שלמה מן | יום י"ד כסלו ה׳תש״פ 12.12.2019

'העליון' אישר סופית את הזיכוי של הרב וולפא ושבתי וינטראוב

בית המשפט העליון דחה הבוקר את בקשת רשות הערעור שהגישה פרקליטות המדינה על זיכויים של הרב שלום דב וולפא ושבתי וינטראוב מעבירה של "הסתה לאי ציות"  • השניים בתגובה על הזיכוי: "שי ניצן רודף אותנו ממניעים פוליטיים מאג'נדה שמאלנית קיצונית. בתחילת המשפט אמרנו שלא נירתע מאיומיו"
'העליון' אישר סופית את הזיכוי של הרב וולפא ושבתי וינטראוב

בית המשפט העליון דחה הבוקר (חמישי) את בקשת רשות הערעור שהגישה פרקליטות המדינה על זיכויים של הרב שלום דב וולפא ושבתי וינטראוב מעבירה של "הסתה לאי ציות".

בפסק הדין ציין ראש הרכב השופטים, השופט ניל הנדל, כי לכאורה היה מקום לקבל את הבקשה של הפרקליטות, משום ש"הבקשה למתן רשות ערעור אכן מעוררת סוגיה משפטית מעניינת, חשובה ובעלת השלכות לעתיד, כטענת בא כוח המדינה".

השופט הוסיף: "אף על פי כן, לאחר ששמענו את טענות הצדדים, לא מצאנו להעניק רשות ערעור. הטעם לכך – כי טרם מתן רשות ערעור בגלגול שלישי יש לבחון לא רק האם עולה שאלה משפטית חשובה ועקרונית, אלא האם התיק הספציפי הוא המקרה המתאים לשאת על גבו את בירור ההלכה הכללית".

לדבריו, "בעניין זה לקחנו בחשבון כי מדובר במקרה שארע לפני כעשור, וכי הכרעת בית המשפט המחוזי לא נדרשה לכל הסוגיות הרלוונטיות, היה ותתקבל עמדת המדינה. כלומר, ההכרעה אינה בהכרח סופית, והתיק עלול לדרוש דיונים נוספים בערכאות השונות. נראה כי דווקא בשל ההיבטים הכלליים והחשובים של הסוגיה - ראוי כי העניין ידון בבית משפט זה במקרה המתאים. אין זה המצב כאן".

עם זאת, השופט הנדל הבהיר כי פסיקת המחוזי איננה סוף פסוק בהיבט העקרוני, וציין "אין אנו מביעים עמדה לגבי הכרעת בית המשפט המחוזי".

בית משפט השלום בירושלים ובית המשפט המחוזי בעיר זיכו בעבר את הרב וולפא ואת ווינטראוב מעבירה של "הסתה לאי ציות", לאחר שקבעו כי למעשיהם לא היתה השפעה על חיילי צה"ל.

הרב וולפא ושבתי ויינטראוב מסרו בתגובה על הזיכוי: "שי ניצן רודף אותנו ממניעים פוליטיים מאג'נדה שמאלנית קיצונית. בתחילת המשפט אמרנו שלא נירתע מאיומיו. אנו מבטיחים להמשיך בכל העוצמה לתמוך במשפחות הנאמנים לארץ ישראל ולהחדיר את הסכנה הגדולה בגירוש יהודים מארץ ישראל".

עו"ד יצחק בם, שייצג את ויינטראוב, מסר בתגובה: "שי ניצן ראוי לפרס הצביעות לשנת 2019. לגבי עצומת התמיכה בסרבנים משמאל, בה 360 מרצים האקדמיה הבטיחו לסרבני השמאל תמיכה כלכלית, מנהלית ולימודית שי ניצן קבע שזו לא עבירה כלל.

"לעומת זאת לגבי הרב וולפא ושי  גפן, שעשו בדיוק את מה ש-360 מרצים הבטיחו לתלמידיהם, שי ניצן ביקש רשות ערעור מיוחדת לבית המשפט העליון, לאחר זיכוי בשתי ערכאות. יש לברך על כי בית המשפט גלגל את הבקשה מכל המדרגות, אך מצער שהצביעות ושיקולים זרים שולטים בצמרת הפרקליטות". 

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
חודש הגאולה
י"ד כסלו ה׳תש״פ
חודש הגאולה. י"ד כסלו
מזל טוב
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.