מנדי ברגר | יום י"ג כסלו ה׳תש״פ 11.12.2019

מה חיפש יו"ר הוועד מקומי של כפר חב"ד בעיר ביתר עילית?

אתמול נערך ביקור - יש יאמרו מפתיע - של יו"ר ועד מקומי בכפר חב"ד ר' שמעון רבינוביץ', כשהוא מלווה בנציגים מהוועד, כאורחו של ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין, בהשתתפות חבר מועצת העיר נציג חב"ד ר' משה כהנא • מה הביא את ראש ועד כפר חב"ד לביקור? על אילו נושאים דובר בפגישה, ומהם 'הקווים המקבילים' בין בירת חב"ד בארץ הקודש לעיר התורה והחסידות בהרי יהודה?
מה חיפש יו

אתמול נערך ביקור - יש יאמרו מפתיע - של יו"ר ועד מקומי בכפר חב"ד ר' שמעון רבינוביץ' כשהוא מלווה בנציגים מהוועד, כאורחו של ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין, בהשתתפות חבר מועצת העיר נציג חב"ד ר' משה כהנא.

מה הביא את ראש ועד כפר חב"ד לביקור בביתר עילית? על אילו נושאים דובר בפגישה, ומהם 'הקווים המקבילים' בין בירת חב"ד בארץ הקודש לעיר התורה והחסידות בהרי יהודה?


ל-COL נודע, כי בוועד מקומי כפר חב"ד עמלים בימים אלו על שורת תכניות לשכלול ופיתוח 'הכפר של הרבי', כפי שהוא מכונה בפי תושביו, במגוון נושאים חשובים לטובת התושבים בשנים הבאות, ובהן תוכניות לקידום נושאי תעבורה ותחבורה, גינון וטיפוח מראה הכפר – נושא שהרבי הקדיש לו התייחסויות מיוחדות במכתבים לוועד כפר חב"ד במהלך השנים, תוך הדגשה שכפר חב"ד צריך להוות סמל ודוגמא – גם במראהו החיצוני.

בהתאם לכך, נוצר קשר ראשוני בנושאים מקצועיים עם עיריית ביתר עילית, שנחשבת עיר חרדית מתפתחת ובעלת נסיון מונציפלי רב, ומתמודדת אף היא עם נושאים מקבילים.

לאחר הפנייה של ועד כפר חב"ד בנושאים אלו, ראש העיר ר' מאיר רובינשטיין הזמין באופן אישי את יו"ר ועד מקומי כפר חב"ד ר' שמעון רבינוביץ, לביקור עבודה שוטף יחד עם נציגים מהוועד, ובמסגרת הביקור המקצועי תוכנן גם לשלב ביקור רשמי ליו"ר הוועד, כאורח העיר ביתר עילית.

על תיאום הפגישה ושורת הנושאים עמל בתבונה ובמקצועיות רל"ש יו"ר הוועד, ר' יוסי גולדברגר.

הביקור החל ב'שולחן עגול' יחד עם ראש העיר, הרל"ש ר' יהודה דייטש, ראשי מחלקות בעירייה, נציג חב"ד וחבר מועצת העיר ר' משה כהנא, ונציגים מהוועד של כפר חב"ד: יצחקי רויטבלט, מוישל'ה גוטמן יו"ר 'מתנדבים בכפר', ויוסי גולדברגר רל"ש יו"ר הוועד.



בראשונה עלה נושא משותף עימו מתמודדים שתי הרשויות, ביתר וכפר חב"ד – נושא שיפור התחבורה.

מעבר לצורך הבסיסי בקו ישיר מביתר לכפר חב"ד שייתן מענה איכותי לצורך לחבר ולקשר בין שני האזורים, עלה דיון מקצועי מרתק על הדרכים לשידרוג תחבורה מול הרשויות הרלוונטיות.

נציג חב"ד וחבר המועצה ר' משה כהנא, סקר התקדמות בקשר בין היישובים, כפי שבא לידי ביטוי בתוספות ושידרוגים שנערכו בשנה האחרונה בקו 131 ביתר אלעד דרך כפר חב"ד, בתוספת של קו בוקר לטובת תלמידים ותלמידות בהלוך ובחזור והתאמת המסלול הפנימי, אך הדגיש כי רק קו ישיר ביתר-כפר חב"ד עם תחנת איסוף בלוד ועיבוי הקו בשעות היום ייתן מענה מושלם לצורך המתבקש בשטח, הן של ביתר, כפר חב"ד, ולוד.

יו"ר ועד כפר חב"ד ר' שמעון רבינוביץ, התייחס לנחיצות מצד כפר חב"ד בקו ישיר בין ביתר לכפר חב"ד ולוד, ושידרוג קווים נוספים וחיוניים לא פחות עבור כפר חב"ד, ובהם בני ברק וירושלים, והתקנת לוחות זמנים אלקטרוניים בתחנות האוטובוס.

