הרב ניסן רופו | יום י"ד כסלו ה׳תש״פ 12.12.2019

זו ההודעה המרגשת ששיגר השליח מקאסטרמא לחבריו

שליח הרבי בעיר קאסטרמא שברוסיה, הרב ניסן רופו, נסע את כל הדרך הארוכה למוסקבה ברכבת עם בני משפחתו בכדי להשתתף בחתונת בת הרב הראשי לרוסיה, הרב בערל לאזאר • בהודעה מרגשת ששלח לחבריו השלוחים - הוא חושף בפניהם את רצונו העז לחגוג חתונה לקרובי משפחתו • הם ריגשו אותו כאשר הגיבו לו: "אנחנו אחים שלך" • אבל זה לא סיפק אותו
זו ההודעה המרגשת ששיגר השליח מקאסטרמא לחבריו
הרב רופו מימין; ארכיון COL

כמו רבים מהשלוחים, יוצא לי להיות הרבה בנסיעות. אבל היום זה נסיעה מיוחדת. יצאנו עם כל המשפחה ברכבת למוסקבה, י"ד כסלו, יש חתונה אצל הרב לאזאר. בלילה, אשתי עם הבנות יחזרו לקאסטראמא, ואני עם הבן לא אחזור הביתה, לשבת.

כבר 27 שנה (מתוך 41 שנותיי) מאז שהגעתי לחב"ד. בשנים האלה יצא לי לא מעט להיות בשמחות - חתונות, בריתות, בר מצוות, וכו' וכו' אצל חברים, מכרים, חברי קהילתי. פעם אחת התבוננתי והבנתי, שאף פעם לא הייתי בשמחות מסורתיות יהודיות רק אצל קבוצה אחת - קרובים שלי.

כתבתי בקבוצה של השלוחים שאף פעם לא הייתי בחופה של המשפחה שלי, וקבלתי תשובה: "כולנו אחים שלך". זה מאוד חימם את הלב, אבל מה קורה עם המשפחה הביולוגית שלי? אפילו אצל סבות וסבתות שלי לא היו חופות, אני מחזיר עכשיו גלגל 3 דורות אחורה.

היום י"ד כסלו, "יום אשר קישר" וכו'. ומה קישר אותי?

בסוכות תשנ"ג התארחתי בישיבת תומכי תמימים במוסקבה. בחורים הלכו ביום טוב ל'מבצעים' - לזכות יהודים במצוות לולב, הלכתי איתם, זה תפס אותי, ותוך פחות מחודש, עברתי ללמוד בתומכי תמימים.

יש לי בני דודים שגרים ליד (פחות משעה נסיעה) מישיבה לצעירי השלוחים באיסטרא. הם גילו משפחה יהודית באזור והתחילו ללכת לשם ל'מבצעים' בימי שישי. בחורים גם שמחו לשמוע שיש למשפחה הזאת בן דוד, שהוא עצמו שליח.

מחר, איוואן, בן של הבת דודה שלי חוגג בר מצווה. הבחורים כבר התחילו להניח איתו תפילין. הלוואי שבגיל 13 הייתי יודע מה זה תפילין. הבחורים הזמינו אותו ביחד עם אמא לבר מצווה, לישיבה, והם הסכימו. מחר אני עם הבן שלי נוסע לישיבה באיסטרא, לבר מצווה ראשונה במשפחה שלנו מזה כבר 4 דורות... אני מאוד מתרגש.

תודה לה' שיש לי קרובים שהתחילו להתעורר, תודה לרבי שהוא שינה את העולם, החזיר את הגלגל אחורה. ושיש שלוחים בכל מקום, אפילו ליד עיירה, איפה שגרים בני דודים שלי, יש בחורים שדואגים לכל יהודי, שאפילו דאגו להשיג מרב לאזאר תפילין במתנה, תודה ומזל טוב לרב לאזאר.

עכשיו רק צריך שיהיה חופה למישהו מהמשפחה, אני כבר אגיע לכל מקום ובכל זמן...

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
חי'
י"ד כסלו ה׳תש״פ
ממש מרגש.
הקב''ה שומע לתפילתך בקשתך'
הקב''ה לא נשאר חייב' בזכות היותך שליח תזכה לשמחות יהודיות במשפחתך הפרטית והמורחבת
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.