם שלו עצמו. בחור מלא טוב. ישבתי עליו שירכז את החומר.  כי את החוויה שלי רציתי להעביר לכל בית בארץ ובעולם. 

"את עמי אני מכיר כמעט שני עשורים. כינויו 'שר השמחה', הוא כינוי מדויק. האיש מביא שמחה רבה למאות אלפי אנשים, החל מכל מי שנמצא בקרבתו, וכלה באלה שזוכים לשמוע אותו מעל גלי האתר. לא ראיתי אנשים רבים בעלי עין טובה, אישיות נוחה ומידות טובות כמו עמי מימון, ועליו ניתן לומר 'אשר כל מי שהכירו - אהבו'".

זה ספר תורני? ספר שעשוע לשעות הפנאי?

"אני רואה בספר זה, ספר תורני לכל דבר ועניין. מפני שהוא מקיף את כל מקצועות התורה, הש"ס, הזוהר, ההלכה, המוסר, הראשונים והאחרונים, פשט, רמז, דרש וסוד. הכינוי 'ספר חידות' אינו מגדיר באמת את עוצמתו של הספר, כי לא מדובר בספר של צחוק ושעשוע, אלא דרך מדהימה למשוך את הקורא הצעיר והמבוגר לקנות ידע אדיר אשר הוא מנת חלקם של רבנים וגאונים, וכל זאת בדרך קלה נעימה וחביבה".


שער הספר החדש


פיענוח התשובות מופיע בסוף הספר?

ולדר:  "לא. חשבנו על זה, אבל החלטנו על זרימה. להפוך את זה לשאלות ותשובות. הנקודה היא שהשאלות הן מרתקות לכשעצמן.

"תקשיב זה ספר כמו התכנית של עמי. מלא זרימה ושמחה ועניין, ועם זאת מלא וגדוש בתורה והלכה וגמרא ומוסר. זה מה שמדליק אותי התכנית שלו, היא עם תוכן של ישיבה, וזרימה של מסיבה". 

מה, בעצם,  אתה עושה בספר כזה אם עמי מביא את החידות?

"עמי הוא הכל! אני הבחור הזעצר. העימוד, ההגשה, הוואוו, זה מה שאני יודע לעשות, וכמובן להשקיע את כל ההדפסה. האמנתי בעמי - ושילמתי לו מראש, בלי לדעת אם ארוויח. כי חשוב לי להיות המו"ל של זה. הוא את שלו עשה ויעשה. אני עכשיו מזיע - והזורעים בדמעה... הלכתי על זה כי העיניים שלי מזהות משהו טוב".

כמה ספרים הוצאת עד היום?

60.


הגהות הרב מאיר מאזוז על הספר


הימור שלך - יהיה להיט?

ולדר: "זה כבר לא הימור. כמות ההזמנות מחנויות עולה על מה שהדפסתי. הוריתי על הדפסה נוספת. הבעיה שזה יהיה מוכן רק בסוף חנוכה - ויהיה שבוע בלי ספרים. 

"אגב, זהו הספר הראשון של עמי, ואני בחנוכה הקרוב מוציא לאור את הספר ה-62 שלי".

איזה ספרים חדשים יוצאים לחנוכה?

בתגובה שיגר אלי ולדר את שתי התמונות הבאות. חובבי ספריו לא זקוקים להסבר נוסף. 



 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.