ראש העיר מאיר רובינשטיין העלה על נס את ההתקדמות של נושא התחבורה בעיר ביתר בשנים האחרונות, שמובילה בגרפים רבים כאחת הערים המובילות בתחום זה בארץ, וציין ש"למרות זאת יש מה לשפר ולשדרג כל העת, ציבור הנוסעים הולך וגדל בהתמדה, והעיר ביתר בצמיחה מתמדת". 

בכיר בעירייה המעורה בנושא התחבורה נתן סקירת עומק על נושאי תחבורה של העיר ביתר, על ציר ביתר כפר חב"ד ולוד, ושכונת אחיסמך החרדית שאף היא בתנופת בנייה והתפתחות, מה שמצריך חשיבה ארוכת טווח, וקו ישיר ועתידני בציר זה בין יישובים מתפתחים אלו.

הוחלט להמשיך וליצור המשכיות ושיתוף פעולה הדוק בקידום ענייני פיתוח תחבורה לשני היישובים.
 


 

יו"ר הוועד רבינוביץ, התייחס לשורת נושאים עימם מתמודד כפר חב"ד, ובהם נושאי גינון, מכרזים, ניקיון ופיתוח הכפר. במהלך השיחה חשף ראש הוועד תכנית עתידית לשיפור חזות כפר חב"ד. חבר הועד יצחקי רויטבלט, פרט נושאי התמודדות של וועד כפר חב"ד בשגרה.

מוישל'ה גוטמן, יו"ר 'מתנדבים בכפר' ואיש עשייה מוכר שנתלווה לפגישה, הוסיף נופך משלו בתיאור נושאי התמודדות יומיומיים בכפר חב"ד, עם שלל האתגרים והעשייה ההתנדבותית הענפה והברוכה.

אנשי כפר חב"ד שמעו ממנהל האגף הטכני ר' מוטי זיידה, סקירה על נושאים קשורים והתמודדות דומה של הרשות בביתר עילית, וגם בנושא זה סוכם על שת"פ הדוק ופורה בהמשך.

ראש העיר רובינשטיין, הפנה את אנשי ועד כפר חב"ד, ויו"ר הוועד לשורת אנשי מקצוע רלוונטיים בתחומי שיפור חזות העיר, וזאת מנסיונה העשיר של העיר ביתר עילית בנושא.
 

• 

 

סיור ב'היכל מנחם': מוקד הפצת תורה וחסידות

לאחר הפגישה המקצועית, יצאו לביקור במרכז 'היכל מנחם' ביתר עילית, ששוקק פעילות של לימוד תורה וחסידות בכל שעות היום, ומהווה מוקד משיכה לכל תושבי העיר. סקרו את מיצגי המולטימדיה של שיחות והתוועדויות הרבי, ועמדו מקרוב על היקף הפצת מעיינות החסידות, והתייצבו לתמונה משותפת ליד תמונת הרבי באולם המבקרים.


 



 

סיור במוקד הביטחון העירוני: 'מרכז העצבים' של העיר ביתר

משם המשיכה המשלחת בראשות ראש העיר לסיור במוקד הבטחוני. מנהל המוקד נתן סקירה על המערכת המתקדמת, השולטת על בטחון העיר ותושביה 7\24, וראש העיר מאיר רובינשטיין נתן סקירה משלו על כמה מקרי חירום שטופלו מבעוד מועד ומנעו פגיעה בזכות ערנות אנשי המוקד, המערך המשוכלל ובסייעתא דשמיא גדולה.

מקרה מפורסם שאירע לפני שנים אחדות, וצילום סרטון האבטחה אף הופץ בתקשורת, של מחבלת שניסתה לדקור מאבטח בכניסה לעיר. ערנות מוקדמת של מוקד הביטחון על דמות חשודה המתקרבת למחסום, התרעה מבעוד מועד למאבטח, ובכך נמנע אסון כבד. 



יו"ר הוועד רבינוביץ ומוישל'ה גוטמן ציינו כי לאחרונה הוקם מוקד משוכלל גם במועצת 'שדות דן' בבניין המועצה בהשקעה גדולה, מה שמשדרג את המענה הבטחוני והשוטף בכפר חב"ד וסביבתו.
 



בסיום הפגישה הודה ר' שמעון רבינוביץ בשם ועד מקומי כפר חב"ד לראש העיר ר' מאיר רובינשטיין ולר' משה כהנא על הביקור המקצועי והמועיל, זימן את ראש העיר ביתר לחגיגית י"ט בכסלו בשבוע הבא, וכן לביקור גומלין שייקבע בקרוב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.